تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعویض چراغ بنز

تعمیر چراغ بنز

در این مقاله می خواهیم همه چیز راجع به تعویض چراغ بنز و یا تعمیر چراغ بنز برایتان شرح دهیم پس در ادامه همراهمان باشید.

بنز یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای خودروسازی در جهان است و بنابراین خودروهای بنز به صورت گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شوند. چراغ‌های خودرو بنز به عنوان یکی از قطعات مهم خودرو، نقش بسیار مهمی در روشنایی و ایمنی خودرو ایفا می‌کنند.

تعویض چراغ بنز (چراغ های جلو)

چراغ‌های خودرو بنز، به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند: چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب. چراغ‌های جلو شامل چراغ‌های فرودگاهی (در نسل‌های قدیمی تر) و چراغ‌های LED (در نسل‌های جدیدتر) هستند. چراغ‌های فرودگاهی بنز شامل چراغ‌های عمومی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های شور (راهنمایی) هستند. این چراغ‌ها در نسل‌های قدیمی تر برای روشنایی در شب و برای نمایش محل خودرو در شرایط نامطلوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

جالب است بدانید: علائم خرابی پمپ بنزین خودرو

تعویض چراغ بنز (چراغ های عقب)

چراغ‌های عقب خودرو بنز نیز شامل چراغ‌های ترکیبی (که شامل چراغ‌های ترمز، چراغ‌های راهنمایی، چراغ‌های راهنمایی دنده عقب و چراغ‌های روشنایی پلاک هستند) و چراغ‌های فرودگاهی هستند.

همچنین در نسل‌های جدیدتر خودروهای بنز، از سیستم چراغ‌های هوشمند و LED بهره گرفته می‌شود که نور بسیار قوی و روشنی دارد و در عین حال مصرف کمتری دارد.

برای هر صاحب خودرویی سوختن چراغ های اتومبیل می تواند سناریوی بدی به ویژه در شب ایجاد کند. یکی از خودروسازان بزرگ جهان کمپانی مرسدس بنز می باشد، که در سامانه چراغ های خودروهای خود از فناوری جدیدی هر ساله استفاده می کند برای تعویض چراغ بنز باید به تعمیرگاه بنز سرویس که این خدمات را انجام می دهند، مراجعه کنید.

بیشتر بدانید: مشکلات بنز

از سال ۲۰۱۴ به بعد سیستم چراغ های خودرو مرسدس بنز مجهز به ال ای دی و زنون شده اند انواع لامپ سیستم چراغ های مرسدس بنز در کلاس های S،E،C  و CLS وجود دارند. از طریق سرویس های تعمیرگاهی تخصصی می توانید به تعویض لامپ سوخته چراغ های مرسدس بنز خود اقدام کنید.

تعویض چراغ بنز

 

فناوری چراغ های مرسدس بنز با قابلیت نمایش متن روی جاده

میباخ مرسدس بنز کلاس S اقدام به تولید چراغ های دیجیتالی کرد که می تواند متن روی جاده را نمایش دهد و با دیگر خودرو ها و عابرین پیاده ارتباط برقرار کند این نوع چراغ های دیجیتال می توانند علامت های نوشتاری روی جاده را منعکس کنند و به جلب توجه عابرین کمک نمایند یک میلیون میکرورفلکتور Microreflector به ازای هر چراغ جلو وجود دارد و در مجموع حداقل دو میلون میکرورفلکتور در چراغ های جلو قرار دارد.

آیا کم هزینه ترین مدل بنز را می شناسید؟

تعویض چراغ بنز چگونه است؟ چراغ های مرسدس بنز به سیستم رهیاب ماهواره ای، دوربین ها و سنسورها متصل می شوند و میزان روشنایی را به صورت خودکار با ذخیره سازی مسیرهای طی شده در هر منطقه و شرایط مختلف تنظیم می کنند.

اگر آسیبی به چراغ بنز برسد مسلما عملکرد آن مختل شده و ناچار باید به تعویض چراغ های مرسدس بنز اقدام کنید. جهت جلوگیری از آسیب نیز می توانید از سرویس های دوره ای بنز استفاده کنید.

در صورت وجود خودرو در روبرو، میکرورفلکتورها و روشنایی لازم توسط چراغ ها به صورت خودکار تنظیم می شوند تا بهترین عملکرد ممکن بدون ایجاد اختلال در دید راننده ی روبرو ارائه شود در رابطه با فناوری چراغ های مرسدس بنز این برند آلمانی یکی از اعضای هیئت مدیره ی مرسدس بنز بیان کرده است، که در هر چراغ بیش از یک میلیون پیکسل وجود دارد، که روشنایی مناسبی را در شرایط مختلف رانندگی را فراهم می کند و می تواند حمایت بصری بیشتری را در کنار سیستم کمک راننده فراهم کند. چراغ های دیجیتال مرسدس بنز ایده ی مفید و بسیار هوشمندانه را برای رانندگی شبانه ایجاد کند.

چراغ های مرسدس بنز به دلیل هوشمند بودن رانندگی در شب را متحول می کنند

برای روشن کردن مسیر روی اتومبیل ها چراغ های جلو را قرار می دهند اما به نظر می رسد برای کارهای دیگر هم می توان از آن ها استفاده کرد شرکت مرسدس بنز برای چراغ های جلو سیستم جدیدی به نام Digital Light System  ایجاد کرده است.

این سیستم با یکسری آینه های مختلف، LED  و تراشه ی کامپیوتر کار می کند و برای این که راننده از مسیری که در پیش دارد، اطلاعات بیشتری را کسب کند تصاویری که روی سطح جاده وجود دارد را منعکس می کند به عنوان مثال، این سیستم می تواند روی زمین برای راننده بنویسد، که فاصله با پیچ بعدی چه قدر است یا می تواند به راننده بگوید، که پارکینگ کمی جلوتر قرار دارد این سیستم به راننده می تواند اخطار دهد، که از جاده حیوانی در حال عبور است یا در مسیر او عابر پیاده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: صافکاری و نقاشی بنز

فناوری خیره کننده در طراحی چراغ های مرسدس بنز

نسل جدید تعویض چراغ بنز دارای بیست و چهار LED می باشند و به شکل مستقل امکان روشن کردن آن ها وجود دارد حداقل ۴۸۵ متر از جاده با روشن شدن تمام این بیست و چهار LED روشن می شود و برای این که برای رانندگانی که از روبرو می آیند مزاحمتی ایجاد نشود در پیچ های جاده مسیر حرکت روشن می شود، چون دارای چراغ های مکانیسم گردان می باشند.

تعویض چراغ بنز

چطور تعویض چراغ بنز را انجام دهیم؟ تعداد LEDها در سیستم جدید ۳٫۵ برابر شده است چراغ های مرسدس بنز که دارای سیستم جدید هستند به طور کامل دیجیتالی می باشند و نیازی به هیچ قطعه مکانیکی متحرکی ندارند برای نوشتن حروف انگلیسی می توان از نور چراغ های مرسدس بنز استفاده کرد، چون این چراغ ها انعطاف پذیر هستند.

پرتاب نور چراغ های مرسدس بنز نمونه های جدید از ۴۸۵ متر بیشتر است و به حدود ۶۰۰ متر در صورت عدم وجود ترافیک می رسد. کنترل مستقل هر LED یکی مهم ترین مزایای چراغ های مرسدس بنز می باشند نسل جدید چراغ های مرسدس بنز به صورتی هستند، که خودروی روبرو را در شب می توانند تشخیص دهند و پرتاب نور را طوری تنظیم می کنند تا مزاحمتی برای دید راننده مقابل ایجاد نشود.

بیشتر بدانید: تعمیر موتور بنز

تکنولوژی چراغ های مرسدس بنز

مهندسان شرکت مرسدس بنز به استناد اطلاعاتی که کسب کرده اند بیان می کنند، که ۴۰ درصد تصادفات مرگبار در آلمان مربوط به شب بوده و تعداد پیاده هایی که در این کشور در شب کشته می شوند نسبت به روز ۵ برابر بوده است به همین دلیل مهندسان آلمانی سرمایه گذاری زیادی در توسعه مادون قرمز دید در شب و تکنولوژی پرتاب نور در چراغ های خودرو را انجام داده اند.

بیشتر بدانید: تعمیر سانروف بنز

چراغ هایی که دارای تکنولوژی جدید هستند، می توانند به راننده کمک کنند تا پیش روی خودرو پیام ها را در روی جاده مشاهده نمایند علاوه بر این، چراغ های جدید مرسدس بنز می توانند هشدارهای ترافیکی، شرایط و وضعیت جاده یا راهنمای انتخاب مسیر را نمایش دهند.

نور در این چراغ ها به وسیله کامپیوترهای دیجیتال لایت کنترل می شوند که هماهنگی کامل با سنسورهای آنبرد و دوربین ها دارند، که قادر به شناسایی اجسامی که در جاده می باشند، عابرین و شناسایی سایر خودروها هستند با نقشه های مسیر یابی دیجیتال داده سنسورها تلفیق می شوند.

سیستم دیجیتال لایت می تواند با کیفیت اچ دی علائمی که در مقابل خودرو می باشد را نمایش دهد در محدود دید راننده این اطلاعات گرافیکی می باشند به طوری که به نگاه کردن داشبورد نیاز چندانی نیست.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی بنز

نور در هنگام تعویض چراغ بنز راهنمای مورد نیاز راننده می باشند به عنوان نمونه، اگر نزدیک جاده عابر پیاده ای وجود داشته باشد یا عابر پیاده ای در حال عبور باشد با یک فلش مکان وی نمایش داده می شود.

سخن آخر

در این مقاله راجع به تعویض چراغ بنز گفتیم امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد. فناوری خیره کننده مرسدس بنز در طراحی و تولید چراغ خودرو نه تنها باعث شده، مسیر روشنایی جاده افزایش یابد بلکه تکنولوژی پیشرفته این چراغ ها موجب شده نور آن ها راهنمای رانندگان باشد این چراغ های دیجیتال قابلیت نمایش متن را روی جاده دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیم تخصصی کاتب فقط مشاوره و خدمات خودروهای زیر را انجام میدهد

لطفا بابت سایر خودروها تماس نگیرید