تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

روش ریختن ضد یخ

ریختن ضد یخ چگونه است؟ فرق اصلی بین آب رادیاتور و ضد یخ چیست؟ اگر به طور زیاد ضد یخ را در ماشین بریزید چه می شود؟ در ادامه همراهمان باشید تا به پاسخ همه این سوالات برسید.

روش ریختن ضد یخ

طریقه ریختن ضد یخ

برای ریختن ضد یخ به درستی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آماده‌سازی مخزن: ابتدا مخزنی که ضد یخ را در آن می‌خواهید بریزید (مثلاً مخزن آب شیشه‌شویی خودرو). مطمئن شوید که مخزن تمیز و خشک باشد.
  2. شکافتن قسمت فوقانی بطری: اغلب بطری‌های ضد یخ دارای یک غطای پلاستیکی یا فویلی در قسمت فوقانی هستند. این قسمت را با دقت شکافته و باز کنید.
  3. ریختن ضد یخ: بعد از باز کردن بطری، آرام‌آرام آن را برای ریختن ضد یخ به مخزن خودرو بریزید. توصیه می‌شود از یک قیف یا فاصله‌گیر استفاده کنید تا ضد یخ به درستی در مخزن جا بیافتد.
  4. درج مقدار کافی: مطمئن شوید که مقدار ضد یخ کافی برای پوشش شیشه‌ها و سطوح مورد نظر در مخزن قرار گرفته است. نباید زیاده‌روی کنید.
  5. بستن بطری: بعد از ریختن ضد یخ، بطری را با دقت ببندید تا هوا و آلودگی وارد آن نشود.
  6. تمیز کردن ماشین: اگر به صورت اتفاقی ضد یخ روی سطوح ماشین شما ریخته است، آن را با یک دستمال تمیز کنید تا از جلوه‌ی زشت برداشته شود.

اگر خودروی شما بنز است برای ریختن ضد یخ می توانید به تعمیرگاه بنز مراجعه کنید.

اگر ضد یخ زیاد بریزیم چه میشود

اگر به طور زیاد ضد یخ را در ماشین بریزید چه می شود؟ ممکن است مشکلاتی ایجاد شود:

  1. لغزندگی: ضد یخ اغلب باعث لغزندگی سطوح می‌شود. این مسئله بر رانندگی ایمن تأثیر منفی می‌گذارد.
  2. آسیب به سطوح: ضد یخ ممکن است به سطوح ماشین، پوشش‌های پلاستیکی، چرم، چشم‌انداز و غیره آسیب برساند.
  3. آلودگی محیطی: زیاده‌ریختن ضد یخ می‌تواند به آلودگی محیطی منجر شود. بعضی از محصولات ضد یخ حاوی مواد مضر برای محیط زیست هستند.
  4. مشکلات در مانع‌ها: ضد یخ زیاد ممکن است منجر به بسته شدن مانع‌های خروجی هوا یا گریل تهویه خودرو شود.

بنابراین، مهم است ضد یخ را به اندازه کافی بریزید تا از برودتا و یخ‌زدگی جلوگیری کنید، اما نباید زیاده‌ریخته و اسراف کنید. همچنین، از محصولات ضد یخ با ترکیبات محیط زیستی و مطابق با استانداردهای ایمنی استفاده کنید. بیشتر بدانید: تعویض روغن بنز

چقدر ضد یخ بریزیم

مقدار دقیقی که باید از ضد یخ بریزید، به عوامل مختلفی مانند دمای هوا، اندازه سطحی که قصد پوشاندن آن را دارید، نوع و توصیه‌های تولید کننده محصول ضد یخ بستگی دارد. عموماً روی بطری‌های ضد یخ توصیه‌های مقدار مصرف به خوبی تایین شده است.

به طور معمول، برای پوشش شیشه‌های جلویی خودرو در زمستان، یک یا دو بطری ضد یخ با ظرفیت ۳٫۸ لیتر (یک گالن) کافی است. اگر سیاره‌ای با آب و آب‌بندی دقیق انجام داده‌اید، این مقدار برای حدود ۸-۱۰ بار استفاده کافی خواهد بود.

به هر حال، بهتر است برای اطمینان از کافی بودن مقدار ضد یخ، بر اساس شرایط محیطی خود و نیازهای خودروی خود، به توصیه‌های موجود در برچسب محصول و توصیه‌های تولید کننده پایبند باشید. همچنین، در صورتی که به مناطقی با دمای بسیار پایین سفر می‌کنید، ممکن است نیاز به مقدار بیشتری از ضد یخ داشته باشید.

فرق آب رادیاتور با ضد یخ

آب رادیاتور و ضد یخ دو ماده مختلف هستند و برای انجام وظایف مختلف در سیستم خنک کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه، فرق بین آب رادیاتور و ضد یخ را توضیح می‌دهم:

  1. آب رادیاتور:
    • آب معمولی (آب شیر) یا آب تصفیه شده: در بسیاری از موارد، آب رادیاتور به عنوان یکی از مواد خنک‌کننده در سیستم خنک کننده خودرو استفاده می‌شود. از نظر اقتصادی، آب رادیاتور ارزان‌ترین گزینه است.
  2. ضد یخ:
    • ضد یخ گلیکولی: ضد یخ گلیکولی (همچنین به عنوان ضد یخ ترکیبی یا ضد یخ آبی شناخته می‌شود) مخلوطی از آب تصفیه شده و گلیکول است. این ماده دارای خواص ضد یخ و خنک‌کنندگی بالا است و به خوبی از ایجاد یخ در سیستم جلوگیری می‌کند. همچنین، ضد یخ گلیکولی ممکن است افزودن مواد مختلفی مانند ترکیبات محافظتی برای سیستم خنک کننده داشته باشد.
    • ضد یخ آبی: ضد یخ آبی یک نوع ضد یخ است که معمولاً آب تصفیه شده و یک ترکیب ضد یخ مانند متانول را شامل می‌شود. این نوع ضد یخ بیشتر در مناطق با آب و هوای سرد استفاده می‌شود.

فرق اصلی بین آب رادیاتور و ضد یخ این است که ضد یخ دارای مواد مخصوصی است که از ایجاد یخ در سیستم جلوگیری می‌کند و همچنین به پیشگیری از خوردگی و تعطیلی سیستم خنک کننده کمک می‌کند. در مقابل، آب رادیاتور تنها به عنوان یک ماده خنک‌کننده عمل می‌کند و نمی‌تواند سیستم را از یخ‌زدگی و خوردگی محافظت کند. بنابراین، استفاده از ضد یخ مناسب برای سیستم خنک کننده خودرو به صرفه‌تر و معمولاً توصیه می‌شود، به ویژه در مناطق با آب و هوای سرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید