تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

انواع بنز مدل ها و سری های مرسدس بنز

سری های بنز

کمپانی خودرو سازی مرسدس بنز Mercedes Benz اولین شرکت خودرو سازی جهان و تولید کننده انواع بنز مدل ها و سری های مرسدس بنز همانند خودروهای سنگین، مسابقاتی و سواری شهری براساس ساختار موتوری و کلاس بدنه از جمله کوپه، سدان، کروک، شاسی بلند، مینی ون و کراس اور است.

انواع بنز

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس-بنز کلاس-آ (به انگلیسی:Mercedes-Benz A-Class) یک خانوادهٔ کوچک خودرویی است که توسط خودروساز آلمانی، مرسدس-بنز تولید شده‌است.

انواع بنز

نخستین نسل این خودروها تحت نام دبلیو ۱۶۸ در سال ۱۹۹۷ میلادی معرفی شد و نسل دوم تحت نام دبلیو ۱۶۹ در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد. نسل سوم این خودرو تحت نام دبلیو ۱۷۶ در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد و نسل چهارم نیز تحت نام دبلیو ۱۷۷ در سال ۲۰۱۹ جایگزین نسل سوم شد.

انواع بنز ساخت کدام کشور است؟

انواع بنز ساخت کشور آلمان است. این خودرو در نسل اول فقط به‌صورت هاچ‌بک ۵ درب عرضه شد ولی در نسل دوم یک گونه سه درب هم برای این خودرو تدارک دیده شده بود، اما نسل سوم به مانند نسل اول فقط شامل مدل ۵ درب می‌گردید و در نسل چهارم نیز یک سدان ۴ درب برای این مدل تدارک دیده شد.از انواع بنز این برای مرسدس بنز ورودی به قسمت دیگری از بازار جهانی به‌حساب می‌آید.

اگر چه از این کلاس بنز در آمریکای شمالی وجود ندارد، اما از انواع بنز کلاس بی این شرکت به کشورهای چین، مکزیک و کانادا و از کلاس سی این شرکت به کشور ایالات متحده وارد شده‌است.

انواع بنز
سری های بنز

مرسدس بنز کلاس B

مورد بعدی که راجع به انواع بنز مدل ها و سری های مرسدس بنز باید معرفی شود. مرسدس-بنز کلاس-بی یک کامپکت ام‌پی‌وی است که در ماه مارس سال ۲۰۰۵، توسط خودروساز آلمانی، مرسدس-بنز معرفی شد. خودروهای کلاس-بی در اصل بزرگ شده خودروهای کلاس-آ هستند زیرا از موتور، فنر و کمک فنر یکسانی بهره می‌گیرند. در خودروهای کلاس بی نیز همانند خودروهای کلاس ای، چرخهای جلو محرک هستند.

انواع بنز

طبق تعریف شرکت مرسدس-بنز، از انواع بنز کلاس-بی یک مینی‌ون کامپکت شرکتی است و طبق طبقه‌بندی اروپایی خودروها در سگمنت ام قرار می‌گیرد؛ با این وجود، سازمان یورو ان‌سی‌ای‌پی این خودرو را یک هاچ‌بک می‌داند. اگر می خواهید با تاریخچه مرسدس بنز آشنا شوید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله شگفت انگیز آن را مطالعه کنید.

نخستین نسل این خودرو تا بهار سال ۲۰۰۵ در اروپا و تا پاییز ۲۰۰۵ در کانادا ترخیص شدند. همچنین برنامه‌هایی برای ورود نسل اول این خودرو از راه مکزیک به ایالات متحده وجود داشت. در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳، این خودرو موفق به ثبت رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه از سال ۲۰۰۵ شد.

مرسدس بنز کلاس C

بعد از مدل کلاس B نوع دیگری از انواع بنز و سری های مرسدس بنز مرسدس-بنز کلاس-سی (Mercedes-Benz C-Class) است که در سال‌های ۱۹۹۳–کنون در مکزیک، مصر، بوگور، اندونزی، برمن، آلمان، آفریقای جنوبی، برزیل، آلمان، تایلند، تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران بوده‌است.

انواع بنز

این خودرو تا سال ۱۹۹۷ که مرسدس بنز کلاس ای عرضه شد، این مدل کوچکترین مدل مرسدس بنز بود. نسل اول این مدل (دبلیو ۲۰۲) جایگزین مرسدس بنز ۱۹۰ (دبلیو ۲۰۱) شد. نسل دوم کلاس ای (دبلیو ۲۰۳) در سال ۲۰۰۰ و نسل سوم (دبلیو ۲۰۴) در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد.

این مدل در ابتدا تنها به صورت سدان و استیشن به بازار عرضه شد اما نسل سوم آن به صورت دودر کوپه هم ساخته شد که بعداً به مرسدس بنز کلاس سی‌ال‌سی تغییر نام داد. از انواع بنز نسل چهارم از اواخر سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه می‌شود و برای اولین بار قوای محرکهٔ هیبرید بنزینی-الکتریکی دارد.

کوچکترین سدان‌های تولیدی کمپانی مرسدس بنز در کلاس C قرار می‌گیرند که از سال ۱۹۹۳ تاکنون تولید می‌شوند. از این کلاس تنها مرسدس بنز C200 به ایران وارد شده که به لحاظ ظاهری به سری S مدل ۲۰۱۴ شباهت دارد.

این خودرو به لحاظ ظاهری با وجود طراحی ساده، با استفاده صحیح خطوط برجسته، نمایی خاص را به نمایش می‌گذارد. در طراحی این خودرو تناسب اجزا هم در نمای روبرو هم در قسمت عقب دیدنی است. بنز C200 به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

همچنین این خودرو از شیفتر مخصوصی در پشت فرمان برخوردار است که امکان تعویض دنده به صورت دستی را نیز به راننده می‌دهد. به پشتوانه این پیشرانه قدرتمند و گیربکس منحصر به فرد آن، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مرسدس بنز C200 حدود ۷٫۳ ثانیه و بیشینه سرعت آن نیز ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو از امکاناتی نظیر ۹ کیسه هوای ایمنی، دوربین دید عقب، سیستم پارک هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار خروج از خط و ترمز خودکار برخوردار است.

مرسدس بنزکلاس CL

مرسدس بنز کلاس CL نیز یکی دیگر از انواع مدل ها و سری های مرسدس بنز است. در واقع مرسدس بنز کلاس سی‌ال (Mercedes-Benz CL-Class) خودرویی است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون در آلمان تولید شده‌است.

عکس کلاس CL

این خودرو در کلاس خودرو GT قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است، که استقبال خوبی از آن شد.

مرسدس بنزکلاس CLA

مرسدس-بنز کلاس-سی‌ال‌ای (انگلیسی: Mercedes-Benz CLA-Class) یک خودروی کامپکت کوچک شرکتی است که توسط شرکت آلمانی مرسدس-بنز تولید و توسعه یافته‌است. نسل اول این خودرو بر اساس پلت‌فرم خودروهای کامپکت مرسدس-بنز کلاس-آ (دبلیو۱۷۶) و مرسدس-بنز کلاس-بی (دبلیو۲۴۶) ساخته شد. این خودرو در ابتدا به‌صورت یک کوپه ۴ در عرضه شد.

عکس بنز کوپه CLA

اما در سال ۲۰۱۵ از مدل شوتینگ بریک ۵ در این خودرو نیز رونمایی شد. پس از معرفی نسخهٔ سدان مرسدس-بنز کلاس-آ با کد وی۱۷۷، مرسدس-بنز در نسل دوم این خودرو ابعاد آن را بزرگتر کرد و آن را تقریباً هم‌اندازه با مرسدس-بنز کلاس-سی (دبلیو۲۰۵) کرد.

سی‌ال‌ای اولین مرسدس-بنز محور جلو است که در بازار آمریکای شمالی عرضه شد. سی‌ال‌ای بین خودروهای مرسدس-بنز یک کلاس از کلاس-آ بالاتر و تقریباً هم‌سطح با کلاس-سی است.

سی‌ال‌ای برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۳ در اروپا به فروش رفت و سپس در سپتامبر ۲۰۱۳ در ایالات متحده معرفی شد. بزرگترین بازارهای این خودرو اروپای غربی و ایالات متحده هستند. فروش بین‌المللی سی‌ال‌ای در سال اول خود به ۱۰۰٬۰۰۰ دستگاه رسید و از این آمار توسط مرسدس-بنز به عنوان «بهترین عرضهٔ ما در ۲۰ سال اخیر» یاد شده‌است. مرسدس-بنز در سراسر جهان حدود ۷۵۰٬۰۰۰ دستگاه از نسل اول این خودرو را به فروش رساند.

مرسدس بنزکلاس CLK

مرسدس بنز کلاس-سی‌ال‌کا (Mercedes-Benz CLK-Class) خودرویی است که در سال‌های ۱۹۹۶–۲۰۰۹در برمن، آلمان و مکزیک تولید شده‌است.

عکس بنز CLK

این خودرو در کلاس خودرو اسپورت قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است.

مرسدس بنزکلاس CLS

مرسدس-بنز کلاس-سی‌ال‌اس (به انگلیسی: Mercedes-Benz CLS-Class) یک سدان بزرگ/فست بک مجل است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون در سایت‌های مرسدس بنز در شهر سیندلفینگن آلمان و سانتیگو تیانگوستکو مکزیک تولید می‌شود. تا امروز سه نسل از این خودرو عرضه شده‌است.

مرسدس بنزکلاس E

مرسدس-بنز کلاس-ئی (به انگلیسی: Mercedes-Benz E-Class) یکی از مدل خودروهای شرکت مرسدس-بنز است که از سال‌های اواسط دهه ۱۹۳۰ تا امروز (از سال ۱۹۹۳ به روال کنونی) در طیف وسیع تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو و محور عقب یا چهارچرخ محرک بوده‌است. این خودرو در کلاس خودروهای شرکتی (یا سگمنت ئی) جای می‌گیرد. از نظر تاریخی، کلاس ئی با فروش بیش از ۱۴ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۵، پرفروش ترین مدل مرسدس بنز است. در نوامبر سال ۲۰۲۰ مدل ۲۱۳ کلاس ئی به عنوان خودروی سال موتور ترند یا به عنوانی خودرو سال ۲۰۲۱ جهان را به خود اختصاص داد.

مونتاژ از انواع بنز در ایران

سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس ئی اتاق دبلیو۲۱۱ در کارخانه ای به نام «تاپ خودرو» به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو به مرحله مونتاژ رسید. در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می‌داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش اس‌کی‌دی، بنز ئی کلاس را به بازار عرضه می‌کردند.

سخت‌گیری‌های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس ئی‌های ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه‌های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار ایران به دست آورند.

مرسدس بنزکلاس G

یکی دیگر از انواع بنز مرسدس-بنز کلاس-جی (به آلمانی: Mercedes-Benz G-Class)، گران‌ترین خودروی شاسی‌بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس‌ترین خودروهای این شرکت شناخته می‌شود. این خودرو در سال ۱۹۷۹ میلادی، به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی ساخته شد.[۴]

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت، مرسدس بنز از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد[۵] که هم‌چنان با مقاومت در برابر زمان، از زبان طراحی نسل پیش از خود پیروی می‌کند.

این خودرو در دهه ۱۹۷۰ به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی به عنوان یک خودرو نظامی پشتیبانی چندمنظوره در شرکت مرسدس بنز طراحی شد و حالت آن جعبه مانند، اسپرت، بسیار قدرتمند در جاده‌ها و با حد اکثر امنیت سرنشینان ساخته شده بود. مرسدس بنز این مدل خودرو را با توجه به شرایط بومی ایران و مخصوص ارتش شاهنشاهی ایران ساخته بود ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند.

شرکت مرسدس بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد، اما به واسطهٔ انقلاب ۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.

مرسدس بنزکلاس GL

مرسدس-بنز کلاس-جی‌ال‌اس (به انگلیسی: Mercedes-Benz GLS-Class) خودرویی از محصولات مرسدس-بنز است که از سال ۲۰۰۶ تا کنون تولید شده‌است. طراحی آن موتور جلو-تمام چرخ متحرک بوده؛ طول آن در حالت طبیعی ۵٬۰۸۵ میلیمتر (۲۰۰٫۲ اینچ) ، عرض آن در حالت طبیعی ۱٬۹۲۰ میلیمتر (۷۵٫۶ اینچ) و ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٬۸۴۰ میلیمتر (۷۲٫۴ اینچ) است. سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۷ دنده به صورت خودکار است.

انواع بنز و مرسدس بنزکلاس GLA

از انواع بنز مرسدس-بنز کلاس-جی‌ال‌ای (انگلیسی: Mercedes-Benz GLA-Class) یک کراس‌اوور کامپکت کوچک لوکس از شرکت مرسدس-بنز است که در دو نسل مختلف عرضه شده‌است. این خودرو نسخهٔ شاسی‌بلند مرسدس-بنز کلاس-آ و کوچک‌ترین شاسی‌بلند مرسدس-بنز است. شرکت مرسدس-بنز با هدف رقابت با محصولاتی نظیر ب‌ام‌و ایکس۱ و آئودی کیو۳ این محصول را در سال ۲۰۱۳ طراحی و سال بعد در نمایشگاه شانگهای گونهٔ مفهومی (کانسپت) آن را به نمایش گذاشت. در همان سال و در نمایشگاه فرانکفورت نمونهٔ اصلی این خودرو رونمایی شد و برای عرضه وارد بازارهای جهانی شد.

جی‌ال‌ای با موتورهای بنزینی و دیزل چهارسیلندر خطی و با محور محرک جلو یا چهار چرخ ۴ماتیک عرضه می‌شود.

نام «جی‌ال‌ای» برگرفته از روش تجدیدنظر شدهٔ نامگذاری گونه‌های مختلف مرسدس-بنز است. مرسدس-بنز خودروهای شاسی‌بلند خود را با حرف جی‌ال نامگذاری کرده‌است. حرف جی مخفف کلمه “geländewagen” است که در زبان آلمانی به معنای آف-رود است؛ حرف ال نیز رابط میان دو حرف چپ و راست خود است و حرف اِی برای نامگذاری خودروهای سگمنت سی مرسدس-بنز به کار می‌رود.

مرسدس بنزکلاس GLC

از انواع بنز مرسدس-بنز کلاس-جی‌ال‌سی (انگلیسی: Mercedes-Benz GLC-Class) خودروی شاسی‌بلند کامپکت اس‌یووی لوکس است، که از سال ۲۰۱۵ تاکنون توسط مرسدس-بنز تولید و توسط دایملر آ گ عرضه می‌شود.

مرسدس بنزکلاس GLK

مدلی دیگر از انواع بنز مرسدس بنز کلاس جی‌ال‌کا (به آلمانی: 2013 Mercedes-Benz GLK-Class) نام یک خودروی ساخت مرسدس بنز آلمان است.

این خودرو از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در حال تولید و در شهر برمن در آلمان ساخت و مونتاژ میگردد.

مرسدس بنزکلاس GLS

مرسدس-بنز کلاس-جی‌ال‌سی (انگلیسی: Mercedes-Benz GLC-Class) خودروی شاسی‌بلند کامپکت اس‌یووی لوکس است، که از سال ۲۰۱۵ تاکنون توسط مرسدس-بنز تولید و توسط دایملر آ گ عرضه می‌شود.

مرسدس بنزکلاس S

از انواع بنز مرسدس-بنز کلاس-اس (به انگلیسی: Mercedes-Benz S-Class) که قبلاً با نام Sonderklasse (به آلمانی به معنای کلاس ویژه با اختصار “S-Klasse”) شناخته می‌شد، مجموعه ای از سدان‌ها و لیموزین‌های خودروی لوکس با اندازه بزرگ است که توسط شرکت خودروسازی مرسدس-بنز که زیر مجموعه کمپانی دایملر آگ است در کشور آلمان تولید شده‌است.

ساخت خودروهای لوکس با نام مستعار پونتون از سال ۱۹۵۴ با مدل دبلیو۱۸۰ شروع شد و پس از آن سری فینتیل با مدل‌های دبلیو۱۱۰، دبلیو۱۱۱ و دبلیو۱۱۲ از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ تولید شدند اما نام‌گذاری کلاس-اس از سال ۱۹۷۲ با مدل دبلیو۱۱۶ رسماً معرفی شد که تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از نسل اول که تا سال ۱۹۸۰ تولید می‌شد، نسل دوم با اتاق دبلیو۱۲۶ تا سال ۱۹۹۱ تولید و سپس نسل سوم با اتاق دبلیو۱۴۰ تا سال ۱۹۹۸ تولید و نسل چهارم با اتاق دبلیو۲۲۰ تا سال ۲۰۰۵ و نسل پنجم با اتاق دبلیو۲۲۱ تا سال ۲۰۱۳ و نسل ششم با اتاق‌های سی۲۱۷، دبلیو۲۲۲ و ای۲۱۷ (مدل کروک اتاق سی۲۱۷) از ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ در حال تولید بود. نسل هفتم با کد اتاق دبلیو۲۲۳ از دسامبر ۲۰۲۰ درحال تولید است.

مرسدس بنزکلاس SL

مرسدس-بنز کلاس-اس‌ال (انگلیسی: Mercedes-Benz SL-Class) خودروی موتور جلو-محور عقب از انواع بنز کلاس اسپورت است، که در مدل‌های ۲-در کوپه و رودستر، از سال ۱۹۵۴ تاکنون توسط مرسدس بنز طراحی و توسط شرکت دایملر آ گ عرضه می‌شود.

مرسدس بنزکلاس SLK (تا سال ۲۰۱۶)

یکی از انواع بنز مرسدس بنز اس‌ال‌کا (Mercedes-Benz SLK-Class) خودرویی است که از سال ۱۹۹۷ تا کنون تولید شده‌است.

این خودرو در کلاس خودرو اسپورت قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است.

مرسدس بنزAMG GT

از انواع بنز مرسدس-آام‌گ جی‌تی (به انگلیسی: Mercedes-AMG GT) یک خودروی کوپه محصول مرسدس-آام‌گ است. این خودرو در ردهٔ سوپر اسپورت‌ها بوده و محصول سال ۲۰۱۴ است.

مرسدس بنزAMG GT 4-Door Coupé

یکی از انواع بنز مرسدس-آام‌گ جی‌تی چهار-در کوپه یک خودروی شرکتی است که در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک نمونهٔ ۵ در لیفت‌بک از خودروی ۲ در مرسدس-آام‌گ جی‌تی، توسط شرکت مرسدس-آام‌گ معرفی شد.[۴][۵] اما برخلاف نسخهٔ ۲ در در ردهٔ سوپر اسپورت قرار نمی‌گیرد؛ بلکه با کلاس-ئی و کلاس-سی‌ال‌اس هم‌رده است. مرسدس-آام‌گ جی‌تی چهار-در کوپه مانند مدل دو در آن از نوع موتور جلو بوده و به سیستم ۴ماتیک مجهز است.

مرسدس بنزکلاس X

مرسدس-بنز کلاس-ایکس (یا به انگلیسی: Mercedes-Benz X-Class) یک وانت لوکس محصول خودروساز آلمانی، شرکت مرسدس-بنز – از زیرمجموعه‌های دایملر آ گ، است که در ژوئیه ۲۰۱۷ در شهر کیپ‌تاون از آن رونمایی شد. شاسی و قسمت‌هایی از بدنه این خودرو بر پایه نیسان ناوارا طراحی شده که با فناوری و ویژگی‌های مرسدس-بنز آمیخته شده‌است. این خودرو در آخر ۲۰۱۷ عرضه شد.

در حال حاضر تمامی خدمات کارشناسی انواع بنز، نصب آپشن و نرم افزار انواع بنز، تعمیرات فوق تخصصی انواع بنز، مشاوره و برآورد هزینه، تعمیر در محل برای تمامی مدل ها و کلاس های خودروهای مرسدس بنز در تعمیرگاه فوق تخصصی تعمیرگاه تخصصی بنز انجام میشود.

در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامع و کاملی راجع به انواع بنز مدل ها و سری های مرسدس بنز برایتان بگوییم امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

4 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *