تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

سرویس دوره ای بنز

اتومبیل بنز یکی از خودرو های لوکس اروپایی است که در داخل کشور طرفداران زیادی دارد. خودرو های لوکس ساختار پیچیده تری دارند و به همین علت تعمیر آن ها سخت تر انجام می شود. دارندگان اتومبیل بنز باید این اتومبیل ها را در زمان های مشخصی به تعمیرگاه ببرند تا مشکلات آن برطرف شود. توجه به سرویس دوره ای بنز به نفع صاحب ماشین است، در ادامه بیشتر با این مسئله آشنا خواهیم شد.

سرویس دوره ای بنز

اهمیت سرویس دوره ای مرسدس بنز

متاسفانه بسیاری از ما صبر میکنیم، وسایل و تجهیزاتی که در اختیار داریم خراب شوند تا آنها را تعمیر کنیم. در این صورت علاوه بر هزینه وقت بیشتری هم از ما گرفته می شود، پس برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها باید به سرویس وسایل و تجهیزات توجه کنیم.

اتومبیل ها در حال حاضر یک جز جدا نشدنی در زندگی انسان ها به شمار می آیند و نبود آن مشکلات را چند برابر می کند. به همین علت باید همان طور که مراقب سلامت بدن خود هستید به سلامت خودرو ها هم اهمیت بدهید. معمولا اکثر انسان ها هر 6  ماه یک بار چکاپ کامل انجام می دهند تا از سلامت خود اطمینان خاطر پیدا کنند.

برای اتومبیل ها هم باید چنین شرایطی وجود داشته باشد و به صورت دوره ای سرویس شوند. اگر در زمان مناسبی اتومبیل خود را به تعمیرگاه ببرید، کوچک ترین مشکلات آن هم مورد بررسی قرار می گیرد. زمانی که مشکل اتومبیل جزئی باشد، تعمیر آن در مدت زمان کم تر و با هزینه پایین تری انجام می شود.

درست شبیه زمانی که با دیدن علائم بیماری سریعا به پزشک مراجعه می کنیم، چون بیماری پیشرفت نکرده به راحتی درمان می شود. پس سرویس دوره ای بنز سبب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود.

سرویس دوره ای بنز شامل چه کارهایی می شود؟

سرویس دوره ای بنز این موارد شامل مواردی مانند تراز چرخ ، بازرسی ترمز ، سرویس انتقال قدرت و بررسی چراغ های هشدار دهنده شما می باشد. اما ما درک می کنیم که خدمات معمول ممکن است پرهزینه باشد بخش خدمات ما مفتخر است که انتخاب متغیرهای مرسدس بنز و قطعات ویژه را همیشه تغییر می دهد ، بنابراین نگه داشتن ماشین در اوج عملکرد ساده تر از همیشه است

تکنسین های آموزش دیده کارخانه ما در تعمیر هر مدل از مرسدس بنز خبره هستند. هر مرسدس بنز ، صرف نظر از سن آن ، هنگام استفاده از قطعات مجاز و تکنسین های آموزش دیده، بنز شما با سرویس های اولیه مرسدس بنز ارزش خود را بسیار بیشتر حفظ خواهد کرد.

بشترین استفاده را از وسیله نقلیه خود ببرید. برای محافظت بهتر از سرمایه گذاری شما ، توصیه می کنیم تعمیر و نگهداری را در بازه زمانی تعیین شده انجام دهید.

برای رزرو هر سرویس یا تعمیر مرسدس بنز با تعمیرگاه تخصصی بنز ما تماس بگیرید.

تعویض روغن یا روغن موتور مرسدس بنز و جایگزینی فیلتر، بررسی نشتی و وضعیت کلیه اجزا، خطوط و شیلنگهای موجود در موتور ، سیستم انتقال قدرت، کنترل سطح، سیستم فرمان و سیستم های سوخت و ترمز، تسمه های محرک را بررسی و تنظیم میکنیم.

عنصر تمیز کننده هوا را تمیز و بررسی میکنیم. در صورت لزوم چرخ ها را برداشته و لاستیک ها را تست می شود (در صورت وجود مشکل رفع می شود). سیستم ترمز را بازبینی میشود. روتورها را با میکرومتر اندازه گیری میکنیم. بیشتر بخوانید: تعمیر سانروف بنز

سرویس سالیانه مرسدس بنز

سرویس سالیانه مرسدس بنز شامل تنظیمات و ریگلاژ ترمز دستی نیز می شود. تمام لامپ های داخلی و داخلی و درهای برف پاک کن شیشه را بررسی میکنیم. شافت گاز، لولاهای درب و قفل را روغن کاری میکنیم. بررسی عملکرد اکثر اجزا مرسدس بنز 32 نقطه ای انجام می شود.

در این صورت مطمئن خواهیم بود که سرویس سالیانه مرسدس بنز را برای ماشین شما انجام گرفته و از بار هزینه های اضافه جلوگیری کرده اید. برای جزئیات خاص خدمات به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

برای اطلاع از خدمات ما راجع به  گیربکس بنز می توانید روی آن کلیک کنید و بیشتر بخوانید.

سرویس سالیانه بنز

سرویس سالیانه برای خودروهای مرسدس بنز اهمیت زیادی دارد و به منظور حفظ عملکرد بهینه و ایمنی خودرو، توصیه می‌شود. در واقع، سرویس سالیانه شامل چک کردن و تعویض قطعات ضروری، تعمیرات پیشگیرانه و تنظیمات عمومی است که به تعادل و عملکرد بهتر خودرو کمک می‌کند. در زیر توضیحاتی درباره سرویس سالیانه مرسدس بنز را می‌یابید:

  1. تعویض روغن موتور: در سرویس سالیانه، روغن موتور تعویض می‌شود تا عمر موتور را حفظ کرده و عملکرد بهتری از آن به دست آید. همچنین، فیلتر روغن نیز تعویض می‌شود.
  2. بررسی و تعویض فیلترها: فیلترهای هوا، سوخت و کابین بررسی و در صورت لزوم تعویض می‌شوند. این کار باعث حفظ عملکرد بهتر موتور، کاهش مصرف سوخت و بهداشت داخل خودرو می‌شود.
  3. بررسی سیستم ترمز و تعویض سیال ترمز: سیستم ترمز بررسی می‌شود و در صورت نیاز سیال ترمز تعویض می‌شود. این کار ایمنی ترمز را تضمین می‌کند.
  4. تعویض روانکارها و روانکار آبشاری: روانکارها (وایپرها) بررسی و تعویض می‌شوند تا دید خوبی را در هنگام بارش برای راننده فراهم کنند.
  5. بررسی سیستم تعلیق و آماده‌سازی چرخ‌ها: سیستم تعلیق بررسی می‌شود و در صورت لزوم تنظیم می‌شود. همچنین، چرخ‌ها و لاستیک‌ها بررسی و تنظیم می‌شوند.
  6. بررسی و تعویض قطعات زیربندی: قطعات زیربندی مانند باتری، سیستم خنک‌کننده، سیستم تهویه و سیستم الکتریکی بررسی می‌شوند و در صورت لزوم تعویض می‌شوند.
  7. تنظیمات و بررسی‌های دیگر: تنظیمات کلی مانند تنظیمات موتور و سیستم روانکاری، بررسی و تنظیم می‌شوند.

توصیه می‌شود برای سرویس سالیانه به یک نمایندگی یا مرکز خدمات مجاز مرسدس بنز مراجعه کنید. آنها تخصص و تجربه لازم را برای انجام سرویس‌های منظم و کیفیت بالا دارند و از استفاده از قطعات اصلی و مناسب مرسدس بنز اطمینان حاصل می‌کنند.

جایگزینی روغن موتور مصنوعی(تعویض روغن بنز)
فیلتر روغن بررسی می شود
تمام سطوح مایعات را بررسی و تصحیح میکنیم (بستگی به فواصل سرویس محاسبه شده وسیله نقلیه شما دارد)
بررسی و اصلاح تورم تایر( تعویض لاستیک بنز )
بررسی ترمز( تعمیر ترمز بنز)
تنظیم مجدد پیشخوان نگهداری (آپدیت نرم افزارهای بنز )

هزینه سرویس های بنز به صورت دوره ای

هزینه نگهداری بنز بسته به تعمیر و تعویض عادی یا تخصصی بودن آن ها متفاوت است. به عنوان مثال بنز چهار سیلندر e250 یا بنز e200 یا بنز c200 هزینه سرویس دوره ای حدود از 4 تومان تا 7 تومان متغیر است و بستگی به کارهای ماشین و روغن انتخابی شما دارد این هزینه ها با احتساب هزینه روغن می باشد.

خودروهای بنز به تعمیر و سرویس همانند دیگر خودروها نیاز خواهند داشت خدمات این خودروها توسط برخی از تعمیرگاه ها انجام می شودکه شما می توانید به آن ها مراجعه کنید. برای سرویس های عادی مانند تعویض فیلتر هوا و روغن می توانید به تعمیرگاه های عادی مراجعه نمایید و برای تعمیرات و تعویض تخصصی باید به تعمیرگاه های تخصصی آن ها مراجعه کنید.

هر چند وقت یک بار باید بنز را برای سرویس ببریم؟

هر چند وقت یکبار خودروهای بنز سواری را باید همانند سایر خودرو ها برای سرویس به تعمیرگاه برد. برخی از افراد به تعمیرگاه های خوش نام اتومبیل خود را می برند که در این صورت هزینه نگهداری بنز ممکن است بالاتر برود. برخی از افراد هم وسواس بیشتری به خرج می دهند و برای سرویس، خودرو خود را به دبی انتقال می دهند تا توسط نمایندگی آن قطعات تعمیر و تعویض شود.

حتما بخوانید: تعمیر موتور بنز

هزینه خرید قطعات بنز سواری

قطعات مصرفی مرسدس بنز مانند شمع، لنت ترمز، فیلتر روغن، فیلتر هوا، گیربکس، روغن ترمز، روغن موتور و غیره قیمت بالایی دارند و به طور کلی کمیاب می باشند.

از طرفی کاهش ورود این قطعات به کشور باعث شده اقلام مصرفی این خودرو به صورت تقلبی زیاد شود. استفاده از قطعات تقلبی می تواند باعث آسیب دیدن بخش های دیگر خودرو مانند گیربکس، موتور و غیره شود، که این باعث می شود هزینه نگهداری بنز در حد بالایی به دوش صاحب خودرو تحمیل شود.

زیاد شدن قطعات تقلبی این نوع خودرو ها در بازار موجب شده برخی از عرضه کنندگان اقلام اصل، با قیمت خیلی بالاتر از قیمت واقعی آن ها را در اختیار مشتریان بگذارند.

هزینه لوازم یدکی بنز

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه دارید یکی از خودروهای بنز را داشته باشید باید به خوبی و حسابی از آن مراقبت کنید تا متحمل هزینه های سرسام آور تعمیر و تعویض قطعات آن نشوید. نمایندگی شرکت مرسدس بنز در ایران وجود دارد که باز هم شما می توانید با قیمت کمتری قطعات این خودرو را خریداری کنید.

بیشتر بدانید: صافکاری نقاشی بنز

سرویس دوره ای بنز سطح A

هر 10.000 مایل یا 12 ماه توصیه می شود ، هر کدام که اول باشد
جایگزینی روغن موتور مصنوعی
تعویض فیلتر روغن
تمام بررسی ها و اصلاحات سطح مایعات به سال و مدل خودروی شما به فواصل سرویس توصیه شده توسط کارخانه بستگی دارد.
بررسی و اصلاح تورم تایر
بازرسی قطعات ترمز
تنظیم مجدد پیشخوان نگهداری

سرویس دوره ای بنز سطح B

هر 10.000 مایل یا 12 ماه توصیه می شود ، هر کدام که اول باشد
تعویض روغن موتور مصنوعی مرسدس بنز
تعویض فیلتر روغن
فیلتر کابین را تعویض کنید
تمام بررسی ها و اصلاحات سطح مایعات به سال و مدل خودروی شما به فواصل سرویس توصیه شده توسط کارخانه بستگی دارد.
فشار تایرها را تنظیم کنید از جمله سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک (در صورت وجود)
بررسی قطعه ترمز
تنظیم مجدد پیشخوان نگهداری
به تمام عناصر مورد نیاز بر اساس مدل و مدل خاص سال ، پایبند باشید
همانطور که در برگه خدمات مربوط به مرسدس بنز نشان داده شده است.

تعویض روغن در سرویس دوره ای بنز

سرویس دوره ای بنز و بازدید و تعویض روغن موتور از مهمترین اولویت های نگهداری خودرو است. توصیه می شود مقدار روغن به طور مداوم بازدید شود. از آنجا که حتی وقتی از خودرو استفاده نمی کنید، روغن موتور آن فاسد و خراب میشود، پس به فاصله زمانی بین دو تعویض روغن که توسط شرکت سازنده خودرو تعیین شده توجه کنید.

در سرویس دوره ای بنز توجه کنید: همیشه از یک نوع روغن موتور استفاده کنید.

تعویض روغن بنز
سرویس دوره ای بنز

تعویض فیلتر روغن بنز

یکی از موارد مهم دیگر در سرویس دوره ای بنز که در بهترین تعمیرگاه بنز در تهران انجام می شود، تعویض فیلترها می باشد. فیلتر روغن با توجه به توصیه سازنده با هر بار تعویض روغن یا یکبار در میان، باید تعویض شود. این کار ضمن کاهش مصرف سوخت، باعث افزایش شتاب و عمر موتور خودروی شما میشود.

تعویض فیلتر هوا بنز

تعویض به موقع فیلتر هوا برای افزایش کارایی و بازده موتور ضروری است.

فیلتر سوخت بنز

خراب شدن فیلتر سوخت ، اختلال در سوخت رسانی و حتی در مواردی قطع کامل مدار سوخت را به همراه دارد . زمان تعویض این فلیتر در جدول های سرویس و نگهداری خودرو مشخص شده است .

تسمه های بنز

وقتی در موتور را باز می کنید ، چند تسمه می بینید . این تسمه ها را پس از هر ۲۵ هزار کیلومتر بازدید و ترجیحاً هر ۵۰ هزار کیلومتر عوض کنید ( البته این مقدار در خودروهای مختلف متفاوت است ) .

تعویض شمع های بنز

سرویس و نگهداری شمع ها که وظیفه مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا را در موتور به عهده دارند ، بسیار مهم است . گاز دادن بیش از حد یا کمتر از حد معمول ( مرده گاز ) ، هر دو عمر موتور را کم می کنند . برای خودروهای عادی ، دور موتور ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ مناسب است .

مایع خنک کننده

ضد یخ در زمستان از یخ زدگی و در تابستان از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند . از آنجا که خواص این مایع با گذشت زمان تغییر می کند ، توصیه می شود سالی یکبار آن را تعویض کنید .

تعویض کفشک و لنت ترمز بنز

عملکرد نامطلوب ترمزها یا روشن شدن چراغ اخطار آمپر می تواند نشان دهنده زمان تعویض کفشک ترمز در ترمزهای کاسه ای و لنت در ترمز های دیسکی باشد اگر ضخامت کفشک یا لنت کمتر از ۵/۱ میلیمتر بوده یا سطحش روغنی شده باشد ، آن را تعویض کنید بعد از تعویض لنت ها بهتر است مدار ترمز هواگیری شود چون در غیر این صورت ممکن است پدال ترمز سفت تر یا نرم تر از حد معول عمل کند که امری خطرناک می باشد .

روغن ترمز بنز

بازدید سطح روغن ترمز از مهم ترین کارهای سرویس دوره ای بنز به حساب میاد. روغن ترمز به طور طبیعی رطوبت را جذب کرده و معمولاً بعد از دو سال حدود ۳ درصد آب جذب می کند . در ترمزهای شدید این آب بخار می شود و قدرت ترمزگیری را کاهش می دهد بنابراین هر دو سال یک بار یا پس از طی کردن ۶۰ هزار کیلومتر باید مخزن آن تخلیه و روغن جدید در آن ریخته شود .

باتری بنز

در سرویس دوره ای بنز زمان تعویض باتری را می توان از عدم کارایی و تغییر رنگ نشانگر آن تشخیص داد . این باتری ها معمولاً تا دوسال بدون مشکل کار می کنند . هنگام تعویض آنها دقت کنید توان ( آمپراژ) باتری جدید مطابق میزان توصیه شده از سوی سازنده باشد .

تعمیر چراغ های بنز

اگر دیدید یکی از راهنماهای خودرویتان از دیگری تندتر روشن و خاموش می شود، بدانید یکی از لامپ ها از کار افتاده است. در سرویس دوره ای بنز این موارد چک می شود. راه دسترسی به لامپ در خودروهای مختلف متفاوت است.

هنگام تنظیم نور چراغ ها باید توجه داشت که اگر این کار به طور نادرست انجام شود ، خیره کنندگی بیش از حد ، اتلاف در میزان نوردهی و خستگی راننده را به همراه دارد . چراغ های خودرو را حداقل یک مرتبه در سال وارسی کنید و برای ایمنی بیشتر ، همیشه چند لامپ یدک در جعبه داشبورد داشته باشید .

حتما بخوانید: چراغ های پشت آمپر بنز

برف پاک کن بنز

تیغه های لاستیکی برف پاک کن بر اثر یخ زدگی، گرما و سرمای زیاد دچار خشکی یا پوسیدگی می شوند و باید تعویض گردند. در سرویس دوره ای بنز بازدید می شود و در صورت خراب بودن تعمیر یا تعویض می شود زیرا معیوب بودن تیغه های برف پاک کن علاوه بر تمیز نکردن شیشه و کاهش دید ممکن است به شیشه ها نیز آسیب وارد نماید .

چکاپ سیستم تعلیق و جلوبندی در سرویس دوره ای بنز

عدم امکان کنترل مناسب در پیچ ها ، تمایل به انحراف از مسیر ، لرزش ، صدای غیر عادی جلوبندی و لرزش غربیلک فرمان می تواند نشان دهنده خرابی کمک فنرها باشد و با وضعیت آشفته خیابان های موجود ، سیستم تعلیق و جلویندی نیازمند دوبار بازدید در سال می باشند. اگر می خواهید در زمینه تعمیر جلوبندی بنز بیشتر بدانید کلیک کنید.

بازدید چرخ های بنز

میزان فشار باد داخل تایر تأثیر مستقیمی در میزان سایش آن دارد . علاوه بر تنظیم باد ، عمق آج لاستیک های خودرو را نیز باید همیشه بررسی و کنترل کرد .  تعویض تایر ممکن است ابتدا کمی گران به نظر برسد ولی هزینه آن از یک تصادف بسیار کمتر می باشد .

تنظیم موتور بنز در سرویس دوره ای بنز

از خدمات دیگر سرویس دوره ای بنز تنظیم موتور بنز می باشد. هدف از تنظیم موتور یا تون آپ افزایش بازدهی و عمر موتور و کاهش آلودگی هواست . ترکیبات موجود در گازهای خروجی موتور برای محیط زیست مضر است و با تنظیم صحیح و به موقع موتور می توان از مقدار آلودگی هوا کاست.

مشاوره رایگان

۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷

خدمات مرسدس بنز تخصص ماست
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *