تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

چرا ماشین روغن کم میکند؟

علت کم شدن روغن موتور

وقتی روغن ماشین کم می شود یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که چرا ماشین روغن کم میکند؟ در اینجا به بررسی دقیق این مشکل می پردازیم پس در ادامه همراهمان باشید. ماشین کم کردن روغن می‌تواند نشانه مشکلات مختلف در خودرو باشد. این مشکل ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود و نیاز به بررسی دقیق و تعمیر توسط یک تکنسین متخصص داشته باشد. در زیر، چند علت ممکن برای کم شدن روغن موتور خودرو آورده شده است:

چرا ماشین روغن کم میکند

  1. نشت روغن: یکی از علل اصلی کاهش میزان روغن در موتور، نشت روغن از سیستم موتور یا سیستم روغنی می‌باشد. این نشتی‌ها از سیل‌ها، درزها، یا قطعات ترک خورده در موتور به وجود می آیند.
  2. استفاده بیش از حد: استفاده بیش از حد از موتور منجر به مصرف بیش از حد روغن شود. این اتفاق ممکن است به دلیل شرایط رانندگی سخت، تغییر فرکانس تعویض روغن یا استفاده از روغن نامناسب برای موتور رخ دهد.
  3. سوختن روغن: در موتورهای قدیمی‌تر یا با احتمال خرابی‌های خاص، روغن بسوزد و از بین برود. این اتفاق معمولاً با تغییر رنگ روغن به رنگ قهوه‌ای تا سیاه و همچنین بوی سوختن روغن تشخیص داده می‌شود.
  4. ناپایداری فشار روغن: فشار روغن موتور باید در محدوده معینی باشد. اگر فشار روغن به دلیل مشکلات در پمپ روغن یا سیستم فشار روغن موتور ناپایدار شود، روغن به طور ناخواسته کم میشود.
  5. خرابی پمپ روغن: پمپ روغن موتور مسئول تضمین رساندن روغن به تمام نقاط موتور است. اگر پمپ روغن خراب شود، تامین روغن به موتور به خطر می‌افتد.
  6. روغن نامناسب: استفاده از روغن نامناسب برای موتور، ممکن است منجر به سوختن سریع‌تر روغن شود یا عمر مفید آن را کاهش دهد.

اگر بنز دارید برای تعمیر آن به تعمیرگاه تخصصی بنز مراجعه کنید.

علائم کم شدن روغن موتور

چرا ماشین روغن کم میکند

علائم کم شدن روغن موتور می‌تواند شامل موارد زیر باشد. اگر یک یا چندی از این علائم را تجربه می‌کنید، بهتر است بلافاصله سیستم روغنی خودرو را چک و تعمیر کنید:

  1. چراغ هشدار روغن: بیشتر خودروها دارای یک چراغ هشدار روغن در صفحه داشبورد هستند. اگر این چراغ به روشنی درخشد یا چشمک بزند، این نشانه‌ای است که فشار روغن در موتور کاهش یافته و نیاز به تعمیر دارید.
  2. صدای اضافی از موتور: کم شدن روغن ممکن است منجر به تولید صداهای اضافی و غیرعادی در موتور شود. این صداها معمولاً ناشی از فرسایش و سایش قطعات موتور به دلیل کمبود روغن هستند.
  3. گرمای افزایشی: کاهش میزان روغن در موتور منجر به افزایش دمای موتور می شود. اگر متوجه شدید که موتور شما داغتر از حد معمول می‌شود، این به علت کمبود روغن میباشد.
  4. کارکرد نامنظم موتور: کم شدن روغن موتور باعث کارکرد نامنظم موتور میشود. این می‌تواند منجر به نقص در عملکرد موتور و کاهش توانایی شتاب‌دهی خودرو شود.
  5. از دست دادن توانایی تسریع: کاهش میزان روغن می‌تواند توانایی تسریع و گذراندن مواقع اضطراری را کاهش دهد. اگر متوجه شدید که خودروی شما به طور معمول ترمیم نمی‌شود، به علت کمبود روغن میباشد.
  6. دود تیره از تخلیه: کاهش میزان روغن موتور به تولید دود تیره از سیستم تخلیه منجر شود. این دود  باعث کثیف شدن گازهای تخلیه و آلوده کردن محیط میشود.

به عنوان یک راننده، باید به صورت دوره‌ای میزان روغن موتور را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که سطح آن در مرزهای مناسب است. همچنین به تعیین دوره تعویض روغن موتور و نوع روغن مناسب برای خودروتان توجه کنید. اگر مشکلی را تشخیص دادید یا علائم کم شدن روغن را مشاهده می‌کنید، به یک تکنسین متخصص خودرو مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و تعمیرات لازم را انجام دهد.

تعویض روغن بنز در خدمت شماست تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

ماشین روغن کم میکنه ولی دود نمیکنه

وقتی که ماشین شما روغن را کم می‌کند ولی دود نمی‌دهد، این به علت مشکلات مختلف در سیستم موتور یا سیستم روغنی باشد. در اینجا چندین علت ممکن برای این مشکل آورده شده است:

بیشتر بدانید: مشکلات بعد تعمیر موتور خودرو

یکی از علل اصلی کم شدن روغن می‌تواند نشت روغن از سیستم روغنی باشد. این نشتی‌ها از سیل‌ها، درزها، یا قطعات ترک خورده در سیستم روغنی به وجود بیایند. اگر روغن به خارج از موتور نشت کند، دود تولید نمی‌شود.

در بعضی موارد، روغن به دلیل دماهای بالا در موتور سوخته و از بین برود. این اتفاق با تغییر رنگ روغن به رنگ قهوه‌ای تا سیاه و همچنین بوی سوختن روغن تشخیص داده شود.

اگر فشار روغن در موتور ناپایدار باشد، روغن به دلیل مشکلات در پمپ روغن یا سیستم فشار روغن موتور کم شود.

پمپ روغن موتور مسئول تضمین رساندن روغن به تمام نقاط موتور است. اگر پمپ روغن خراب شود، تامین روغن به موتور به خطر می‌افتد.

استفاده از روغن نامناسب برای موتور منجر به سوختن سریع‌تر روغن شود یا عمر مفید آن را کاهش دهد.

این مشکلات باید به صورت جدی بررسی و تعمیر شود. عدم تأمین کافی روغن به موتور می‌تواند به صورت جدی به موتور آسیب برساند و خسارات جدی ایجاد کند. بهتر است به یک کارگاه خودرو متخصص مراجعه کنید تا علت این مشکل تشخیص داده شود و تعمیرات لازم انجام شود.

در هر صورت، اگر متوجه شدید که میزان روغن موتور خودرو به طور ناخواسته کاهش می‌یابد، بهتر است به یک کارگاه خودرو متخصص مراجعه کنید تا علت این مشکل را تشخیص دهند و تعمیرات لازم را انجام دهند تا از خرابی‌های بزرگ‌تر جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید