تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

تعمیرگاه بنز

در این مقاله می خواهیم راجع به یک نکته بسیار مهم و کلیدی با موضوع تایم تعویض قطعات مصرفی بنز بگوییم پس تا انتها همراهمان باشید. خودروهای بنز همانند هر نوع خودروی دیگر دارای برخی لوازم مصرفی هستند که طبق دوره مشخص می بایست تعمیر یا تعویض گردند. با توجه به حساسیت بسیار بالای این خودروهای لوکس توجه به زمان تعویض قطعات مصرفی آنها نیز از توجه خاصی برخوردار است. در ادامه ی مطلب در مورد مهمترین قطعات مصرفی و زمان تعویض آنها اطلاعات مفیدی را دراختیارتان قرار خواهیم داد.

۱- تعویض صافی بنزین و پمپ بنزین

فیلتر یا صافی بنزین همانند بسیاری دیگر از قطعات خودرو، از عناصر مهم برای ایجاد عملکرد صحیح موتور اتومبیل های بنز محسوب میگردد. سوخت موجود در باک اتومبیل شما دارای ناخالصی‌ هایی مانند گرد و خاک، تراشه های زنگ زدگی و دیگر ذرات آلاینده است که در صورت ورود به موتور، می تواند آسیب های فراوانی ایجاد کند. با تعبیه صافی بنزین در داخل باک، این آلاینده‌ها قبل از خروج فیلتر میشوند. این فیلترها با توجه به نوع برند و متریال ساخت، دارای یک عمر مفید محدودی هستند و در پایان این مدت باید تعویض گردند.

بیشتر بدانید: تعمیر جعبه فرمان بنز

تایم تعویض قطعات مصرفی بنز
تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

اما از آن جایی که کمتر از خرابی و تعویض صافی بنزین نام برده میشود، بسیاری از مالکان بنز و بی ام و، نسبت به بررسی آن بی توجه هستند. لازم به ذکر است پس از کارکرد شصت تا هشتاد هزار کیلومتر، بهترین زمان برای تعویض صافی بنزین خواهد بود. در صورت کارکرد کیلومتر از صد تا ۱۲۰ هزار، بهتر است صافی و پمپ بنزین همزمان تعویض شوند.

برای تعویض صافی بنزین و پمپ بنزین می توانید به تعمیرگاه بنز مراجعه کنید.

۲- اتصالات آب، واتر پمپ و ترموستات بنز

در تایم تعویض قطعات مصرفی بنز از دیگر لوازم مصرفی در خودروهای بنز، اتصالات آب یا همان لوله های آب، واتر پمپ و ترموستات هستند. با توجه به اهمیت این تجهیزات در خنک کنندگی اتومبیل، لازم است در بررسی ماهانه یا سرویس تعویض روغن از نظر سلامت چک شوند. دارندگان اتومبیل های بنز کلاس E بیشتر از دیگران باید مراقب خرابی این دسته از لوازم مصرفی باشند. به عنوان نمونه در صورت خرابی ترموستات، مصرف سوخت و روغن موتور افزایش یافته و علاوه بر تغییرات نامعقول دمای موتور، سبب فرسایش زود هنگام سیلندرها نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور بنز

۳- سیستم تعلیق یا جلوبندی

در قسمت جلوبندی اتومبیل‌های برند بنز، طبق ها هستند که نقشی مهم در کنترل روان خودرو دارند. در این برند خودرو علی الخصوص در کلاس S بوش ها، طبق ها و میل تعادل بسیار دچار خرابی میشوند. از آن جایی که تعمیر بوش و مفاصل توپ سخت است، بهترین راه تعویض این قطعات می‌باشد.

۴- ترمز دستی

در خودروهای جدید بنز شاهد حضور یونیت‌های الکترونیک هستیم که با دو کابل کشنده، لنت ترمز چرخهای عقب را فعال میکند. در مواردی این یونیت‌ها با مشکلات داخلی مواجه شده و از کار می‌افتند. دارندگان خودروهای کلاس اس بیشتر با این مشکل مواجه می گردند.

۵-  منیفولد هوا بنز

منیفولد در موتور خودروهای بنز، نقش تعیین میزان ورودی هوا به سیستم سوخت رسانی خودرو را دارد. اگر این قطعه مصرفی دچار خرابی شود، اصطلاحا مشکل خفگی برای اتومبیل شما ایجاد خواهد شد. خرابی منیفولد هوا در موتورهای ۲۷۲ و ۲۷۳ بیشتر اتفاق می‌افتد. حتی بعد از مدتی بازویی های اتصال دهنده این قطعه، ساییده شدن یا میشکنند و هشدار آن، روشن شدن چراغ چک میباشد. از آنجایی که مانیفولد لوازم مهم و مصرفی هستند، حتما باید در اسرع وقت تعمیر یا تعویض گردند.

۶- شمع های بنز

شمع‌ها قطعات کوچکی در درون سیلندر موتور هستند که با دریافت ولتاژ بالا و تبدیل آن به جرقه، نیروی لازم را برای موتور فراهم می کنند. خرابی آن سبب ایجاد مشکل در روشن کردن و افزایش آلایندگی خودرو میگردد. بهتر است در خودروهای آلمانی پس از طی شدن سی هزار تا 35000 کیلومتر نسبت به تعویض شمع ها اقدام کنید. بع از طی کردن مسافت 35000 کیلومتر باید به تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مانند شمع ها دقت کنید.

۷- تعویض تسمه دینام و هرزگرد بنز

بازدید این قطعه در تایم تعویض قطعات مصرفی بنز بسیار مهم است. تسمه دینام از جمله لوازم مصرفی بنز می‌باشد که وظیفه اش انتقال قدرت از موتور به دینام، واتر پمپ، سیستم پاکسازی مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک می‌باشد. تسمه دینام و هرزگردها معمولا باید مرتبا چک شوند و با گذشت پنجاه هزار تا شصت هزار کیلومتر تعویض گردند. پس تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مانند تسمه دینام و هرزگرد بنز 50000 تا 60000 کیلومتر است.

۸- ضد یخ اورجینال بنز

تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مانند ضد یخ که سیالی است که با اضافه شدن به رادیات خودرو، در درجه اول از خوردگی موتور جلوگیری میکند و در مرحله بعد مایع رادیات را در درجه مطلوب حفظ میکند. بهتر است ضد یخ سالی یکبار تعویض شود و در خودروهای حساس مانند مرسدس بنز و بی ام و از نوع اورجینال استفاده گردد.

۸- فیلتر‌های خودرو

تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مانند انواع فیلتر هوا: مناسب ترین  زمان تعویض فیلتر هوا و فیلتر روغن در هر سرویس یا هر پنج هزار کیلومتر و زمان تعویض فیلتر کابین در هر پانزده هزار کیلومتر می‌باشد.

۹- روغن گیربکس بنز چند کیلومتر باید تعویض شود؟

تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مانند روغن گیربکس بنز : حتما روغن گیربکس خودرو را هر پنجاه هزار کیلومتر تعویض کنید.

اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس بنز

مشکلات قطعات مصرفی بنز مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰

خودروهای بنز با موتورهای شش و هشت سیلندر  ۲۷۲ و ۲۷۳ تولیدی در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ همواره با نقص در مواردی چون منیفولد، کویل، سنسور ورودی هوا یا ATS همراه هستند. چند مورد دیگر از خرابی که در اکثر مدلهای بنز شاهد هستیم خرابی دنده های سر میل سوپاپ، واشر سر سوپاپ، نشتی و روغن ریزی از قسمت پایه فیلتر و پایه خنک کن روغن موتور و در پوش پشت سر سیلندر است.

چرا دانستن تایم تعویض قطعات مصرفی بنز مهم است؟

قطعات مصرفی خودرو در اغلب ماشینها با حساسیت بالا، از جمله بنز و بی ام و، از جمله موارد بسیار مهم در حفظ سلامت خودرو و در نهایت جان شما دارند. در صورتی که حتی مشکلی در محدوده زمان مربوطه ایجاد نشد، شما در موعد تعیین شده، سعی کنید قطعات را تعویض یا تعمیر نمایید. یک ساده انگاری کوچک میتواند لطمات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید. پس باید به تایم تعویض قطعات مصرفی بنز توجه کنید.

سخن آخر:

در این مقاله راجع به تایم تعویض قطعات مصرفی گفتیم. لازم است بدانید، در هر مراجعه برای سرویس دوره ای بنز و تعویض روغن بنز به مجموعه ی ما، علاوه بر فعالیت ذکر شده، کلیه موارد زیر نیز مورد چکاپ قرار خواهند گرفت. در صورتی که مشکلی نداشته باشند قطعا سبب آسودگی خیال شما میشود. اما در صورت وجود اشکال، ضمن انجام هماهنگی، در جهت رفع خطا یا عیب اقدام میگردد.

  • بررسی وضعیت لاستیک‌ها (بیشتر بدانید: تعویض لاستیک بنز)
  • بررسی سلامت شیشه شوی
  • مشاهده و تنظیم میزان ضد یخ
  • چک کردن فیلتر‌های روغن، هوا و کابین( بیشتر بدانید: تعویض روغن بنز)
  • بررسی لنتهای عقب و جلوی خودرو( بیشتر بدانید: تعویض لنت ترمز بنز)
  • اعلان وضعیت رینگ‌های خودرو
  • چک کردن جلوبندی و هرگونه نقص در جلوبندی خودرو (بیشتر بدانید: تعمیر جلوبندی بنز)
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *