تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعویض لنت ترمز بنز

تعویض لنت ترمز بنز

در این مقاله اختصاصی می خواهیم راجع به تعویض لنت ترمز بنز بپردازیم پس تا انتها همراهمان باشید. لنت ترمز بنز از قطعات مهم و با اهمیت مرسدس بنز است. ایمنی رانندگی، سلامت سرنشینان و سیستم ترمز از دلایل اصلی داشتن لنت ترمز بنز با کیفیت هستند. با اینکه اجزای خودرو بنز عمر بسیار بالایی دارند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که لنت ترمز بنز شما فرسوده می‌شود.

تعویض لنت بنز

لنت ترمز چیست؟

 

“لنت” به معنای یک قطعه فلزی یا سرامیکی است که بر روی صفحه ترمز یا دیسک ترمز یا سیستم ترمز خودرو قرار می‌گیرد. هدف از استفاده از لنت، کاهش سرعت خودرو یا توقف آن به طور کنترل شده است. وقتی که فرمان ترمز داده می‌شود، لنت‌ها به دیسک یا صفحه ترمز فشار می‌آورند تا اصطکاکی بین دو قطعه ایجاد شود و سبب توقف خودرو شوند.

بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دنبال تعویض لنت ترمز بنز با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه هستند. در این مقاله سعی کرده‌ایم با بررسی مشخصات لنت ترمز بنز به شما در انتخاب لنت ترمز با کیفیت کمک کنیم. پس اگر خودرویی در این خانواده دارید و برای تعویض لنت ترمز بنز نیاز به اطلاعاتی در مورد این محصول دارید با ما همراه باشید.

 

بیشتر بدانید: تعمیر ترمز بنز

 

 

تعویض لنت ترمز بنز

هر چرخ چند لنت ترمز دارد؟

تعداد لنت ترمزی که یک چرخ مجهز به آنها است، بستگی به نوع و سایز خودرو و همچنین سیستم ترمزی آن دارد. به طور کلی، هر چرخ خودرو معمولا دارای یک یا دو جفت لنت ترمزی است. برای مثال، یک خودروی کوچک ممکن است دارای یک جفت لنت در هر چرخ باشد، در حالی که یک خودروی بزرگتر ممکن است دارای دو جفت لنت در هر چرخ باشد. زمان تعویض لنت ترمز بنز باید هر دو آنها تعویض شود.

بیشتر بدانید: علت سوت کشیدن لنت ترمز 

لنت ترمز بنز c200

فشار دادن پدال ترمز در لنت ترمز بنز c200، سیلندر ترمز را فعال می‌کند و مایع ترمز را به کالیپرها می‌فرستد. سپس لنت های ترمز بنز را درگیر می‌کند تا به دیسک چرخ فشار وارد کنند. این فشار باعث ایجاد اصطکاک لازم برای کاهش و توقف خودرو می‌شود.

لنت‌های ترمز بنز به این دلیل که از ترمز استفاده زیادی می‌شود، بیشتر از سایر قطعات فرسوده می‌شوند. عمر لنت ترمز مرسدس بنز به عوامل زیادی مانند کیفیت مواد، سبک رانندگی و نوع جاده بستگی دارد. لنت‌های ترمز برند مرسدس بنز به دلیل کیفیت بالا و ارزش برند، قیمت بیشتری نسبت به سایر برندها دارند. در بازار لوازم یدکی انواع لنت ترمز بنز با برندهای معروف وجود دارد که علاوه بر گران نبودن کیفیتی مشابه و بعضاً بهتر از لنت ترمز اصلی دارند.

حتما بخوانید: اورهال بنز

قیمت لنت ترمز بنز

تعویض لنت ترمز بنز

قیمت لنت ترمز بنز با توجه به کیفیت لنت، مدل خودرو و سال ساخت متفاوت است. لنت‌های ترمز اصلی مرسدس بنز، قطعات OEM یا Genion، در اصل همان لنت‌هایی هستند که به سفارش شرکت بنز تولید می‌شوند و خودرو با همین لنت‌ها از شرکت خارج می‌شود. قطعات OEM خودرو مرسدس بنز، از جمله لنت ترمز مرسدس بنز، نیز در بسته بندی‌های خاص بنز به بازار فروش عرضه می‌شود.

تعویض لنت ترمز بنز

لنت ترمز مرسدس بنز به دلیل کیفیت مواد اولیه و ارزش برند، قیمت بسیار بالایی نسبت به سایر برندها دارد. در بازار  لنت ترمز بنز مارک‌های زیادی وجود دارد که کیفیتی مشابه یا به ندرت بهتر از لنت ترمز اصلی دارند. بنابراین برای تعویض لنت ترمز بنز حتما مدل، سال تولید و شماره شاسی خودرو خود را در نظر بگیرید.

برای جلوگیری از آسیب به دیگر قطعات خودرو پیشنهاد می کنیم برای تعویض لنت ترمز بنز به بهترین تعمیرگاه بنز تهران مراجعه کنید.

لنت جلو بنز c350

لنت‌های ترمز سرامیکی پس از لنت‌های ترمز اصلی بنز به دلیل مواد اولیه سرامیکی باکیفیت به عنوان گران‌ترین لنت ترمز در بازار فروش لوازم یدکی شناخته می‌شوند. لنت ترمز نیمه فلزی نمونه دیگری از لنت‌ترمزهای موجود در بازار هستند که نه تنها ارزان‌تر هستند، بلکه عملکرد بهتری نیز دارند. لازم به ذکر است که تمامی برندهای لنت ترمز سرامیکی و نیمه فلزی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. لنت ترمز NHC از با کیفیت‌ترین لنت ترمزهای سرامیکی موجود است. با توجه به کیفیت بالای این برند و ارزش برند قوی، برای لنت‌های NHC باید هزینه بیشتری بپردازید. پس برای تعویض لنت جلو بنز c350 از لنت باکیفیت استفاده کنید.

حتما بخوانید: تعمیر جلوبندی بنز

لنت ترمز بنز c240

مطمئن باشید با خرید لنت ترمز مرسدس بنز از برندهای معروفی مانند فورد، NHC، میراژ، پارس و … ترمزهای قوی خواهید داشت. اما خرید و تعویض لنت ترمز بنز از برندی نامعتبر و ناشناس به دیسک ترمز آسیب می‌رساند و سلامت خریداران خودرو را به خطر می اندازد! اگر برند لنت ترمز معتبر و باکیفیت نمی شناسید، حتما مقاله را تا انتها بخوانید. با توجه به مطالب زیر تمامی برندهای معتبر تولید کننده  لنت را به شما معرفی می‌کنیم. با شناخت برندهای مختلف لنت ترمز بنز می‌توانید به راحتی لنت مناسب خودروی خود را خریداری کنید و از خرید لنت‌های بی‌کیفیت که باعث آسیب بیشتر می‌شود خودداری کنید.

برترین برند لنت ترمز بنز

قبل از تعویض لنت ترمز بنز باید یک لنت خوب با برند مطمئن انتخاب کنید، لنت‌های ترمز مرسدس بنز به دلیل نوع رانندگی و ترمزهای مکرر، قطعات دارای فرسودگی بیشتر هستند. طول عمر لنت ترمز بنز به عوامل زیادی از جمله کیفیت قطعات، سبک رانندگی و مسیر بستگی دارد. برای لنت ترمز مرسدس بنز لنت‌های ترمز اصلی OEM یا Genion بهترین انتخاب هستند که از نظر ترکیبات و ارزش برند بسیار گران هستند.

حتما بخوانید: آپدیت نرم افزارهای بنز

پیشنهاد اولیه خرید لنت مرسدس بنز لنت اورجینال است. اما اگر به دلیل قیمت بالا تمایلی به خرید برند اصلی ندارید، لنت سرامیکی بهترین گزینه شماست، بعد از آن لنت نیمه فلزی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در بازار انواع لنت ترمز بنز از برندهای مطرح و با کیفیت وجود دارد که علاوه بر قیمت مناسب تر از کیفیتی یکسان و حتی گاهی بهتر از لنت‌های اصلی هستند. در ادامه مارک‌های معروف برای تعویض لنت ترمز بنز را به شما معرفی می‌کنیم.

لنت ترمز بنز اورجینال

لنت ترمز بنز اصل قطعا یکی از بهترین انتخاب هاست. اما علاوه بر قیمت بالا، خطر خرید لنت‌های طرح کپی بالا یا تقلبی به جای لنت‌های اصلی نیز وجود دارد. متاسفانه دلالان این حوزه لنت ترمز چینی – البته با کیفیت – را به قیمت لنت ترمز اصل مرسدس بنز می‌فروشند. پس لنت ترمز بنز اصل را از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن خریداری کنید.

لنت ترمز NHC

این برند، یکی از برندهای معروف و شناخته شده سرامیکی ساخت تایوان است که با بازخورد بسیار خوبی که دارد، تمام نگرانی‌ها در مورد کیفیت و عملکرد این لنت را از بین می‌برد.

برند NET یا تکستار

یکی از برندهای معروف و شناخته شده در دنیای لنت ترمز، تکستار است. این برند که یکی از برندهای بین المللی هلدینگ TMD Friction است. اگرچه تمامی لنت‌های تولید شده با این نام تجاری دارای مجوز Techstar آلمان هستند، اما اگر می‌خواهید لنت‌های تکِ استار را خریداری کنید، توصیه می‌شود از مدل اروپایی استفاده کنید.

حتما بخوانید: دیاگ بنز

لنت ترمز فرودو

این برند یکی از برندهای معروف اروپایی از مجموعه فدرال موگو است. این برند سازنده اصلی لنت برای 7 تا از 10 خودروسازان بزرگ اروپایی است. فرودو نیز مانند تکستار در چندین کشور تولید می‌شود و اگر قصد تعویض لنت ترمز بنز با این برند را دارید، بهتر است مدل‌های اروپایی آن را خریداری کنید.

تعویض لنت ترمز بنز با برند Hi-Q

ترمزهای HiQ توسط سانگسین، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لنت ترمز، در کره جنوبی تولید می‌شود. لنت ترمز HiQ ضریب اطمینان را در هر شرایطی حفظ می‌کند و بالاترین عملکرد را دارد. این برند، استفاده از مواد فلزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد تا آسیب به سطح دیسک ترمز کاهش یابد.

در سرویس دوره ای بنز می توانید از وضعیت سلامت لنتهای خودرو خود باخبر شوید.

پارس لنت

لنت ترمز پارس یکی از قابل اعتمادترین لنت ترمز در بین برندهای ایرانی است. آسترهای تولید شده توسط این شرکت کمترین اثر تخریبی را روی قطعات از جمله لنت ترمز دارند. یکی از ویژگی‌های خوب این برند، ترمز سریع و به موقع بسته به سرعت خودرو و شرایط جاده است. شرکت پارس لنت از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تولیدات و تکنولوژی روز دنیا در تولید لنت ترمز استفاده می‌کند.

 

تعویض لنت ترمز بنز از برند MHCO

MHCO یکی دیگر از برندهای چینی است که لنت ترمز مرسدس بنز باکیفیت تولید می‌کند و آن‌ها را به بازارهای فروش لنت عرضه می‌کند. لنت ترمز MHCO به دیسک ترمز آسیب نمی‌رساند. اگر می‌خواهید ترمزهای نرم، بی صدا و در عین حال قدرتمند با قیمت مناسب داشته باشید، لنت ترمز MHCO را توصیه می‌کنیم.

جمع بندی تعویض لنت ترمز بنز

همان‌طور که گفته شد، لنت ترمز بنز بیشتر از سایر قطعات دچار فرسودگی می‌شود‌. از آن‌جایی که خودرو مرسدس بنز خودروی لوکسی محسوب می‌شود، قطعات و اجزا آن بسیار گران هستند. اما شما عزیزان می‌توانید برای تعویض لنت ترمز بنز خود از برند‌های دیگر که در این مطلب به شما معرفی کردیم، استفاده کنید. خیالتان راحت باشد، برند‌های معرفی شده کیفیت مشابه و گاهی بهتر از لنت اورجینال دارند، اما با این‌حال قیمت کمتری دارند.

 

بیشتر بدانید: تعمیر بنز کلاسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *