تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعمیر موتور بنز

موتور خودروها بعد از مدتی کار کردن نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند و شما باید آن‌ها را نزد تعمیرکار ماهر ببرید. موتور خودروهای بنز نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در برخی مواقع دچار مشکل می‌شوند که باید آن را به تعمیرگاه ویژه خودروهای بنز ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعمیر موتور بنز بیشتر آشنا شوید.

تعمیرگاه کاتب
تعمیر موتور بنز

انواع موتور خودرو بنز

امروزه سازندگان خودروها برای موتور خودروها از سیلندر با طرح‌های مختلف استفاده می‌کنند. شاید دلیل اصلی این کار افزایش قدرت موتور باشد که در ادامه ما انواع موتورهای خودرو را بررسی خواهیم کرد.

موتور خطی: چیدمان خطی هنگامی‌که سیلندرها در موتور به شکل عمودی و در کنار هم قرارگرفته‌اند، این اجازه را به موتور می‌دهد تا با اجزای دیگر مثل باتری، سیستم خنک‌کننده و رادیاتور در خارج نصب شوند. موتورهای خطی را می‌توان یکی از رایج‌ترین نوع موتور خودرو دانست که اغلب در خودروهای کوچک‌تر استفاده می‌شوند.

موتور سرراست: در این نوع موتور نحوه قرارگیری سیلندرها از جلو به عقب در یک خط موازی است. درواقع این مدل چیدمان استفاده از سیلندرهای بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند. موتورهای سرراست اغلب در خودروهای مرسدس بنز و bmw دیده می‌شوند. برای تعمیر موتور بی ام و پیش متخصص آن بروید.

موتور V شکل: موتورهای V شکل بیشتر به نحوه قرارگیری سیلندرها که از جلو مرتب‌شده‌اند، اشاره دارد. سیلندر موتور V در اطراف خود و در زاویه 60 درجه نصب می‌گردند. به‌طوری‌که دارای دو ردیف رو به بیرون هستند و با کمک میل‌لنگ به هم متصل می‌شوند. این نوع موتورها معمولاً در خودروهای درجه‌یک و سوپر اسپرت‌ها به چشم می‌خورند.

تعمیرگاه بنز کاتب

موتورهای درون‌سوز

در رابطه با موتورهای درون‌سوز باید بگوییم اغلب در خودروها و دستگاه‌های متحرک دیگر به‌کاربرده‌ی شوند. دلیل استفاده از موتورهای درون‌سوز این است که آن‌ها مصرف سوخت مناسب و انرژی لازم را فراهم می‌کنند و موتورهای درون‌سوز در هواپیماها، موتورها، قایق و لوکوموتیوها استفاده می‌شوند. زمانی که توان زیادی لازم باشد از فناوری موجود به‌صورت توربین استفاده می‌شود. علاوه بر کاربردی که موتورهای درون‌سوز در خودرو دارند از آن‌ها در صنایع برقی هم استفاده می‌شود.

موتورهای بخار

ماشین و موتورهای بخار یکی از اختراعات بزرگ در صنعت می‌باشد که سبب شکل‌گیری و‌ راه افتادن کارهای بزرگی در جهان شده و اولین بار توسط فردی به نام جیمز وات مطرح شد. درواقع با پیشرفتی که موتورهای بخار داشتند، شکل‌گیری لوکوموتیو و خطور ریلی هم پیشرفت زیادی یافتند و بعد از سال‌ها نمونه‌های جدید موتورهای بخار به صنایع موجود در جهان اضافه شدند. درگذشته موتورهای بخار تلمبه‌ای بودند و اغلب برای صنایع مختلف استفاده می‌شدند. امروزه موتورهای بخار برای خودروهای کوچک و بزرگ کاربرد زیادی دارند.

موتورهای الکتریکی

موتور الکتریکی همان‌طور که از نامش پیداست، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ابتدا هنگامی‌که موتورهای الکتریکی اختراع شدند  این کار توسط فردی به نام تسلا انجام شد. در حال حاضر موتورهای الکتریکی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در زندگی هر فردی است. درواقع هر موتور الکتریکی دو بخش اصلی استاتور و روتور را دارا می‌باشد و اساس کار موتور الکتریکی عبور جریان از هادی به میدان مغناطیسی است. به‌طورکلی استاتور دارای سیم‌پیچ‌هایی است که به تغذیه متصل شده‌اند و در صورت عبور از سیم‌پیچ‌ها، میدان مغناطیسی تولید می‌شود.

در شهر ها انواع مختلفی از ماشین ها را ملاحظه می کنیم، هر کدام از این ماشین ها توسط کارخانه ای ساخته می شوند. خودرو سازان برتر دنیا همواره در حال رقابت با یکدیگر بوده اند، در این میان برخی موفق تر ظاهر می شوند. کارخانه بنز یکی از معروف ترین کارخانه های خودروسازی در دنیا است، در این کارخانه خودرو های با کیفیتی تولید می شود.

حتما شما هم می دانید که کارخانه بنز در آلمان وجود دارد، به همین علت ممکن است تعمیرکاران کمی با چگونگی تعمیر آن ها آشنایی داشته باشند. در این بخش قصد داریم تا با تعمیر موتور بنز و موارد مربوط به آن آشنا شویم، اگر دارنده این نوع اتومبیل هستید تا آخر این مقاله همراه ما در نمایندگی بنز سرویس باشید.

خدمات تعمیر موتور بنز

تعمیرگاه بنز در قسمت موتور با موارد زیر شناخته می شود.

  •   تعمیر ترمز دستی برقی بنز
  •   تعمیر کاتالیزور بنز
  •   تعمیر توربو بنز
  •   یاتاقان زدن و سوختن واشر سرسیلندر بنز
  •  تعمیر روغن سوزی بنز
  •   عیب‌یابی و تعمیر خام سوزی و بد کار کردن موتور بنز

 مهم ترین قطعات در تعمیر موتور

موتور اصلی ترین بخش هر اتومبیل به شمار می آید، در واقع عملکرد موتور مانند عملکرد مغز در بدن انسان است. به همین علت در صورت بروز مشکلاتی هر چند کوچک در موتور، روند کل ماشین مختل می شود. از طرفی هزینه تعمیر موتور بالا است و در ماشین های لوکسی نظیر بنز این هزینه بیش تر هم می شود. با توجه به نکات گفته شده در می یابیم که هرگونه خرابی در موتور بنز می تواند صاحب ماشین را به دردسر بیندازد.

اگر راجع به باطری سازی بنز می خواهید اطلاعات کسب کنید می توانید روی آن کلیک کنید و بخوانید.

تعمیر موتور بنز در اسرع وقت می تواند تا حدودی از افزایش هزینه ها جلوگیری کند. اما حتما شما هم جمله معروف “پیشگیری بهتر از درمان است” را شنیده اید. با توجه به این جمله در می یابیم که باید قبل از این که کار به تعمیر بنز بکشد از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. در قسمت بعد با راه های جلوگیری از خرابی موتور بنز آشنا می شویم.

تعمیر بنز

جلوگیری از خرابی موتور بنز

سطح روغن موتور باید همواره مورد توجه باشد، در غیر این صورت سبب بروز صدمات زیادی به موتور می شود. سطح موتور به علت رسیدن روغن به محفظه احتراق  و کاهش نمد ها و یا ضعیف شدن رینگ پیستون کاهش پیدا می کند. اگر این مشکل جدی گرفته نشود عملکرد اتومبیل بنز ایده آل نخواهد بود. سیستم خنک کننده از داغ شدن بیش از اندازه موتور جلوگیری می کند، اگر این بخش به درستی کار نکند موتور جوش می آورد.

یکی از اقداماتی که از خرابی موتور بنز جلوگیری می کند استفاده از سرویس دوره ای بنز است که با بررسی خودرو و چکاپ همه قطعات از خرابی آن جلوگیری می کند.

پس کاهش سطح مایع سیستم خنک کننده و گرفتگی مجاری آن نقش مهمی را در سلامت موتور ایفا می کنند. مورد مهم دیگر در تعمیر موتور بنز، سوختن واشر سرسیلندر است که سبب قاطی شدن آب و روغن می شود. اگر به عملکرد سیستم خنک کننده موتور بنز به درستی توجه نشود مشکل سوختن سر سیلندر واشر ایجاد می شود.

حتما بخوانید: تعمیر جلوبندی بنز

تعمیرکار حرفه ای موتور بنز

تعمیر موتور بنز کار هر کسی نیست به همین علت نباید اتومبیل خود را به هر تعمیرکاری بسپارید. در ابتدا باید عملکرد تعمیرگاه را مدنظر قرار دهید و از حرفه ای بودن آن مطمئن شوید. یکی از راه های شناخت تعمیکار حرفه ای مشاهده نظرات کاربرانی است که به آنجا مراجعه کردند و نظر خود را گفتند، علاوه بر این مورد، نکات دیگری هم می توانند به انتخاب یک تعمیرکار مناسب به شما کنند از جمله مشاهده نمونه کارها و تضمین کیفیت کار است.

بیشتر بدانید: امداد خودرو بنز

تعمیر موتور بنز

تعمیر ترمز دستی برقی بنز

می‌توان گفت سیستم ترمز دستی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعات بنز است؛ به همین دلیل باید به علائم خرابی آن بسیار آگاه باشید و به طور مرتب و هر بار که ماشین را روشن  می‌کنید آن را آزمایش کنید. خرابی قسمت‌های مختلف سیستم ترمز می‌تواند منجر به آسیب یا تاخیر در ترمزگیری شود.

بیشتر بدانید: تعمیر ترمز بنز

برخی از علائم آسیب ترمز دستی عبارتند از:

  • آزاد نشدن ترمز
  • افزایش ضربه اهرم ترمز دستی
  • ترمز دستی نصب نشده و ترمز به درستی کار نمی‌کند

برای رفع مشکل ترمز خودرو، باید سیستم ترمز دستی را تنظیم کنید، پدال ترمز پایی و شیلنگ خلاء ترمز را بررسی کنید تا در صورت نیاز به تعمیر، مشکل ترمز دستی برقی بنز را برطرف کنید. همچنین باید لنت‌های داخل خودرو را بررسی کنید تا در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید.

تعمیر کاتالیزور بنز

انژکتور بنز مهم‌ترین عملکرد را در سیستم سوخت خودرو انجام می دهد تا از آسیب دیدن خودرو جلوگیری کند. کاتالیزورها بعد از مدتی دچار مشکل می شوند، اما همیشه نیاز به تعویض آن‌ها نیست و امکان تعمیر کاتالیزور بنز وجود دارد.

علائم خرابی کانالیزور

  • مصرف سوخت خودرو افزایش می‌یابد
  • شتاب ماشین کند می‌شود
  • صدا خفه کن دود ساطع می‌کند و بوی بدی می‌دهد
  • علامت هشدار در صفحه آمپر روشن می‌شود
  • خوب استارت نمی‌خورد و ماشین بد روشن می‌شود

تعمیر موتور بنز و قطعات خودرو یکی از کارهایی است که می‌توان برای صرفه جویی در هزینه و حفظ قطعات اصلی خودرو انجام داد.

اما باید دقت کنید و این کار را به افراد مجرب و متخصص بسپارید تا نیازی به پرداخت وقت و هزینه اضافی نداشته باشید.

بیشتر بدانید: صافکاری نقاشی بنز

تعمیر توربور موتور بنز

افرادی که در زمینه تعمیر توربوشارژر فعالیت می کنند باید اطلاعات کافی در مورد عملکرد هر یک از قطعات سوپرشارژر داشته باشند تا بتوانند قطعات مختلف را جدا کرده و پس از بررسی دقیق قطعات، نوع ایراد و روش تعمیر را مشخص کنند. به جای قطعات قدیمی، قطعات جدید قرار دهند و آن‌ها را به هم مرتبط کنند.

توربوشارژر از نظر تکنولوژی ساخت پیشرفت کرده و جزو کلاس ماشین های سبک محسوب می شود؛ اما بسیار قدرتمند است و عملکرد خوبی دارد. هنگام ساخت توربوشارژر از توربین بین دریچه اگزوز و ورودی هوا استفاده می کنند تا بتوانند از دود تولید شده توسط لوله انرژی گرفته و مصرف سوخت را به این طریق کاهش دهند. با توجه به پیچیدگی این قطعه، انجام تعمیرات توربور موتور بنز نیاز به دقت و توجه زیادی دارد.

هدف از ساخت توربوشارژر در موتور بنز، قرار دادن یک سیستم اضافی است که می تواند با وارد کردن هوای بیشتر به محفظه احتراق، توان خروجی یا راندمان موتور احتراق داخلی را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که در گذشته این محصول به عنوان سوپرشارژر نیز شناخته می شد؛ زیرا توربو شارژ یکی از قوی ترین اجزای موتور است. یکی از موارد مهمی که امروزه وجود دارد، استفاده از اصطلاح سوپرشارژ برای تجهیزات و نصب موتور است. از آنجایی که استفاده از این قسمت از سیستم مکانیکی خودرو مهم است، تعمیر توربو می‌تواند عملکرد اولیه دستگاه را بازگرداند.

بیشتر بخوانید: تعمیر سانروف بنز

عیب‌یابی موتور بنز

برای عیب‌یابی موتور بنز می‌توانید از دیاگ استفاده کنید. علاوه بر این دیاگ گزینه‌ای عالی برای آپشن های اتومبیل بنز است. همان‌طور که همه می‌دانیم خودرو بنز آپشن های زیادی دارد و هرکسی نمی‌تواند از آپشن های آن استفاده کند. کاربردی که دیاگ دارد به شما کمک می‌کند تا با استفاده از آن سیستم‌های برقی، مسیریاب و… را تنظیم کنید. در حال حاضر اغلب افراد با کارکرد این سیستم‌ها مشکل‌دارند و شما با استفاده از دیاگ می‌توانید آن را تنظیم کنید. عیب‌یابی و تعمیر خودرو بنز کار هرکسی نیست و برای این کار باید تخصص و‌ مهارت لازم را داشته باشید.

عدم دوران استارتر

به‌طورکلی استارت نخوردن ماشین به چهار عامل مختلف استارت، دینام، باطری و‌ سوئیچ بستگی دارد. درواقع این قطعات مکمل هم هستند و در صورتی خرابی یکی از آن‌ها قطعات دیگر هم آسیب می‌بینند. البته شاید تشخیص استارت نخوردن خودرو کمی سخت باشد و مسئله‌ای چالش‌برانگیز برای افراد باشد. سعی کنید این کار را به افراد متخصص و کاربرد بسپارید.

جرقه نزدن شمع

خرابی سیستم جرقه‌زنی در خودرو یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عواملی هستند که نشان‌دهنده کارکرد ناقص خودرو می‌باشند. برای این‌که در محفظه احتراق سیلندر، چه در خودروهای هیبریدی و چه بنزینی برای ایجاد احتراق نیازمند جرقه‌زنی در مکان مناسب هستیم. خودرو اگر بدون عیب و ایراد باشد سیستم جرقه‌زنی به‌درستی کار می‌کند و اگر در سیستم جرقه‌زنی خرابی وجود داشته باشد عملکرد صحیح خودرو مختل می‌گردد. درواقع سیستم جرقه‌زنی در هر خودرو واکنش‌های شیمیایی را به انرژی حرکتی تبدیل می‌کند. ایجاد جرقه در خودرو موجب احتراق خودرو می‌شود و در قدرت موتور نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بدانید: زمان تعویض شمع خودرو

عیب یابی در تعمیر موتور خودرو

  • عیب یابی سریع اما صحیح: بدون شک تا زمانی که به درستی از مشکل آگاه نشویم نمی توانیم آن را درمان کنیم. در نتیجه تعمیرکار که وظیفه تعمیر موتور بنز را بر عهده دارد قبل از هر چیزی باید مشکل ایجاد شده را تشخیص دهد. زمانی که تعمیرکاربنز صحیح و دقیق عیب موتور بنز را تشخیص دهد در وقت و هزینه های مشتری صرفه جویی می شود.
  • بهره گیری از تعمیرکارحرفه ای بنز

در تعمیرگاهی که افراد نابلد و ناوارد مشغول به کار هستند قطعات تعمیر موتور بنز به درستی انجام نمی شود. به همین علت تعمیرگاه ها باید از تعمیرکار متخصص بنز که علاوه بر دانش، تجربه فنی بالایی هم دارند استفاده کنند.

حتما بخوانید: آپدیت نرم افزارهای بنز

  • قیمت مناسب و معقول: اگر برای تعمیر موتور بنز هزینه کمی از مشتری گرفته شود یعنی کار به درستی انجام نشده است. در این شرایط ممکن است ظرف مدتی کوتاه مجدد با مشکل مواجه شود. اگر تعمیرکار موتور بنز از قطعات و تجهیزات مرغوبی استفاده کند، در نهایت کیفیت کار او افزایش پیدا می کند. با افزایش کیفیت نهایی، مشتریان بیشتری جذب می شود و این مواردی هم نه نفع مشتری و هم به نفع تعمیرکار است.
  • پوشش کامل خدمات: فردی که عهده دار تعمیر موتور بنز است باید بتواند تمامی خدمات مربوط به موتور این ماشین را پوشش دهد. در این صورت مشتریان با اعتماد کامل اتومبیل خود را به او می سپارند. در غیر این صورت ممکن است تعمیرکاربنز هنگام تعمیر یک بخش موتور به بخش دیگر آن آسیب وارد کند.
  • مکان مناسب: بهتر است محل تعمیر موتور بنز بدون هیچ پیچیدگی و با لوکیشن به راحتی پیدا شود. دسترسی آسان می تواند سبب افزایش مشتری ها بشود به همین علت مکان های سر راست تر مناسب تر هستند.

    هزینه تعمیر موتور بنز

    برای انتخاب مراکز تعمیر اتومبیل، هزینه می تواند معیار مناسبی باشد. تعمیرگاه هایی که هزینه بسیار کمی از مشتریان خود دریافت می کنند قطعا خدمات با کیفیتی به آن ها ارائه نمی دهند. پس مراجعه به چنین مراکزی نه تنها سودمند نیست بلکه ممکن است موجب افزایش هزینه ها هم بشود. البته گران بودن هزینه خدمات یک مرکز تعمیر اتومبیل صرفا نمی تواند نشان دهنده کیفیت بالای آن باشد. تعمیرگاه تخصصی بنز در تهران باید متناسب با هزینه ای که از مشتری دریافت میکند، خدمات با کیفیتی را هم به او پرداخت کند.

    یاتاقان زدن و سوختن بخشی از واشر سرسیلندر بنز

    بلبرینگ بخشی از موتور است که بین میل لنگ و پیستون قرار دارد. از آنجایی که این قطعات درگیر چرخش هستند، بلبرینگ بین آنها قرار گرفته و از اصطکاک بین آنها جلوگیری می کند. روغن موتور و بلبرینگ ها از ساییدگی قطعات موتور جلوگیری می کنند.

    اگر دمای بلبرینگ ها بیش از حد بالا برود دیگر نمی توانند کار خود را انجام دهند و از اصطکاک بین قطعات و تصادف خودرو جلوگیری کنند؛ زیرت ضربه زدن به دسته دستگاه می تواند باعث شکستن آن شود. در این حالت می‌گوییم ماشین یاتاقان زده است.

    اگر ماشین روشن شود، اما موتور روشن نشود، یکی از دلایل آن می‌تواند یاتاقان زدن باشد.

    همچنین اگر روی گاز پا گذاشتید و دور موتور بالا رفت و صدای موتور را شنیدید، می توانید فرض کنید که موتور بنز یاتاقان زده است، اما اگر صدای دیگری در موتور وجود داشته باشد دلیل دیگری دارد. اگر صدای ماشین را می شنوید، بهتر است رانندگی نکنید، زیرا موتور ماشین می میرد. بهترین کار این است که از یک حرفه ای برای تعمیر موتور بنز کمک بگیرید.

    تعمیر روغن سوزی بنز

    روغن سوزی یعنی سوزاندن روغن در خودروها. هنگامی که روغن موتور همراه با سوخت می سوزد و سطح آن مدام پایین می آید و پایین می آید، ماشین دچار روغن سوزی شده است. این اتفاق بیشتر در مورد خودروهای قدیمی می افتد، اما اینطور نیست که در خودروهای جدید شاهد سوختن روغن موتور نباشیم.

    به طور کلی روغن موتور در خودرو در مسیرهای خاصی حرکت می کند و جریان می یابد تا قطعات موتور به یکدیگر ساییده نشوند. به دلایلی ممکن است این اتفاق نیفتد و روغن موتور به همراه سوخت بسوزد. در این صورت چه ماشین شما نو باشد چه قدیمی، روغن سوزی خواهید داشت. بنابراین اگر روغن موتور وارد محفظه احتراق شود، با حرارت زیاد در محیط اطراف می سوزد و نیاز به این دارید که تعمیر موتور بنز خود را به یک متخصص بسپارید.

    معیوب بودن سیستم جرقه سوخت در خودرو

    به‌طورکلی زمانی که سیستم جرقه‌زنی خودرو دچار خرابی می‌شود، به‌شدت می‌لرزد یا صدای « پت‌پت» از اگزوز شنیده می‌شود. سیستم جرقه‌زنی در خودرو یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات سیستم احتراق است و اگر جرقه زدن خودرو خراب شود، کوئل نیز دچار مشکل می‌شود، در ادامه علائم خرابی کوئل را باهم می‌خوانیم:

    1. توقف موتور یا مشکل در کار کردن آن
    2. زیادشدن مصرف سوخت
    3. صدای آزاردهنده و بلند در موتور
    4. استارت خوردن سخت موتور
    5. و درنهایت نشت روغن از موتور

    به‌طورکلی هرگونه مشکل جزئی و بزرگ می‌تواند عملکرد صحیح موتور را مختل کند و به‌مرورزمان سبب خرابی موتور شود. قبل از این‌که عیوب موتور افزایش یابند سعی کنید آن‌ها را تعمیر کنید و خیال خودتان را راحت کنید. برخی از عوامل سبب خرابی سیستم جرقه‌زنی خودرو می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

    1. نامرغوب بودن لوازم‌یدکی خودرو
    2. کارایی طولانی‌مدت موتور
    3. آب خوردن قطعات هنگامی‌که موتور را می‌شورید
    4. استهلاک سیستم جرقه‌زنی و قطعات برقی
    5. کاهش فشار کمپرس سیلندر

    اگر زمانی که رانندگی می‌کنید احساس کاهش قدرت و توان موتور رادارید بهتر است بدانید یکی از علت‌ها کاهش فشار سیلندر است که به‌راحتی قابل‌تشخیص است. اگر کاهش فشار در مراحل اولیه باشد، برای کارشناس تشخیص آن کمی دشوار است و درنهایت روش‌های تست آن کاملاً متعدد می‌باشد. برای اطمینان از سالم بودن کمپرس سیلندر ابتدا باید همه شمع‌ها را بازکرده و بعدازآن کمپرس سنج را نصب کنیم تا بتوانیم از سالم بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنیم.

    کاهش قدرت موتور بنز هنگام گاز دادن

    یکی دیگر از مشکلاتی که در خودروها وجود دارد و رانندگان بعد از مدتی استفاده از خودرو با آن مواجه می‌شوند، کاهش قدرت موتور خودرو است. وقتی قدرت موتور رو به کاهش می‌رود،درواقع توان و شتاب آن‌هم تا حدودی کاهش می‌یابد. درواقع اگر بخواهیم علل این مشکل را مشخص کنیم باید بگوییم که افزایش سن خودرو و همچنین استفاده زیاد از موتور خودرو از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌روند. شاید حین رانندگی نیز برای شما اتفاق افتاده باشد وقتی پدال گاز را می‌فشارید، خودرو شتاب لازم را نمی‌گیرد و درنهایت سرعت قابل قبولی ندارد. برخی از دلایل اصلی کاهش قدرت موتور شامل:

    • ایراد در شمع‌ها
    • ایراد در حس‌گر
    • ایراد در پمپ‌بنزین
    • ایراد در سیم گاز
    • ایراد در پیستون
    • ایراد در انژکتور

    صدای ضربه از داخل موتور خودرو

    اگر سروصداهایی که از خودرو به گوش می‌رسد سبب حساسیت شما شود، باید خودرو را نزد تعمیرکار برای تعمیر موتور بنز ببرید و از او بخواهید نگاهی کلی به خودرو بیندازد تا مشکلاتی که وجود دارند را رفع کند. ابتدا باید علل سروصداها را بدانید و برای حل آن‌ها چاره‌ای بیندیشید. برخی صداها با آچارکشی و رگلاژ ساده به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد و درنتیجه هزینه سرویس آن کم می‌شود. برخی صداها نیز از کاپوت ماشین می‌آید که اگر تعمیر نشوند سبب ایجاد مشکل در خودرو می‌شوند، در ادامه صداهایی که نشان می‌دهند خودرو با مشکل مواجه شده است را بررسی می‌کنیم:

    • صدای فس فس داخل موتور
    • صدای تق تق از چرخ‌های خودرو
    • صدای غژغژ تسمه

    عیب یابی و تعمیر خام سوزی و بدکار کردن موتور بنز

    از جمله نشانه های خام سوزی می توان به بوی بنزین نزدیک اگزوز و دوده سفید اشاره کرد. همچنین از دیگر نشانه‌های این است که چراغ چک موتور روشن است و دوده در شمع وجود دارد. خراب شدن بدون علت موتور بنز هم ممکن است به دلیل خام سوزی باشد.

    به دلیل احتراق ناقص بنزین در خودرو، این مشکل مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و حتی در مواردی باعث کوبش موتور می‌شود. از جمله علل خام سوزی در هنگام استارت زدن خودرو، می‌توان به  خرابی سنسور اکسیژن اشاره کرد که این موضوع هم ناشی از خرابی بخاری این سنسور است.

    یکی از نکات پیشگیری از این پدیده تعویض به موقع شمع‌ها است؛ زیرا بنزین در فضایی که شمع قرار دارد می‌سوزد و حلال‌های حاصل از این سوختن باعث ترک خوردن شمع و ایجاد جرقه می‌شود. لازم به ذکر است که احتراق مواد خام در سیستم تزریق محدود است، زیرا میزان سوخت تحویلی اندازه گیری می‌شود.

    در نتیجه

خودروهای مرسدس بنز در ایران شامل چند مدل موتور هستند که برخی از آنها دارای مشکلات ذاتی با نوع بنزین ایران و برخی از آنها بی تفاوت به بنزین هستند. بسیاری از مشتریان این سوال را دارند که اصولا چرا باید موتور نسبت به کیفیت بنزین باید حساس باشد؟ آیا این موضوع یک ضعف برای مرسدس محسوب می شود؟ در جواب باید عنوان کرد که موتور خودرو دارای یک الگوریتم حساب شده ای است به نام نسبت تراکم.

یکی از راه های کسب اطلاعات راجع به عیب یابی بنز و تعمیر آن دیاگ بنز است که به صورت جامع راجع به آن گفتیم، می توانید راجع به آن بخوانید.

این نسبت بیان گر بسیاری از خاصیت های موتور است که ذکر آنها در این مطلب نمی گنجد، نسبت تراکم هر چه بالاتر باشد قدرت موتور نسبت به حجم موتور بالاتر می رود پس این یک ضعف برای موتور نیست، هدف اصلی خودروسازان کاهش حجم موتور و افزایش قدرت موتور است. راه حل مشکل خود سوزی بنزین استفاده از مواد افزودنی است که بنزین را برای این موتور ها مهیا کند. اگر از این مکمل ها استفاده نشود موتور به شدت تحت آسیب و فرسودگی شدید قرار خواهد گرفت.

در این مقاله با تعمیر موتور بنز و اهمیت آن آشنا شدیم و به معرفی ویژگی های تعمیرکار موتور بنز  پرداختیم.

مشاوره رایگان

۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷

خدمات مرسدس بنز تخصص ماست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *