تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعمیر کمپرسور کولر بنز

تعمیر کمپرسور کولر بنز

تعمیر کمپرسور کولر بنز تخصص ماست، در اینجا می خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار داهیم در ادامه همراهمان باشید. یکی از سیستم های پیش و پا افتاده در هر خودرویی من جمله بنز کولر خودرو می باشد و برای این که با گرمای طاقت فرسای تابستان مواجه نشوید باید تمام قطعات آن از جمله کمپرسور کولر بنز سالم باشند. کمپرسور کولر ترکیبی از چند پیستون و سیلندر است.

این قطعه دارای دکمه AC ، که با زدن این دکمه فشرده شدن و متراکم ساختن گاز خنک کننده انجام می شود و سپس هدایت آن به سمت کندانسور انجام خواهد شد. به وسیله تسمه دینام موتور بنز خودروی شما نیروی لازم برای متراکم شدن خنک کننده در کمپرسور و هدایت آن به سمت کندانسور تامین می شود.

بیشتر بدانید: دیاگ تخصصی بنز

یکی از مهم ترین قطعات برای سیستم سرمایش و گرمایش خودرو، کمپرسور یا فشرده ساز کولر می باشد و فشرده کردن گاز کولر وظیفه آن محسوب می شود. اگر این قطعه قابل تعمیر نبود یا هنوز صدای گوش خراشی با وجود تعمیر کردن آن وجود دارد باید به تعویض کمپرسور اقدام کنید.

کولر بنز

عوامل خرابی کمپرسور کولر بنز چیست؟

قبل از تعمیر کمپرسور کولر بنز باید از علت های خرابی کمپرسور بنز آگاه شوید:

اطلاعات بیشتر راجع به سیستم خنک کننده بنز کلیک کنید.

  • ایجاد فاصله بین کلاچ و فولی
  • خرابی کلاچ کمپرسور کولر
  • خرابی ترموستات کولر
  • خرابی رله کمپرسور
  • داغ شدن کمپرسور و خاموش شدن بی دلیل کولر
  • نشت گاز و روغن در کمپرسور
  • عدم روغن کاری کمپرسور باعث به وجود آمدن احتمال خوردگی می شود.

علت قطع و وصل شدن کمپرسور کولر بنز چیست؟

تعمیر کمپرسور کولر بنز در تابستان بسیار دیده می شود. قطع و وصل شدن کمپرسور کولر بنز یکی از مشکلات پیش روی افراد صاحب اتومبیل می باشد، که در فصل گرما دردسرهایی برای رانندگان ایجاد می کند یکی از بادوام ترین سیستم های خودرو سیستم کولر خودرو می باشد قلب سیستم کولر اتومبیل، کمپرسور است. اگر کولر بنز شما دچار مشکل شد برای  می توانید برای تعمیر کمپرسور کولر بنز به بهترین تعمیرگاه بنز تهران مراجعه کنید.

تعمیر کمپرسور کولر بنز

هوای خنک داخل خودرو در فصل تابستان امری مهم است، به همین دلیل باید به علائم خرابی کولر از جمله قطع و وصل شدن کمپرسور کولر توجه ویژه ای کرد. همیشه باید به سرنخ هایی که به ما هشدار می دهند، که کولر خودرو در حال از کار افتادن است، توجه ویژه ای کرد. این مشکل توسط تعمیر کمپرسور کولر بنز درست می شود.

بیشتر بدانید: تعمیر سانروف بنز

علائم هشداردهنده خرابی کمپرسور کولر بنز

برای تعمیر کمپرسور کولر بنز در باطریسازی بنز به علائمی که خرابی کولر را هشدار می دهند توجه می شود، از جمله این علائم به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • دمای بالای داخل کابین: هنگامی که سیستم سرمایشی هوای سرد مانند گذشته تولید نمی کند یکی از نشانه های اصلی خرابی کمپرسور کولر بنز و دیگر خودرو ها می باشد زمانی که دمای کابین بالاتر از حد معمول باشد هوای گرم معمولا احساس می شود یک کمپرسور از کار افتاده یا آسیب دیده نمی تواند در سیستم سرمایشی جریان و انتقال را به درستی تنظیم و تعیین کند به همین دلیل کمپرسور و سیستم سرمایشی عملکرد آن ها کاهش پیدا می کند.
  • کمپرسور کولر صداهای بلند را ایجاد می کند: هنگامی که سیستم سرمایشی خودروی شما روشن است و از سیستم و کمپرسور صدای بلندی شنیده می شود این صدا ها نشان می دهد، که کمپرسور کولر آسیب دیده یا از کار افتاده است این قطعه کولر اجزای داخلی مختلفی دارد و از مکانیزم پیچیده ای برخوردار است اگر در طول زمان قطعات داخلی کمپرسور شکسته یا فرسوده شوند باعث از کار افتادن یاتاقان های داخلی کمپرسور می شود و صداهایی ایجاد خواهد کرد یاتاقان آسیب دیده یا دارای نشتی صدایی بلند مانند خراشیدگی و جیغ ایجاد می کند.
  • نشت مایع: هنگامی که از وسیله نقلیه شما مایعی نشت پیدا می کند، نشان خواهد داد که کمپرسور کولر شما دچار نقص شده است در واقع کمپرسور بنز یا هر خودروی دیگری دارای یاتاقان های داخلی می باشد، که در حین تحت فشار قرار دادن مبرد در موتور از نشت مایع جلوگیری می کند. با این حال اگر به مرور زمان یاتاقان ها آسیب ببینند، از کار بیفتند یا فرسوده شوند، موجب می شود از طریق یاتاقان ها مایع نشت کند و باعث آسیب دیدن کمپرسور می شود نشت مایع نشان می دهد در کمپرسور کولر خودرو مشکلی وجود دارد.
    اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی بنز

آشنایی با عملکرد تعمیر کمپرسور کولر بنز

برای این که با عملکرد تعمیر کمپرسور کولر بنز یا هر خودروی دیگری آشنا شوید بهتر است ارتباط بین کمپرسور کولر و گاز مبرد را بررسی کنیم فریون نوعی ماده سیال و یک مبرد رایج می باشد که اساسا هوای سرد را به هوای گرم تبدیل می کند. کمپرسور و مبرد دو مولفه حیاتی هستند، که با یکدیگر کار می کنند. فشرده سازی مبرد نقش کمپرسور می باشد، که هوای گرم داخل کابین خودرو را جذب می کند.

در اکثر خودرو ها توسط یک تسمه جانبی کمپرسور کولر حرکت می کند بنابر این اگر تسمه لیز بخورد یا فرسوده شود با قدرت کامل دیگر کمپرسور کار نمی کند همچنین کمپرسورها می توانند دچار نشتی مایع مبرد شوند و به فضای داخلی اتومبیل هوای سرد کمتری را وارد کنند.

راجع به تعمیر موتور بنز بیشتر بدانید.

 نقش کمپرسور کولر بنز چیست؟

تعمیر کمپرسور کولر بنز یکی از بخش های مرکزی سیستم تهویه هواست. سیستم کولر بدون وجود آن نمی تواند داخل خودرو هوای خنک ایجاد کند. به منظور فعال کردن ویژگی های تغییر دما و حرارت بر روی مبرد، کمپرسور فشار لازم را فراهم می کند. عملکرد مناسب کمپرسور کولر باعث می شود هوای خنکی در فصل تابستان درون کابین خودرو وجود داشته باشد علاوه بر این، موجب شفافیت و بدون بخار شیشه جلوی اتومبیل شما می شود.

در صورتی که به اطلاعات و کمک امداد خودرو بنز نیاز دارید حتما کلیک کنید.

تعمیر کولر بنز در محل

تعمیر کولر ماشین در محل، یکی از خدماتی است که تعداد کمی از مکانیک‌های خودرو ارائه می‌دهند. این خدمت به شما کمک می‌کند تا به راحتی مشکلات کولر خودروی خود را حل کنید، بدون این که نیاز به حمل خودرو به کارگاه داشته باشید. این خدمت به شما کمک می‌کند تا زمان و هزینه بیشتری را برای تعمیر کولر خودرو خود صرف نکنید.

برای اینکه تعمیر کولر ماشین در محل به خوبی انجام شود، مهم است که مکانیکی که این خدمت را ارائه می‌دهد، تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. او باید دارای تخصص و تجهیزات لازم برای تعمیر کولر بنز شما باشد و قادر به تشخیص مشکلات و رفع آن‌ها باشد. همچنین، ما به شما می گوییم که چگونه باید از کولر بنز خود نگهداری کنید و از آن مراقبت کنید.

اگر می‌خواهید کولر بنز خود را در محل تعمیر کنید، بهتر است زمانی که با مکانیک ما تماس میگیرید باید به ما بگویید که چه مشکلی با کولر خودروی خود دارید تا ما بتوانیم ابتدا بررسی کنیم که آیا این مشکل در محل قابل حل است یا خیر.

در نهایت، می‌توان گفت که تعمیر کولر ماشین در محل یک خدمت مفید و کارآمد است که به شما کمک می‌کند تا مشکلات کولر خودروی خود را در کمترین زمان ممکن حل کنید.

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور بنز

عیب یابی کمپرسور کولر بنز

مرحله عیب یابی در تعمیر کمپرسور کولر بنز، هنگامی که کمپرسور کولر بنز یا هر اتومبیل دیگری دچار مشکل قطع و وصل می شود از طریق راه های زیر می توانید خرابی کمپرسور کولر بنز یا هر خودرویی را بررسی کنید، که از این راه ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • برای تعمیر کمپرسور کولر بنز نوسان دما را بررسی کنید: اگر از سیستم کولر خودروی شما هوای خنکی خارج نمی شود، نشان می دهد که کمپرسور خراب است اگر هوای سرد از دریچه ها خارج می شود و هنوز سیستم سرمایشی کار می کند باید نوسانات دما را حین کار کردن سیستم بررسی کنید.
  • کمپرسور کولر بنز یا خودروی خود را بررسی کنید: کمپرسور خودرو را بررسی نمایید، که دچار نشت روغن، آسیب و زنگ زدگی نشده باشد اگر روغن کمپرسور کاهش پیدا کند این قطعه دچار پارگی زودرس و ساییدگی می شود.
  • برای تعمیر کمپرسور کولر بنز تسمه ها را بررسی کنید: برای بررسی تسمه ها آن ها را چک کنید، که دچار ساییدگی، سوراخ و آسیب نشده باشند. از کشش کافی روی تسمه اطمینان حاصل کنید، اگر تسمه دچار شکاف و ترک شود می تواند به کمپرسور آسیب وارد کند.
  • قبل تعمیر کمپرسور کولر بنز محل نشت مبرد را بررسی کنید: سیستم کولر به هیچ عنوان نباید نشتی داشته باشد اگر سطح مبرد در خودرو کم باشد، باعث ایجاد نشتی در آن می شود.
  • کولر خودروی خود را روی بالاترین تنظیمات روشن کنید: در حالی که موتور خودرو شما کار می کند باید فن ها را در بالاترین حالت و کولر را روی خنک ترین حالت قرار دهید و کاپوت را باز کنید و به صدای کمپرسور کولر و کلاچ گوش دهید در این مرحله اگر کمپرسور کولر بنز خراب باشد صداهای بلند و پرش از تسمه بلند می شود. در آخر سرویس دوره ای بنز را فراموش نکنید که می تواند شما را از هزینه های اضافی برای خودرو نجات دهد.

علائم خرابی فن کولر خودرو

اگر فن‌های خودرو به‌طور مناسب کار نکنند کندانسور خنک و سرد نمی‌شود و این کار موجب می‌شود که خودرو تنها هوای گرم را در خود نگهداری کند. باید همواره فن سرد کننده خودرو را بررسی کرد. گاهی نیز فن به دلایلی ترک برمی‌دارد که در این صورت باید آن را عوض کرد تا مشکل برطرف شود. و شاید دلیل کار نکردن فن خودرو اختلال در فیوزها و مشکلات الکتریکی فن باشد. بنابراین عدم سرمادهی مناسب کولر، مهم‌ترین علائمی که نشان‌دهندۀ خرابی فن کولر خودرو می‌باشد.

علائم خرابی رله کمپرسور کولر خودرو

یکی از اجزای مهم و ضروری در کولر خودرو کمپرسور آن است. گردش و چرخیدن گاز مبرد توسط این جزء به اجرا در می‌آید. وجود مشکل در کمپرسور کولر عملکرد سیستم کولر اتومبیل را با مشکل روبه رو می‌کند. کار سرمادهی و گردش هوای سرد در داخل خودرو وظیفه کمپرسور است. رله قطعه‌ی الکتریکی کمپرسور است که اگر خراب شود کمپرسور روشن نمی‌شود و یا دچار قطع و وصلی کمپرسور می‌گردد و یا دمای آب رادیاتور بیش از اندازه افزایش پیدا می‌کند.

سخن آخر

با خواندن این محتوا می توانید راه های تشخیص خرابی کمپرسور کولر بنز را تشخیص دهید و به موقع به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. برای تعمیر یا تعویض کمپرسور کولر می توانید به بهترین تعمیرگاه بنز در تهران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *