تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعمیر بخاری‌ خودرو بنز

بخاری ماشین

بخاری‌ خودرو علاوه بر گرم کردن فضای داخل خودرو، می‌توانند باعث خشک شدن شیشه‌های خودرو در طول فصل بارانی و برفی شوند. همچنین بخاری‌های خودرو می‌توانند به عنوان یک ماشین حساب برای محاسبه فاصله و سرعت خودرو نیز استفاده شوند.

بخاری‌ خودرو

سیستم بخاری‌ خودرو یا همان سیستم گرمایش داخلی، با استفاده از یک شعله مستقیم یا سیستم گرمایشی الکتریکی برای گرم کردن هوا در داخل خودرو عمل می‌کند.

در بخش شعله مستقیم، سوخت (مثلا بنزین) از مخزن سوخت به سوزانده می‌رود و با هوا در داخل بخش احتراقی مخلوط می‌شود و از طریق یک سوزانده به داخل بخش گرمایشی منتقل می‌شود. در بخش گرمایشی، هوای سردی که از خارج به داخل ماشین جریان دارد، از روی یک رادیاتور گرم می‌گذرد که توسط شعله سوزانده گرم می‌شود. سپس هوای گرم به داخل اتاق خودرو جریان پیدا می‌کند و به همین شکل هوا در داخل خودرو گرم می‌شود.

برای تعمیر بخاری‌ خودرو و گرمکن بنز روی تعمیرگاه بنز کلیک کنید.

در بخش سیستم گرمایشی الکتریکی و بخاری‌ خودرو، هوای سردی که از خارج به داخل ماشین جریان دارد، از طریق یک فن به سمت یک المنت الکتریکی جهت گرم کردن هوا هدایت می‌شود. المنت الکتریکی با استفاده از برق، گرم شده و هوای سردی که از طریق آن جریان دارد، با این المنت در تماس قرار گرفته و گرم می‌شود. سپس هوای گرم به داخل اتاق خودرو جریان پیدا می‌کند و به همین شکل هوا در داخل خودرو گرم می‌شود.

به طور کلی، سیستم بخاری در ماشین برای گرم کردن هوای داخل خودرو با استفاده از یک منبع گرمایی، مثل یک شعله سوزانده یا المنت الکتریکی، کار می‌کند.

برای اینکه کولر و بخاری بنز را تقویت کنید نیاز دارید تا از سرویس دوره ای بنز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تعمیر کولر بنز کلیک کنید.

علت خرابی بخاری ماشین

بخاری‌ خودرو گرمای درون کابین ماشین را فراهم می‌کند. ممکن است علت خرابی بخاری ماشین گرفتگی رادیاتور بخاری آن بر اثر رسوبات باشد. دلیل مشکل بخاری شایدعدم کارکرد ترموستات باشد. اگر این جزء عملکرد خوبی نداشته باشد آب موتور گرم نمی‌شود و بخاری نیز باد گرمی نخواهد داشت. اگر مایع خنک کننده به اندازه کافی در رادیاتور وجود داشته باشد موجب می‌شود آب به اندازه کافی به رادیاتور نرسد و گرمایی نداشته باشد. گاهی به دلیل کم بودن آب موتور است؛ در این صورت بخاری کارکرد درستی نمی‌تواند داشته باشد. ممکن است فن بخاری از کار افتاده باشد و یا شیر کنترل بخاری ایراد پیدا کرده باشد بنابراین باید آن‌ها را بررسی نمود.

علت خرابی رادیاتور بخاری خودرو

از دلایل خرابی رادیاتور بخاری  گرفتگی آن بر اثر رسوبات است. اگر در آب موتور خودرو به اندازه‌ی کافی ضدیخ وجود نداشته باشد بعد از مدتی رسوبات موتور به مسیرهای رادیاتور بخاری وارد می‌شود و موجب گرفتگی و مسدود شدن راه‌های آب داغ می‌گردد و به همین دلیل رادیاتور بخاری به علت جریان نداشتن آب داغ در آن قادر به گرم کردن هوای داخل کابین نیست برای جلوگیری از این اتفاق باید همواره از ضد یخ در آب موتور مطمئن شد.

شستشوی رادیاتور بخاری بنز

تعمیر بخاری بنز از چند مرحله تشکیل شده است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. تشخیص مشکل: در ابتدا، باید مشکل بخاری را تشخیص دهید. این می‌تواند علتی از قبیل لوله خراب، مشکل در فن بخاری، کمبود سوخت، اشکال در مدار برقی و غیره باشد.
  2. باز کردن بخاری: پس از تشخیص مشکل، بخاری باید باز شود. برای این کار، باید قطعاتی مانند شیشه جلویی و پوشش‌های محافظ حذف شود.
  3. تعویض قطعات: پس از باز کردن بخاری، باید قطعات معیوب یا خراب شده تعویض شوند. به طور مثال، اگر لوله خراب باشد، باید تعویض شود.
  4. تمیز کردن بخاری: پس از تعویض قطعات،اگر نیاز به شستشوی رادیاتور بخاری بود انجام داده و قطعات را بر روی خودرو ببندید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *