تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

چراغ های پشت آمپر بنز

چراغ های پشت آمپر بنز

چراغ های پشت آمپر بنز یکی از مواردی است که هر فردی که اتومبیل بنز دارد حتما باید به آنها آشنا باشد. در ادامه به بررسی این چراغ ها می پردازیم. در اتومبیل ها تجهیزاتی قرار دارند که برای بررسی مشکلات و برطرف کردن آنها به ما کمک می کنند. خودرو های پیشرفته تر، تجهیزات پیشرفته تری دارند و بیشتر به ما کمک می کنند. اتومبیل های بنز جز خودرو های لوکس به شمار می آیند و از تجهیزات پیشرفته ای برخوردار هستند. یکی از این تجهیزات چراغ های پشت آمپر بنز است که در ادامه این متن به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

علائم چراغ های پشت آمپر بنز

چراغ‌های پشت آمپر خودروهای بنز، به منظور اطلاع رسانی به راننده در مورد وضعیت خودرو و نحوه رانندگی به کار می‌روند. علائم این چراغ‌ها بسته به مدل و سال ساخت خودرو ممکن است تفاوت داشته باشند، اما در اکثر موارد علائم شبیه به علائم استاندارد خودروهای دیگر است. بعضی از علائم معمول در خودروهای بنز به شرح زیر است:

چراغ قرمز: این علامت به معنی توقف کامل خودرو است. در خودروهای بنز، چراغ قرمز معمولاً در پایین ترین قسمت پشتی بدنه قرار دارد و به شدت درخشان است.

چراغ زرد: این علامت به معنی آماده شدن برای توقف است. در برخی مدل‌های خودروهای بنز، چراغ زرد به صورت فلشر ممکن است نشان داده شود.

چراغ سفید: این علامت به معنی نور پشت خودرو است. چراغ سفید در بالای قسمت پشتی بدنه قرار دارد و هنگامی که نورهای جلوی خودرو روشن هستند، نیز همراه با آنها روشن می‌شود.

چراغ شکلک: در برخی مدل‌های خودروهای بنز، چراغی با شکل شکلک (مانند چهره خندان یا ناراحت) وجود دارد که برای نشان دادن حالت خودرو (مانند نیاز به سرویس) استفاده می‌شود.

به طور کلی، چراغ‌های پشت آمپر خودروهای بنز، مانند دیگر خودروها، به منظور ایجاد ایمنی در جاده و اطلاع رسانی به راننده در مورد وضعیت خودرو به کار می‌روند.

معنای چراغ های پشت آمپر بنز

در تصویر زیر چراغ های پشت آمپر بنز را مشاهده می کنید که هر کدام از آن ها نشان دهنده مشکلی هستند. این چراغ ها برای کمک به ما و راحت تر شناختن اتومبیل، پشت آمپر قرار گرفته اند. قبل از کمک گرفتن از این چراغ ها باید آن ها را بشناسیم و بدانیم هر کدام نشان دهنده چه چیزی هستند. به همین منظور در ادامه این متن به بررسی معنا و مفهوم چراغ های پشت بنز خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: صافکاری نقاشی بنز

ارور چراغ بنز
چراغ مه شکن عقب ایراد دارد آن را چک کنید.
چراغ نور بالا ایراد دارد

نشانگر چراغ بنز

نشانگر چراغ در همه اتومبیل ها وجود ندارد و فقط خودرو های لوکس ‌به آن مجهز هستند. روشن بودن این چراغ نشان می دهد که حداقل یکی از چراغ های اتومبیل خراب شده و به تعمیر نیاز دارد.

نور پایین مشکل دارد
چراغ های نور پایین یا پروژکتور را چک کنید
ارور پشت آمپر بنز
سیستم تنظیم نور بالا و پایین چراغ ها ایراد دارد. باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

علامت بالا نشان دهنده این است که، موتور بنز در دور بالا ایراد دارد، به رانندگی خود ادامه دهید اما باسرعت متوسط حرکت کنید و به سمت تعمیرگاه بروید.

چراغ هشدار پشت آمپر بنز

چراغ هشدار بالا زمانی روشن می شود که آب شیشه شور کم باشد که با ریختن آب درون مخزن آب شیشه شور برطرف می شود.

چراغ پشت آمپر بنز

چراغ باطری پشت آمپر بنز

هر زمان شارژ باطری کم باشد یا اختلالی در کارکرد باطری ماشین باشد، این چراغ روشن می شود. در این زمان باید در اولین فرصت به تعمیرگاه مراجعه و باطری را چک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم که باطری سازی بنز را کلیک کنید و بیشتر در این زمینه بخوانید.

چراغ ای بی اس بنز

سیستم کنترل پایداری بنز

سیستم کنترل پایداری خودرو، یکی از چراغ های پشت آمپر بنز است که به سیستم کنترل پایداری مربوط می شود. روشن بودن این چراغ به معنای خاموش بودن سیستم کنترل پایداری خودرو است که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر این چراغ روشن باشد یعنی احتمال این که تعادل خودرو را از دست بدهید زیاد است و باید از سلامت سیستم تعلیق بنز اطمسنان حاصل کنید. در زمانی که این چراغ روشن شد، به راهتان ادامه دهید و با دقت رانندگی کنید و از ترمز شدید بپرهیزید و به تعمیرگاه مراجعه کنید. 

هشدار سانروف بنز

چراغ هشدار سیستم سانروف بنز

هرگاه علامت زیر روشن شد به این معنای معناست که سیستم الکترونیک سقف ایراد دارد یا به عبارتی سیستم سانروف دچار مشکل شده و باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به بخش تعمیر سانروف بنز مراجعه کنید.

هشدار سیستم تغییر ارتفاع

سیستم تغییر ارتفاع بنز

هشدار سیستم تغییر ارتفاع زمانی روشن می شود که این سیستم دچار مشکل شود. زمانی که روشن شد به آرامی حرکت کنید، با سرعت دور نزنید و به تعمیرگاه مراجعه کنید.

بیشتر ببینید: تعمیر گیربکس بنز

هشدار سطح روغن بنز

هشدار روغن بنز

یکی از مهم ترین چراغ های پشت آمپر بنز چراغ هشدار روغن است. زمانی که چراغ هشدار روغن روشن شود، به این معناست که فشار روغن کم است و در این حالت بایدسریعا توقف کنید و موتور را خاموش کنید. با تعمیرگاه سیار تماس بگیرید. اگر با این مشکل رو به رو شدید می توانید با امداد خودرو بنز تماس بگیرید.

قفل مرکزی دیفرانسیل بنز

قفل مرکزی دیفرانسیل فقط به خودرو هایی مربوط می شود که دارای دو دیفرانسیل هستند و خارج از جاده رانندگی می کنند. اگر دیفرانسیل ها به طور دائمی قفل باشند در سطح آسفالت خسارات زیادی به اتومبیل وارد می شود. در واقع قفلی بودن دیفرانسیل ها می تواند باعث خرد شدن چرخ دنده های سیستم انتقال قدرت بشود. گاهی اوقات خریداران اتومبیل ها فراموش می کنند قفل مرکزی دیفرانسیل را غیرفعال کنند، هزینه زیادی را می پردازند.

سنسور پارک بنز

هشدار سنسور پارک یکی دیگر از چراغ های پشت آمپر بنز است که پارک کردن اتومبیل را برای راننده آسان تر می کند. در ماشین ها سنسور های مختلفی وجود دارند که هر مانع و یا وسیله نقلیه ای را تشخیص می دهند. این سنسور ها می توانند در دو طرف و یا عقل اتومبیل قرار بگیرند و شما از وجود موتور یا ماشین یا هر مانع دیگری آگاه کنند.

بیشتر بدانید: دیاگ تخصصی بنز

راننده اقتصادی

نشانگر شماره هفت، نشانگر راننده اقتصادی است که در هر اتومبیلی می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات روشن بودن این چراغ به منزله بروز مشکل در سیلندر ها و عدم مصرف سوخت در آن ها است. همچنین گاهی اوقات نشان می دهد که سیستم شتاب دهنده اتومبیل در حالت آرامی قرار دارد. هم چنین رنگ قرمز و سفید و سبز این چراغ می تواند نشان دهنده وضعیت سرعت اتومبیل‌ باشد.

نیروی کمکی فرمان بنز

چراغ های پشت آمپر بنز به این نشانگر، نشانگر نیروی کمکی فرمان الکتریکی گفته می شود که نشان دهنده بالا رفتن دمای اتومبیل است. اطلاعات بیشتر: تعمیر جعبه فرمان بنز

 زمانی که فشار های غیر معمولی به فرمان وارد شود و راننده دست کم 30 حرکت برای پارک خودرو انجام دهد، این چراغ روشن می شود.روشن شدن این چراغ به منزله داغ شدن موتور است، به همین علت باید کمی صبر کرد تا دمای موتور کاهش پیدا کند. اگر در این شرایط کمی صبر کردید ولی باز هم چراغ خاموش نشد باید هر چه سریع تر به تعمیرگاه تخصصی بنز مراجعه کنید.

 سیستم پیش گرمکن بنز

چراغ شماره 9، به عنوان سیستم پیش گرمکن شناخته می شود و وظیفه آن گرم کردن سوخت است. این سیستم تنها در خودرو های دیزلی وجود دارد و در اتومبیل هایی که از بنزین استفاده می کنند هیچ کاربردی ندارد. بیشتر بدانید: تعمیر کمپرسور کولر بنز

چراغ چک موتور بنز

مهم ترین چراغ از بین چراغ های پشت آمپر بنز، چراغ شماره ده است که به سیستم الکترونیکی اتومبیل مربوط می شود. این چراغ با نام چراغ چک موتور شناخته می شود و می تواند به علت مهم و یا بی اهمیتی روشن شود. هر حسگری که سبب ایده آل کار کردن اتومبیل‌ می شود، اگر مشکلی ایجاد شود این چراغ رو روشن می کند. نباید روشن شدن این چراغ را بی اهمیت بدانید، زیرا ممکن است هزینه های زیادی ایجاد کند. مواردی که به تعمیر موتور بنز مربوط می شود را کلیک کنید و بخوانید.

نشانگر کروز کنترل بنز

نشانگر کروز کنترل یکی دیگر از چراغ های پشت آمپر بنز است و به سیستم کروز کنترل مربوط می شود. روشن بودن این چراغ یعنی راننده سیستم کروز کنترل را روشن کرده و با این که به آن نیازی ندارد، آن را خاموش نمی کند. البته این مشکل بیشتر در خودرو های قدیمی تر به چشم می خورد، زیرا خودرو های جدید سیستم به روزتری دارند. در خودرو های جدید، زمانی که پدال ترمز فشار داده می شود به طور خودکار سیستم کروز کنترل خاموش می شود.

چراغ هشدار کنترل کشش

روشن بودن چراغ هشدار کنترل کشش به معنای خاموش بودن سیستم کنترل کشش اتومبیل است. البته راننده از این مسئله آگاه بوده و برای افزایش هیجان در رانندگی این سیستم را روشن نمی کند. روشن بودن این سیستم سبب رانندگی ایمن تر می شود، در واقع از هرز رفتن ماشین جلوگیری می کند. اگر کسی پشت ماشین نشست و از خاموش بودن این سیستم آگاهی نداشت، ممکن است تصادف کند. روشن بودن این چراغ به راننده می گویند که سیستم کنترل کشش خاموش است و او باید آرام تر رانندگی کند. این چراغ در ماشین های پر قدرت اهمیت بالایی دارد، همچنین در سطوح لغزنده باید توجه ویژه‌ ای به آن داشت.

در این متن با چراغ های پشت آمپر بنز و معنا و مفهوم آن ها آشنا شدیم

3 پاسخ
  1. سلام بنده بنز c240تازه خریدم صفحه مربع شکل آن درداخل خیلی کم رنگ وخانا نیست وبا صفحه وارورهای این مدل آشنایی ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام امیرعلی عزیز
      صفحه کیلومتر باید کامل تعویض بشه، کیلومتر مدل های سی و ای ۲۴۰ بالاست و فقط با تعویض صفحه کیلومتر مشکل برطرف میشه

      1. سلام.چراغ دور بالای بنز روشن شده من الان در دانمارک هستم این ممکنه چقدر هزینه برام داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *