تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

سیستم خنک کننده بنز

تعمیر سیستم گرمایش و سرمایش بنز

برای این که راننده بتواند متناسب با فصل دمای داخل اتومبیل را تنظیم کند از سیستم سرمایش و گرمایش خودرو استفاده می کند منظور از این دو سیستم بخاری و کولر ماشین می باشد برای این که با این سیستم و اجزای آن به خوبی آشنا شوید تا پایان محتوا همراه ما باشید.

تاریخچه سیستم سرمایش و گرمایش بنز

برخی از افراد بیان می کنند که در سال 1950که نصب اولین بخاری روی اتومبیل انجام شد، تاریخچه اولین استفاده از سیستم  سرمایشی و گرمایشی یا سیستم تهویه در خودرو بوده، در حالی که در سال 1940 میلادی این دو سیستم برای اولین بار در خودروهای پکارد آمریکایی به کار برده شد.

بیشتر بدانید: مشکلات بنز

توسط شرکت بیشاپ اند بکاپ اوهایو طرح ابتدایی این سیستم بسیار ساده عرضه شد این سیستم تنها توانایی آن را داشت که هوای ورودی و خروجی داخل کابین را مناسب نگاه دارد این شرکت در طی سال های 1940 تا 1950 به سیستم خود یک بخاری اضافه کرد تا کارایی مناسبی در فصول سرد داشته باشد در همین زمان بود که شرکت کادیلاک آوازه بیشتری پیدا کرد و جزو مصرف کنندگان سیستم سرمایش و گرمایش خودرو شد.

تعمیر سیستم سرمایش گرمایش بنز

در همان سال کرایسلر که در حال تحقیق و توسعه سیستم گرمایش و سرمایش ( سیستم تهویه ) خودرو بود موفق به رونمایی از سیستم دیگری به نام ایرتمپ شد در سال 1955 برای اولین بار ایرتمپ برای روی خودروهای کرایسلر نصب شد کرایسلر سیستمی بود که علاوه بر گرم کردن خودرو ها و متعادل سازی آن ها هوای داخل کابین را توانست خنک کند.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی پمپ بنزین

پیشرفت در سیستم های گرمایشی و سرمایشی خودرو به حدی می باشد که به عنوان یک آپشن این سیستم ها حساب نمی شوند و وجود آن ها درون خودرو از الزامات می باشد پیشرفت های بسیاری زیادی در طی این سال ها برای روی این نوع سیستم های خودرو انجام شده است.

بیشتر بدانید: تعمیرگاه بنز

سیستم سرمایش و گرمایش بنز چیست و چه وظیفه ای دارد؟

زمانی که صحبت از سیستم گرمایش و سرمایش بنز می شود بیشتر افراد به یاد بخار و کولر می افتند این در حالی است که این دو سیستم چیزی بیشتر از این دو مورد هستند به طور کلی از وظایف سیستم سرمایش و گرمایش بنز یا هر خودروی دیگری به گزینه های زیر می توان اشاره کرد:

  • هوای داخل کابین را تا حد امکان تصفیه می کنند تا برای داخل خودرو فضای بهتر ایجاد شود.
  • سرعت تصفیه هوا و سرعت وزش هوا را کنترل خواهند کرد.
  • به کمک خشک کردن و جریان هوا رطوبت کابین خودرو کنترل می شود.
  • به وسیله سرمایش و گرمایش دمای داخل خودرو کنترل خواهد شد.

نکته ای دیگری که در مورد سیستم سرمایش و گرمایش بنز و هر خودروی دیگری وجود دارد این است که از تنش های احتمالی که با سرمای بیش از حد و بالا رفتن دما ایجاد می شوند، جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور بنز

تکنولوژی سیستم سرمایش و گرمایش بنز

وجود برخی از تکنولوژی ها و سیستم ها در خودرو لزوم چندانی محسوب نمی شود و جزو آپشن می باشند ولی سیستم سرمایش و گرمایش بنز و دیگر اتومبیل ها یکی از بخش های اصلی هر خودرویی محسوب می شوند، که در ادامه محتوا می خواهیم اجزای این دو سیستم را برای شما بررسی کنیم، که این اجزا شامل گزینه های زیر می شوند:

  • کولر: یکی از اجزای اصلی خودرو بنز همانند هر اتومبیلی سیستم سرمایش و گرمایش بنز، کولر می باشد و کمی دیرتر از بخاری به این سیستم اضافه شد که می تواند داخل کابین خودرو را با استفاده از گاز فریون سرمای مورد نظر را ایجاد کند کولرهای خودرو به دو صورت دستی و مکانیکی می باشند کولرهای دستی دارای شاسی های چرخشی مخصوص هستند و باید آن ها را تنظیم کرد کولرهای مکانیکی مدرن تر هستند این مدل کولرهای دیجیتال و مدرن دکمه الکتریکی دارند و در صفحه نمایش اطلاعات مربوط به شرایط هوای کابین و دما نمایش داده می شود.
  • بخاری: اولین اجزای سیستم سرمایش و گرمایش بنز یا هر خودروی دیگر بخاری است، چون نصب آسانی دارد و طرز کار آن ساده بوده در حقیقت به کمک یک فن، هوا از محیط گرفته می شود و سپس از رادیاتور عبور می کند و داخل کابین گرم خواهد شد.
  • ACC :این قسمت از بخش های مهم سیستم سرمایش و گرمایش بنز یا هر خودرویی می باشد که قابلیت های زیادی دارد، که سرعت وزش باد، رطوبت و دما داخل کابین را می توان به وسیله آن تنظیم کرد.
  • گرم کن و سرد کن صندلی ها: جزو آخرین بخش های سیستم سرمایش و گرمایش بنز یا هر اتومبیلی می باشند که ابتدا در صندلی ها جلو وجود داشتند اما امروزه برای صندلی های عقب هم از این سیستم استفاده شده است.
  • گرم کن فرمان: این قسمت از اجزا سیستم سرمایش و گرمایش تنها در خودرو های لوکس وجود دارد.

تعمیر سیستم سرمایش و گرمایش بنز

نه تنها خودرو بنز بلکه تمام خودرو ها سیستم سرمایش و گرمایش آن ها دارای اجزای مختلفی می باشد، که از اجزای این دو سیستم می توان موارد زیر را نام برد:

حتما بخوانید: تعمیر کمپرسور کولر بنز

  • کمپرسور کولر بنز: جزو سیستم سرمایش خودرو می باشد، که یک پمپ متراکم کننده گاز بوده، که به میل لنگ موتور از طریق تسمه متصل شده و علاوه بر کمپرسور این تسمه به دینام، پمپ آب و پمپ روغن متصل شده و از میل لنگ برای تمامی آن ها انرژی لازم را فراهم می کند در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که کمپرسور اثری بر مایعات ندارد و تنها یک پمپ گاز محسوب می شود.
  • رطوبت گیر یا رسیور درایر: قطرات آب موجود در گاز کولر به وسیله آب کولر جذب می شود و بین اوپراتور و کندانسور محل قرارگیری آن می باشد.
  • شیر انبساط: سوپاپ انبساط گرمایی نام دیگر این قطعه می باشد و فشار ورود هوا به درون کابین را کنترل می کند.
  • اوپراتور: از قطعات سیستم خنک کننده است و به عنوان تبخیر کننده شناخته خواهد شد و ظاهری شبیه به رادیاتور دارد و در پشت داشبورد قرار می گیرد.
  • کندانسور: به رادیاتور عملکرد آن شبیه است و نوعی رادیاتور چگالنده محسوب می شود و هم در سیستم سرمایش هم در سیستم گرمایش وجود دارد.
سرویس سیستم خنک کننده بنز

سیستم سرمایش و گرمایش بنز یکی از بخش های اصلی خودرو می باشند و می توانند متناسب با فصل مورد نظر هوای داخل کابین را متعادل کنند. در همه مدل ها هر 2 سال توصیه می شود که حتما سرویس دوره ای بنز انجام دهید.
سرویس سیستم خنک کننده بنز: سیستم گرمایشی ، تهویه و تهویه مطبوع مرسدس بنز اصلی شما نه تنها فضای داخلی خودرو شما را راحت نگه می دارد ، بلکه هوای داخل کابین خودرو را تمیز نگه می دارد و با عبور هوا از فیلتر کابین / هوا ، برخی از مواد حساسیت زای محیط را از بین می برد.

علاوه بر این ، یک سیستم تهویه مطبوع با عملکرد خوب می تواند به شما در حفظ مسافت پیموده شده سوخت کمک کند. به همین دلیل داشتن این سیستم به صورت دوره ای باید چک شود.
آزمایش فشار سیستم برای نشتی در سیستم خنک کننده و درپوش
بازرسی شلنگ های سیستم خنک کننده ، دوشاخه های یخ زده و رادیاتور برای خرابی
سیستم تخلیه و پر کردن با ضد یخ / خنک کننده مورد تایید مرسدس بنز تنها بخشی از خدمات سرویس خنک کننده مرسدس بنز هستند.

برای مشاوره و دریافت خدمات سرویس های دوره ای بنز، با تعمیر گاه بنز تکنیکال سرویس تماس بگیرید.

اطلاعات بیشتر: سرویس ترمز مرسدس بنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *