تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

مراقبت از موتور خودرو یک امر مهم و ضروری است. شاید ساده‌ترین و بهترین راه برای مراقبت و نگهداری از خودروهای بنز تنظیم کردن تعویض روغن‌ بنز آن‌ها باشد. در حقیقت روغن‌ موتور یک خودرو رگ حیاتی آن است. به‌طوری‌که بدون آن، موتور خودرو از کار می‌افتد؛ بنابراین از تعویض منظم روغن‌ موتور خودروهای خود غافل نشوید و از خرابی فاجعه‌بار موتور خودرو با تعویض منظم و به‌موقع روغن‌موتورها جلوگیری کنید.

تعویض روغن بنز

ما در این مقاله همه‌چیزهایی را که باید در رابطه با روغن‌ موتور و تعویض روغن‌ بنز بدانید را در اختیار شما قرارمی دهیم در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق‌تر و مفیدی را دریافت کنید.

تعویض روغن بنز در محل

در زمان تعویض روغن‌ بنز در تعمیرگاه بنز سرویس، ما ابتدا روغن را تخلیه می‌کنیم تا فیلتر روغن شما را تعویض کنیم. سپس، پس از نصب فیلتر جدید بر روی خودرو روغن را مطابق با توصیه‌های سازنده تعویض می‌کنیم. معمولاً حدود سه نوع روغن‌ موتور با ویسکوزیته (ضخامت) متفاوت برای اضافه کردن به خودرو شما وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برای انجام تعویض روغن بنز باید به تعمیرگاه‌ بنز  معتبر بروید و از تعمیرکاران ماهر بخواهید روغن‌موتور خودرو را تعویض کنند.

تعویض روغن بنز

 

تعویض روغن‌ موتور بنز

تعویض روغن بنز: نقش اصلی روغن‌ موتورها روان کاری قطعات متحرک موتور است. روغن‌ موتور باعث می‌شود قطعات خودرو شما به‌خوبی کار کنند و درعین‌حال اصطکاک و اجزای موتور خودرو را به حداقل می‌رساند. این عمل گرمای زیاد موتور را می‌گیرد، به‌طوری‌که این عمل قبل از این‌که روغن‌ موتور از طریق هوا در مخزن خودرو خنک شود و دوباره در موتور به گردش درآید انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: تعمیر موتور بنز

تعویض روغن بنز s500

تعویض روغن بنز s500 شامل چند مرحله است. در ادامه، مراحل معمولی تعویض روغن در تعمیرگاه تخصصی بنز سرویس را برای خودرو بنز S500 ذکر می‌کنیم:

آماده‌سازی: ابتدا خودرو را در یک محل مناسب پارک کنید و موتور را خاموش کنید. همچنین، قبل از آغاز کار، مطمئن شوید که خودرو در سطحی آرام و صاف قرار دارد.

تخلیه روغن قدیمی: با استفاده از درپوش زیر موتور، سرشاخه تخلیه روغن قدیمی را باز کنید تا روغن قدیمی به آرامی خارج شود. پس از تخلیه کامل روغن قدیمی، درپوش را دوباره ببندید.

تعویض فیلتر روغن: فیلتر روغن قدیمی را با یک فیلتر روغن جدید و سازگار با خودرو جایگزین کنید. در این مرحله، مراقب باشید که فیلتر جدید را با دستان خشک و تمیز نصب کنید.

تزریق روغن جدید: با استفاده از تزریق کننده روغن، مقدار روغن مورد نیاز برای خودرو بنز S500 را در نیروگاه روغن چک کنید و سپس آرام و به تدریج روغن جدید را به موتور اضافه کنید. به توصیه‌های تولیدکننده در مورد نوع و مقدار روغن توجه کنید.

بررسی سطح روغن: پس از تزریق روغن، سطح روغن را با استفاده از علامت‌گذاری مناسب در نیروگاه روغن بررسی کنید و مطمئن شوید که سطح روغن به حد مطلوب رسیده است.

تعویض روغن بنز در تهران

بهترین تعویض روغن بنز در تهران واقع در خیابان سئول است که همراه تعوض روغن خودروی شما گارانتی خدمات ارائه می دهد تا با اطمینان از روغن اورجینال استفاده کنید. تضمین کیفیت و خدمات نشانه استفاده از روغن اصل می باشد. روغن‌ موتور به داخل موتور پمپاژ شده و قسمت‌های داخلی متحرک موتور را روغن‌کاری می‌کند سپس یک‌لایه لغزنده نازک روی سطح باقی می‌ماند. این کار با کمترین میزان تماس بین اجزای موتور انجام‌شده و اصطکاک را کاهش می‌دهد. درواقع این کار باعث کاهش سایش موتور، قطعات موتور و افزایش طول عمر موتور خودرو می‌شود.

در ادامه چند مورد از فواید روغن‌ موتور برای بنز را خواهیم گفت:

  1. آلاینده‌ها را حذف می‌کند

هر بار که موتور خودرو در حال کار کردن است، محصولات جانبی و آلاینده‌هایی مانند ذرات فلزی، رسوبات دوده، اسیدها و گردوغبار و خاک ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث خرابی موتور شود. روغن‌ موتور این آلاینده‌ها را در خود معلق نگه می‌دارد و از تماس آن‌ها با اجزای موتور و ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند. این عمل به دلیل پخش‌کننده‌هایی است که در هنگام تولید به روغن‌ موتور اضافه‌شده‌اند و آن را به کار می‌برند و از موتورهای داخلی حفاظت می‌کنند.

سرویس دوره ای می تواند در کاهش هزینه های خودرو به شما کمک شایانی کند. کلیک کنید و ببینید: سرویس دوره ای بنز

  1. موتور را ثابت نگه می‌دارد

پس از روشن شدن خودرو موتور آن گرم می‌شود و یکی از وظایف روغن‌ موتور این است که گرمای ایجادشده در خودرو را از بین ببرد و به‌جای دیگری منتقل کند. درواقع با تعویض روغن‌ موتور بنز 40 درصد از روند خنک‌سازی انجام می‌شود. همچنین روغن‌ موتور دما را ثابت می‌کند زیرا بر روی سطح خنک‌تر از دمای معمولی 230 تا 260 درجه فارنهایت جریان می‌یابد. این گرمای تولیدشده در مخزن روغن یا در صورت وجود خنک‌کننده پخش می‌شود و از آسیب به خودرو جلوگیری می‌کند.

  1. از خوردگی جلوگیری می‌کند

درحالی‌که موتور بنز به‌طور مرتب کار می‌کند، یک پوشش روغن مانعی بین اجزا تشکیل می‌دهد تا از آن‌ها محافظت شود و از خنثی کردن جلوگیری شود. موتور خودروهای مدرن دارای مواد افزودنی هستند که ازنظر شیمیایی خوردگی را خنثی می‌کنند.

  1. عملکرد موتور را بهینه می‌کند

سطوح فلزی به‌سختی می‌توانند کاملاً صاف شوند، به‌خصوص در خودروهایی که دارای قطعات متحرک هستند. برای جلوگیری از نشتی و آسیب به موتور، روغن‌ موتور فضای میکروسکوپی بین پیستون و سیلندر را برای بهینه‌سازی عملکرد موتور می‌بندد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید: نحوه تست گیربکس اتومات

هزینه تعویض روغن بنز s500

هزینه تعویض روغن برای خودرو بنز S500 می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عواملی مانند نوع روغن استفاده شده و فیلترهای نیاز به تعویض دارد. همچنین، هزینه تعویض روغن باید شامل هزینه روغن جدید، فیلتر روغن، متریال مصرفی، هزینه کار باشد.

برای اطلاع دقیق‌تر درباره هزینه تعویض روغن بنز S500 خود، توصیه می‌کنیم با ما تماس بگیرید و جزئیات را درباره خودرو خود بدانید.

 

روغن مناسب برای موتور بنز

نکات مهم تعویض روغن بنز

در تعویض روغن بنز اگر روغن شما تیره و غلیظ است، می‌تواند به این معنی باشد که در روغن شما کثیفی وجود دارد این نوع روغن‌ها اغلب در وسایل نقلیه که داخل شهر استفاده می‌شوند معمولی هستند. چنانچه روغن‌ موتور را مشکی می‌بینید، نه‌فقط قهوه‌ای تیره، این رنگ‌ روغن موتور گزینه خوبی نیست. باید وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک حرفه که دارای مهارت کافی است ببرید تا آن را بررسی کند.

تعویض روغن بنز c200

نکات مهمی که در تعویض روغن بنز باید در نظر بگیرید عبارتنداز:

اگر اطلاعات دقیق راجعب به دیاگ تخصصی بنز می خواهید کلیک کنید.

  • دستورالعمل‌های ساخت روغن‌ موتور خودرو بنز را بررسی کنید. از وزن مناسب روغن‌ موتور اطمینان حاصل کنید.
  • همیشه بگذارید ماشین خنک شود.
  • هنگام تعویض روغن‌ موتور خودرو سعی کنید از ظرف تخلیه مناسب استفاده کنید.
  • فیلتر روغن خودرو را به‌درستی ببندید.
  • هنگام تعویض کردن روغن‌ موتور خودرو مراحل زیر را انجام دهید:
  • ابتدا جک خودرو را بازکنید.
  • سپس آن را از برق بکشید و آن را به‌طور کامل تخلیه کنید.
  • سپس سعی کنید با فیلتر قدیمی آن را خاموش‌کنید….
  • بعد از اتمام این کار دوشاخه را تخلیه کرده و فیلتر را روشن کنید. می‌توانید دوباره آن را با روغن پرکنید.
  • حتماً قبل از ریختن روغن، سطح روغن را بررسی کنید، اگر خودرو نشتی دارد آن را تصحیح کن
  • ید سپس روغن‌ موتور را بریزید.

چگونه بفهمیم وقت تعویض روغن‌ موتور است؟

تعویض روغن بنز

  1. هر خودرویی تفاوت‌های با دیگر خودروها دارد؛ اما بااین‌حال اکثریت خودروها باید روغن خود را هر 3000 کیلومتر یا هر سه ماه یک‌بار تعویض کنند. خودروهای بنز که دارای موتورهای مدرن هستند معمولاً هر 6000 کیلومتر یا شش ماه یک‌بار نیاز به تعویض روغن‌ بنز دارند. هنگامی‌که شما صدای تق‌تق از موتور خودرو می‌شنوید باید روغن‌موتور خود را بررسی کنید اگر لازم بود می‌توانید تعویض روغن‌ موتور بنز را انجام دهید.
  2. اگر خودروی شما دارای بافت روغنی نامنظم باشد.
  3. اگر سطح روغن پایین بود به فکر تعویض روغن اتومبیل باشید.
  4. در صورت روشن شدن چراغ‌های هشدار.
  5. زمانی که دود اگزوز خودرو شما آبی‌رنگ بود یعنی خودرو شما در حال روغن‌سوزی است و بهتر است که روغن‌موتور را تعویض کنید.
  6. زمانی که با خودرو خود مسافت‌های طولانی را طی می‌کنید یا بیشتر از حد معمول سفر می‌کنید حتماً روغن‌موتور را بررسی کنید.

وقت تعویض روغن‌ موتور

موتور روغن در صورت فرسوده‌شدن یا کهنه شدن نیاز به تعویض دارد. روغن در اثر حرارت و فشار تجزیه می‌شود و می‌تواند ذرات مضری را که باید حذف شوند جمع‌آوری کند.

نکته مهم در تعویض روغن بنز علاوه بر، روغن به‌ مرور زمان خراب می‌شود، حتی زمانی که ماشین برای مدت طولانی پارک شده باشد و کار نکند. روغن‌موتور معمولی رایج‌ترین نوع روغن‌موتور است که اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند. به‌طورکلی سعی کنید از روغن‌موتور مناسب خودروی بنز استفاده کنید تا درروند رانندگی مشکلاتی برای شما پیش نیاید.

بیشتر بدانید: تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

اجرت تعویض روغن بنز

عواملی که بر هزینه تعویض روغن‌ بنز اثرگذار هستند.

  • نوع وسیله نقلیه‌ای که رانندگی می‌کنید بیشترین تأثیر را بر قیمت تعویض روغن دارد. خودروهای پراید، وانت، پژو پارس نسبت به ماشین‌های بنز از هزینه کمتری هنگام تعویض کردن روغن برخوردار هستند.
  • محلی که تعویض روغن بنز را انجام می‌دهید.
  • ارائه‌دهنده خدمات تعویض روغن
  • تعویض فیلتر هوای کابین
  • تعویض فیلتر هوای موتور
  • برف‌پاک‌کن‌ها

هریک از موارد گفته‌شده بر اجرت تعویض روغن بنز می‌افزاید. پس درنتیجه ابتدا در رابطه با هزینه خوب فکر کنید و اگر لازم دانستید روغن‌موتور را تعویض کنید.

علت خروج بخار از درب روغن موتور

خارج شدن بخار از درب روغن موتور خودرو می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. در برخی از خودروها موتور طوری طراحی شده است که وجود مقداری بخار از درب روغن موتور آن‌ها طبیعی است و مشکلی وجود ندارد. یکی از علت‌های خارج شدن بخار از درب روغن موتور مصرف روغن‌های بی‌کیفیت است.

تعویض روغن بنز

روغن‌های با کیفیت کم به علت داشتن پارافین فراتر از حد استاندارد و طبیعی و نیز به‌دلیل دمای تبخیر پایین در آن‌ها سریعتر بخار می‌شوند. در این صورت باید از روغن موتور باکیفیت و استاندارد استفاده نمود. رسوبات و جرم‌های موجود در روغن برای موتور بسیار مضر است و به موتور آسیب‌های فراوانی می‌رساند. آلودگی و رسوبات زیاد موجود در روغن، موجب گرفتگی سیستم تخلیه فشار در موتور خودرو می‌شود و این باعث می‌شود تا فشار درونی موتور خودرو افزایش پیدا کند و سبب خارج شدن بخار از درب روغن موتور اتومبیل گردد.

بیشتر بدانید: تعمیر ترمز بنز

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید در درجۀ اول از روغن موتور استاندارد و باکیفیت بالا استفاده نمود. و نیز می‌توان برای از بین بردن رسوبات و آلودگی‌ها از موتورشوی‌های غیر اسیدی استفاده کرد. از دیگر علت‌های بخار درب روغن موتور وجود ایراد در رینگ موتور می‌باشد. باز و بسته شدن رینگ باید به راحتی صورت گیرد رسوبات و آلودگی‌های ناشی از کربن موجود در محفظۀ احتراق موجب می‌شود رینگ نتواند به‌راحتی در شیار پیستون حرکت کند و موجب قفل شدن رینگ می‌گردد.

احتمالا نمیدانید علت روشن شدن چراغ چک ماشین چیست پس کلیک کنید و بدانید.

به موجب این اتفاق رینگ دیگر نمی‌تواند روغن را از دیوارۀ سیلندر جمع کند و روغنی که بر روی دیوارۀ سیلندر بر جای می‌ماند سوخته می‌شود و تبدیل به بخار می‌گردد و از درب روغن موتور خارج می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق در خودرو باید با استفاده از موتورشوی‌های مختلف و مناسب کربن‌ها و رسوبات موجود در داخل سیلندر و رینگ پیستون را از بین برد.

علت بخار روغن موتور

روغن موتور از محصولات بسیار مهم و اساسی است که باید همواره در خودرو مورد استفاده قرار گیرد. بی‌شک استفاده از روغن موتور مرغوب و باکیفیت موجب کارکرد بهتر موتور اتومبیل می‌شود. بخار روغن موتور علت‌های زیادی دارد از جمله می‌توان به مصرف روغن‌های بی‌کیفیت اشاره کرد که موجب می‌شود تا بخار روغن موتور بیشتر شود. بهتر از روغن‌های با کیفیت بالا استفاده نمود. زیرا استفاده از روغن‌های نامرغوب موجب ایجاد رسوب در موتور خودرو و آسیب به قسمت‌های دیگر آن می‌گردد.

بیشتر بدانید علت جوش آوردن ماشین چیست؟

هزینه تعویض روغن بنز

این خودرو لوکس چون ساخت صنایع خارجی است روغن آن بسیار کمیاب بوده لذا از قیمت بالایی برخوردار است. همچنین از کشورهای دیگر مانند امارات عربی وارد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *