تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعمیر گیربکس بنز

بسیاری از افراد به اخطارهای اولیه ماشین بنز خود که نشانه مشکل در گیربکس ماشین است توجه نمی کنند در حالی که اگر به این اخطارها توجه شود و به سرعت گیربکس بنز تعمیر شود قطعا نیاز به تعمیر سطحی و هزینه جزئی خواهد داشت.

شما باید به عنوان دارنده یک ماشین بنز خطاهای گیربکس را بشناسید و با دریافت اولین خطاها ماشین خود را به یک تیم تعمیر حرفه ای بسپارید در غیر این صورت اختلال در عملکرد گیربکس نه تنها جدی تر می شود بلکه به دیگر بخش های خودرو نیز آسیب وارد می کند.

تعمیر گیربکس بنز

در موردی دیگر که جزء تعمیرات گیربکس بنز شما محسوب می شود می توان به تعویض روغن اشاره کرد که باید بر اساس دفترچه راهنما و کارکرد موتور، روغن را راس زمان مشخص شده تعویض کنید تا گیربکس یا مشکلات جدی تر مواجه نشود این در حالی است که بیشتر افراد فکر می کنند فقط روغن موتور باید عوض شود و به روغن گیربکس توجهی ندارند.

زمان تعویض روغن گیربکس بنز

زمان تعویض روغن گیربکس بنز بستگی به کیلومتر شما دارد و باید در هر 50هزار کیلومتر عوض شود. صافی گیربکس نیز همین طور است. فیلتر گیربکس بنز باید هر 50000 کیلومتر تعویض شود.

چه زمانی باید روغن گیربکس عوض شود؟ تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

مشکلات گیربکس بنز

یکی دیگر از مشکلات شایعی که برای دارندگان خودرو مرسدس بنز وجود دارد و باید به آن توجه کنید داغ کردن گیربکس است که به نحوی یک اخطار است تا گیربکس خود را سرویس کنید تا از آسیب جدی به قطعات داخلی گیربکس جلوگیری شود.

باید توجه داشته باشید که گاهی مشکلات یا خرابی گیربکس بنز ناشی از فرسودگی قطعه یا قطعاتی در اثر کارکرد طولانی مدت است و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد اما گاهی مشکل گیربکس به دلیل خرابی قطعه یا قطعاتی در اثر رانندگی نادرست و فشار آوردن بیش از حد به ماشین است.

بیشتر بدانید: 5 خاصیت سیستم ترمز abs و ebd

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز

تعمیر گیربکس اتومات بنز

بطور کل نداشتن روغن گیربکس کافی،‌ بروزرسانی‌ های مربوط به firmware و اختلال در خواندن سنسورها شایع ترین مشکلات گیربکس مرسدس بنز هستند.

تعمیر گیربگس بنز در بهترین تعمیرگاه بنز یعنی بنز سرویس با اطمینان خاطر انجام دهید.گیربکس بنز نیز مانند موتور های ساخت بنز خاص است با این تفاوت که گیربکس های بنز را خود کمپانی مرسدس بنز نمی سازد. گیربکس های مرسدس بنز اکثرا محصول کمپانی ZF هستند. این گیربکس ها در ایران اکثرا دچار کم لطفی واقع می شوند. آنچه که شما با عنوان تعمیر گیربکس بنز خود مواجه هستید اکثرا تعویض گیربکس با نمونه استوک دیگر است.

در واقع کمتر پیش می آید که گیربکس های ZF در ایران تعمیر شوند. تحویل های کوتاه مدت  یک روزه و دو روزه ناشی از همین فعالیت است. ما  تعمیر گیربکس مرسدس بنز شما را در عرض یک هفته تعمیر میکنیم نه زودتر اما چرا؟ گیربکس خودروی شما هر چه هم معیوب باشد تعمیر کردنش بهتر از تعویض آن با یک جنس استوک است. 

تعمیر گیربکس مرسدس بنز

تعمیر گیربکس بنز

اتومبیل های بنز، جز خودرو های پر طرفدار در کشور ما به حساب می آیند که قسمت بالایی هم دارند. هزینه تعمیر و نگهداری این اتومبیل ها کمی بالا است به همین علت در صورت خرابی باید هرچه زودتر تعمیر شوند. در این صورت هزینه نهایی تعمیر کمتر خواهد شد و هم چنین اتومبیل در مدت زمان کمتری تعمیر می‌ شود. یکی از مهم ترین بخش های هر اتومبیلی گیربکس آن است، در ادامه این متن به توضیح در مورد تعمیر گیربکس بنز خواهیم پرداخت.

مشکلات گیربکس بنز

اگر حس کردید که گیربکس بنز شما ایراد دارد باید هر چه زود آن را بررسی کنید. در این صورت از بروز مشکل های بیشتر جلوگیری می شود و هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. البته برای تعمیر گیربکس بنز، باید تعمیرگاه های تخصصی را بشناسید و  فقط اتومبیل را به این تعمیرگاه ها بسپارید. زیرا در غیر این صورت ممکن است به علت نبود دانش به روز آسیب بیشتری به اتومبیل وارد شود.

بیشتر بدانید: تست گیربکس اتومات

تعمیر گیربکس بنز

 رایج ترین مشکلات مربوط به گیربکس بنز شامل موارد زیر می شود، البته این لیست کامل نیست. پس برای بررسی گیربکس اتومبیل خود باید به بهترین تعمیرگاه بنز در تهران مراجعه کرده و یا با ما تماس گرفته و در خواست کمک کنید

  • مرسيدس SL 129 1991 : گیربکس سر و صدای زیادی دارد.
  • مرسدس ویتو 638 : حرکت در دنده ۳ با تاخیر انجام می شود.
  • مرسدس B180 2008 :  هنگام تعویض دنده، اتومبیل با مسئله ‘Jumping’ رو به رو می شود.
  • مرسدس A150 : قسمت واحد کنترل گیربکس معیوب شده و باید تعویض شود.
  •   مرسيدس E220 2012: هنگام رانندگی با دنده پایین موتور دور خود را از دست می دهد.
  • مرسدس S کلاس 2006 : مشکل برخورد با هادی دنده ایجاد شده است.

تعمیر گیربکس بنز قدیمی

گیربکس در اتومبیل های بنز و یا در هر اتومبیل دیگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین علت باید توجه ویژه ای به سالم بودن آن داشته باشیم تا ماشین به درستی حرکت کند. در واقع میزان اهمیت گیربکس ها را می توان هم اندازه با اهمیت موتور در اتومبیل دانست. همان طور که می دانید وظیفه گیربکس ها این است که نیرو را از موتور به چرخ ها انتقال دهند.

اطلاعات بیشتر: تعمیر بنز کلاسیک

 چنین وظیفه ای نقش بسیار مهمی در حرکت اتومبیل بنز دارد، به همین علت باید تعمیر آن را به تعمیرگاه تخصصی بنز سپرد. شاید تصور کنید که تعویض دنده کار بسیار ساده ای است، اما با انجام این کار اتومبیل با چالش رو به رو می شود. زیرا باید دور موتور و گشتاور آن و همچنین به گونه ای تغییر پیدا کنند که از حداکثر ظرفیت موتور استفاده شود. به همین علت اگر تعمیر گیربکس بنز را به تعمیرگاه های تخصصی بسپارید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز قدیمی

ماشین های بنزی که مدل قدیمی تری دارند بیشتر از مدل های روز در معرض خرابی قطار دنده و آسیب اجزای داخلی گیربکس هستند بطور مثال: در بنزهای کلاس A قبل از سال 2005 خرابی ماژور الکتریکی در گیربکس بسیار شایع است که معمولا در این حالت تعویض کل بدنه دریچه و ماژور الکتریکی پیشنهاد می شود.

حتی در مورد بنزهای مدل قدیمی نیز بازهم یکی از بهترین سیستم های گیربکس متعلق به ماشین های برند بنز است و معمولا گیبرکس های بنزهای قدیمی نیز به راحتی خراب نمی شوند اما در این مورد هم حتی در صورت خرابی گیربکس جای نگرانی نیست.

در صورتی که تعمیر گیربکس بنز قدیمی خود را به تیم تعمیر حرفه ای و متخصص در مورد ماشین های بنز بسپارید مطمئن باشید که تمام تلاش تیم تعمیر حفظ قطعه اصلی مورد نظر و تعمیر آن در کوتاه ترین زمان و با حداقل هزینه ممکن خواهد بود.

تعمیر گیربکس بنزهای جدید

گیربکس بنز جدید

در کارخانه بنز، گیربکس های با کیفیتی روی اتومبیل ها قرار داده می شود، به همین علت احتمال خراب شدن آن ها پایین است. اما باز هم ممکن است که به دلایل مختلف، گیربکس این اتومبیل ها خراب شده و به تعمیر نیاز داشته باشد. با انجام یک سری راهکار ها می توان از خراب شدن گیربکس اتومبیل بنز جلوگیری کرد. به طور مثال یکی از موارد مهم در این زمینه، سرویس سالیانه اتومبیل های بنز است که از خرابی اتومبیل جلوگیری می کند.

 زمانی که اتومبیل خود را به صورت سالیانه سرویس میکنید روغن گیربکس یا روغن واسکازین مورد بررسی قرار می گیرد. این روغن به طور مستقیم روی عملکرد گیربکس تاثیر می گذارد پس بررسی سالیانه آن واجب است.  در واقع روغن واسکازین سبب نرم شدن چرخ دنده ها می شود، به طوری که روان تر حرکت کنند. همچنین این روغن از بالا رفتن حرارت گیربکس و ساییده شدن چرخ دنده ها جلوگیری می کند. به طور کلی روغن موتور و روغن گیربکس باید پس از طی کردن کیلومتر مشخصی تعویض شوند. اگر سرویس های دوره ای بنز انجام شود، اتومبیل دیرتر خراب می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

هزینه تعمیر گیربکس بنزهای جدید

از آنجایی که گیربکس بنزهای جدید از حساسیت بیشتر و سیستم امروزی و پیچیده تری برخوردار هستند از این رو در تعمیر گیربکس بنز خصوصا گیربکس بنزهای جدید عیب یابی یا علت شناسی مشکل گیربکس بسیار مهم است.

تعمیرکار مورد نظر باید با جزء به جزء گیربکس بنز آشنا باشد و در مورد هر قطعه تخصص و دانش کافی را داشته باشد تا با معاینه فنی ماشین تشخیص دهد که مشکل اصلی گیبرکس در کدام قسمت است.

در غیر این صورت اگر فرد با گیربکس خاص بنزهای جدید آشنا نباشد ممکن است دست به تعمیر یا تعویض قطعاتی بزند که به هیچ عنوان منشاء خرابی گیربکس نیستند و از این رو نتنها مشکل گیربکس حل نمی شود بلکه ممکن است مشکل جدی تری نیز پیدا کند.

باید دقت داشته باشید که در مدل های مختلف بنزهای جدید برخی مشکلات گیربکس در یک مدل نسبت به مدل دیگر شایع تر هستن از این رو اگر تعمیر کار حرفه ای و متخصص ماشین های بنز باشد با توجه به کلاس و مدل ماشین بنز می تواند بر حسب اختلال های شایع هر مدل زودتر به مشکل گیربکس پی ببرد و آن را برطرف کند.

گیر کردن گیربکس بنز در دنده

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در مورد گیربکس اتومبیل بنز و یا هر اتومبیل دیگری ایجاد می ‌شود، گیر کردن آن در دنده است. زمانی که گیربکس در دنده گیر می کند، با انجام یک حرکت اشتباه، آسیب بزرگی به اتومبیل وارد می شود. اگر چنین اتفاقی برای اتومبیل شما رخ داد، باید با مرکز تخصصی تعمیر بنز تماس بگیرید. همچنین برای جلوگیری از خسارت بیشتر باید به نکات زیر توجه کنید و کار دیگری انجام ندهید.

  • قبل از هر چیزی باید اتومبیل را خاموش کنید و کلید را از داخل آن دربیاورد.
  • نباید پدال گاز را فشار دهیم.
  • باید حدود 20 تا 30 ثانیه صبر کنیم.
  • اتومبیل را روشن کرده و شروع به حرکت کنیم، و عملکرد ماشین را بررسی کنیم. در این جا باید مطمئن شویم که مشکل گیربکس رفع شده است.

 علت گیر کردن گیربکس بنز در دنده

باید دقت داشته باشید اولین باری که گیربکس بنز شما در دنده گیر کند یک اخطار است و ممکن است که دفعات بعدی نیز وجود داشته باشد و حتی احتمال دارد که این مشکل جدی تر شده و به راحتی خاموش و روشن کردن ماشین برطرف نشود.

بنابراین با اولین باری که چنین مشکلی در گیربکس بنز خود مشاهده کردید فرقی نمی کند که بنز شما قدیمی باشد یا مدل روز، بهتر است آن را به تعمیرگاه های تخصصی بنز بسپارید تا علت گیر کردن گیربکس در دنده ریشه یابی و برطرف شود و علت این مشکل در گیربکس بنز می تواند شامل موارد زیر باشد.

  • وجود نقص در سیستم الکترونیکی
  • وجود مشکل در حالت پارک دنده
  • وجود مشکل در عملکرد حالت چراغ قرمز
  • وجود مشکل در سیستم کلاچ
  • وجود مشکل در مکانیزم ایمنی معیوب
  • آسیب کابل تعویض دنده
  • اشتباهات رانندگی
  • مشکلات آب و هوای مانند سرمای شدید
  • کم شدن روغن گیربکس
  • فعال بودن حالت limp mode

عملکرد نادرست دنده و…

مشکلات رایج در گیربکس بنز

 تعمیر گیربکس بنز معمولا بخاطر مشکلات رایجی انجام می شود،‌ در این قسمت از متن این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر بخش گیربکس بنز شامل موارد زیر می شود.

 تقه زدن گیربکس بنز

ممکن است دسته های گیربکس خراب شده باشند و به این علت اتومبیل تقه می زند. هم چنین گاهی اوقات به علت خرابی ساعت گیربکس فشار روغن متعادل نمی شود، و اتومبیل تقه می زند. همچنین اگر در قسمت برق خودرو ایراداتی وجود داشته باشد جنین مشکلی پیش می آید.

 زوزه کشیدن گیربکس بنز

 اگر فشار روغن کم باشد و یا اگر دنده ها مشکل داشته باشند، گیربکس ها زوزه می کشند.

هرز خوردن گیربکس

 گاهی اوقات به علت فرسودگی صفحه کلاچ و نرسیدن روغن به پشت کاسه کلاچ گیربکس هرز می خورد.

  •   تعویض گیربکس بنز
  •   تعمیر گیربکس بنز
  •   عیب‌یابی، تعویض و پروگرام فیبر و ساعت گیربکس بنز
  •   تعمیرات ساعت گیربکس، توربین و رفع تقه‌ی تعویض دنده‌ها و گاز هرز بنز

    گیر کردن گیربکس بنز روی حالت پارک

    یکی از مشکلات شایع در گیربکس خودروهای بنز گیر کردن گیربکس روی حالت پارکینگ است و زمانی که شما ماشین را قبل از پارک روی حالت p به شکل ناگهانی رها کنید احتمالا با این وضعیت مواجه خواهید شد که می تواند به گیربکس آسیب جدی وارد کند.

    داغ کردن گیربکس

    همانطور که پیش از این اشاره شد داغ کردن گیبرکس هم از اخطارهای خرابی گیربکس بنز است که می تواند ناشی از سوختن روغن گیربکس، کم بودن مایع گیربکس نشتی روغن و… باشد که باید هرچه سریع تر بررسی و برطرف شود.

    در مجموع هر مشکلی که مربوط به گیربکس ماشین های بنز قدیمی و جدید باشد در صورتی که به درستی تشخیص و شناسایی شود می تواند توسط تعمیرکار متخصص ماشین های بنز برطرف شود.

    دقت داشته باشید که تعمیر گیربکس بنز با توجه به حساسیت ساختار این گیربکس مستلزم صرف وقت و  دقت کافی است و به صرف تعمیرات وسوسه برانگیز زودهنگام نباید تعمیر ماشین خود را به هر مرکزی بسپارید.

مشاوره رایگان

۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷

خدمات مرسدس بنز تخصص ماست
2 پاسخ
  1. سلام وقت بخیر من بنز e200 دارم و جدیدا گیربکس تقه میزنه میخواستم بدونم علت تقه زدن گیربکس چی هست؟

    1. تقه زدن گیربکس ممکن است به دلیل چندین عامل مختلف باشد. برای تشخیص دقیقتر علت این مشکل در خودروی بنز E200 شما، لازم است با ما تماس بگیرید. اما در ادامه، چندین علت محتمل برای تقه زدن گیربکس ذکر می‌شود:

      کمبود روغن گیربکس: اگر سطح روغن گیربکس کمتر از حد معمول باشد، ممکن است این مشکل رخ دهد. اطمینان حاصل کنید که سطح روغن گیربکس در میزان مناسب قرار دارد.

      ضربه یا خرابی در قطعات گیربکس: ضربه‌های شدید یا خرابی در قطعات داخلی گیربکس می‌تواند باعث تقه زدن شود. این نیازمند بررسی دقیق توسط تخصصی‌ترین افراد متخصص است.

      کمبود تنظیمات گیربکس: ممکن است تنظیمات نادرست گیربکس باعث ایجاد صداهای غیرمعمول و تقه زدن شود. بررسی تنظیمات گیربکس و انجام تنظیمات لازم می‌تواند این مشکل را حل کند.

      سایر خرابی‌های مکانیکی: عوامل دیگری مانند خرابی در شیارهای دنده، بلبرینگ‌ها یا قطعات مرتبط دیگر نیز می‌توانند به تقه زدن گیربکس انجام پیش برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *