تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

در این مقاله می خواهیم به راهنمای جعبه فیوز بنز بپردازیم پس در ادامه همراهمان باشید. تجهیزات الکترونیکی خودرو به عنوان مهمترین و البته باارزش‌ترین قسمت یک اتومبیل طبقه بندی می گردند. با خرابی هر کدام شاید حتی طی کردن یک مسیر کوتاه نیز مقدور نباشد. در این میان فیوزها به عنوان قطعات بسیار فداکار، نقش محافظت از این تجهیزات را با کنترل و تنظیم جریان عبوری بر عهده دارد. این قطعات کوچک تحت عنوان فیوز، که هر کدام مربوط به قسمتی از خودرو هستند در درون جعبه ای قرار گرفته اند که به آن جعبه فیوز گفته میشود.

نقش فیوز در خودروهای بنز

راهنمای جعبه فیوز بنز را در اینجا بررسی میکنیم در ادامه با ما باشید. همان گونه که ذکر شد فیوزها قطعات بسیار کوچکی هستند که جریان برق ورودی خودرو به سایر تجهیزات را کنترل میکند و در صورت عبور جریان اضافی، با قطع برق از آسیب‌های بیشتر پیشگیری خواهد کرد. در هر مدل از سری های تولیدی مرسدس بنز، جعبه فیوز در مکانهای قابل دسترسی راننده قرار داده شده‌اند که برای دانستن مکان آن و نقش هر فیوز باید به راهنمای جعبه فیوز بنز مراجعه نمایید.

اگر مشکلی در زمینه فیوز بنز دارید بهترین کار تماس با سایت تعمیرگاه بنز است.

فیوزها در ظاهر دو پایه هستند که با یک سیم در جنس و ضخامت متفاوت، میزان معینی از جریان الکترونیکی را از خود عبور میدهند. این سیمها درون یک محفظه غیر رسانه قرار گرفته اند که کوچک اند. اگر متوجه شدید که قطعه الکترونیکی اتومبیل بنز شما دچار ایراد شده است، یکی از گمانها را بر پایه سوختن فیوز مربوطه قرار دهید.

دیاگ بنز در عیب یابی مشکل بسیار کمک کننده است.

نکات مهم هنگام استفاده از راهنمای جعبه فیوز بنز

  • با بستن سوئیچ استارت، تمام تجهیزات برقی اتومبیل را خاموش نمایید.
  • جعبه فیوز را باز کرده و با دقت به دنبال فیوز معیوب مربوطه بگردید. در این راه می توانید از دفترچه راهنمای جعبه فیوز بنز نیز بهره ببرید.
  • با کمک انبر موجود فیوز را خارج نموده و نسبت عیب یابی کنید.
  • اگر فیوز مشکل داشت با یک هم ظرفیت مشابه آن را عوض کنید. استفاده از فیوز با ظرفیتهای متفاوت یا سیم میتواند به شدت خطرناک باشد.

بیشتر بدانید: مشکلات بنز چیست؟

جعبه فیوز خودروهای بنز و راهنمای آن

همان گونه که گفته شد، فیوزها در جعبه‌ای تحت عنوان جعبه فیوز قرار گرفته‌اند که با کمک راهنمای جعبه فیوز بنز میتوانید به هر کدام دسترسی داشته باشید. خودروهای تولیدی بنز، در چند قسمت، دارای جعبه فیوز هستند. این که جعبه در کدام جهت اتومبیل قرار دارد به کشور تولید کننده و سال تولید بستگی دارد. معمولا یکی در قسمت موتور خودرو که تجهیزات برقی این قسمت را پوشش می دهد، یکی داخل کابین و اصولا در داشبورد یا قسمت جلوی پای راننده و دیگری در صندوق عقب اتومبیل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی بنز

این جعبه فیوزها در بسیاری موارد هوشمند هستند و از دو جزء بخش کنترل و فیوزها تشکیل شده‌اند. قسمت کنترل با دیگر قسمت‌های کنترلی خودرو، به صورت شبکه‌ای مرتبط است. بخش فیوزهای سوختنی شامل چندین رنگ فیوز می‌باشد که بر روی هر کدام یک عدد ذکر شده است. هر عدد برابر توان تحمل الکترونیکی فیوز خواهد بود.

نکته ای که هرگز نباید فراموش کنید این است که هرگز توان مناسب برای هر قسمت که در فیوز مربوطه درج شده را با اعداد بزرگتر یا کوچکتر جا به جا نکنید. به عبارت واضح تر جریان خیلی پایین یا بالا سبب سوختن فیوز از یک سو و صدمه به اتصالات برقی اتومبیل از سوی دیگر میگردد.

بیشتر بدانید: تعمیر سانروف بنز

علت خرابی فیوزها چیست؟

  • افزودن تجهیزات غیر استاندارد با ولتاژ برقی فراتر از حد تحمل فیوز، مانند تجهیزات صوتی و چراغهای خودرو
  • اتصال تجهیزات و ادوات جانبی به صورت مستقیم
  • مشکلات ایجاد شده در سیم کشی خودرو
  • اعمال تغییر یا تعویض باطری به صورت غیر اصولی
  • خراب شدن دینام و تجهیزات وابسته

رنگ‌بندی فیوز بنز چه کارایی دارند؟

راهنمای جعبه فیوز بنز و رنگ بندی آنها: در استاندارد بین المللی هر فیوز با رتبه بندی آمپری که دارد، از رنگ خاص خود برخوردار است. دانستن رنگ زمانی کاربرد پیدا میکند که در قسمت زیر داشبورد به دنبال فیوز مربوطه هستید. البته اتکا کامل به رنگ، با توجه به وجود فراوانی در فیوزهای غیراستاندارد یک اشکال است. اما باز هم میتواند در شرایطی که بتوانید اعداد روی فیوز را بخوانید، کارگشایی کند.

جعبه فیوز بنز
راهنمای جعبه فیوز بنز
رنگ فیوز رتبه‌بندی آمپری
مشکی ۱
خاکستری ۲
بنفش ۳
صورتی ۴
قهوه‌ای مایل به زرد ۵
قهوه‌ای ۷-۱/۲
قرمز ۱۰
آبی ۱۵
زرد ۲۰
شفاف ۲۵
سبز ۳۰
آبی کم‌رنگ ۳۵
نارنجی ۴۰

 

نحوه تعمیر جعبه فیوز در خودروهای بنز

راهنمای جعبه فیوز بنز را چک کنید اگر مشکل با تعویض یک فیوز برطرف شد که حل می شود، اگر مشکل با تعویض یک فیوز برطرف نشد باید به تعمیرگاه بروید. به دلیل سیستم پیچیده ای که معمولا خودروهای آلمانی از جمله بنز و بی ام و دارند، در زمانی که جعبه فیوز شما با مشکل مواجه شد، حتما به یک برقکار حرفه‌ای مراجعه کنید. در صورت خرابی دائمی یک جعبه فیوز بهتر است از یک فروشگاه لوازم یدکی بنز معتبر نسبت به خرید یدک آن اقدام کنید. بیشتر بدانید: تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

سخن آخر

همان گونه که میدانید و در این مطلب خواندید، فیوز و جعبه فیوز انواع خودروها از جمله بنز، نقش مهمی در سیستم برق کشی اتومبیل دارند. با این که از قیمت پایینی برخوردار هستند اما خرابی آنها موجب لطمه گران و سنگین خودرو می شود.

بیشتر بدانید: مشکلات بنز

اگر متوجه شدید که برق قسمتی از خودرو دچار اشکال شده است اول به راهنمای جعبه فیوز بنز مراجعه کنید. در صورت سیاه شدن یا مشاهده ی هرگونه تغییرات غیر عادی درجعبه فیوز بنز، نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *