تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

آیا علائم خرابی پمپ بنزین خودرو تان را می دانید؟ به طور معمول موتور خودرو به جریان منظم سوخت نیاز دارد. پمپ بنزین خودرو وسیله ای است که سوخت را از باک به موتور منتقل می کند و سپس سوخت را با فشار ثابت تامین می کند تا این گونه مطمئن شوید که موتور به خوبی کار می کند. بسته به مدل خودرو یک وسیله نقلیه ممکن است یک پمپ سوخت مکانیکی یا الکترونیکی داشته باشد اگر به طور منظم پمپ بنزین خودرو و قطعات جانبی خودرو را بررسی کنید ممکن است پمپ بنزین خودرو شما دیرتر خراب شود و نیازی به تعمیر و تعویض آن نداشته باشید.

علائم خرابی پمپ بنزین خودرو

دلیل کار نکردن پمپ بنزین 

مهمترین دلایل خرابی پمپ بنزین خودرو آلودگی، گرمای بیش از حد و فرسودگی دنده های آن در طول زمان است. همچنین زنگ زدگی و کثیفی سه دلیل رایجی هستند که می توانند به نوعی وارد باک بنزین شوند و پمپ بنزین خودرو را معیوب کنند یا می توانند از طریق فیلتر بنزین خودرو وارد پمپ بنزین خودرو شوند و از دلایل کار نکردن پمپ بنزین خودرو باشند. کاری که دراین زمینه می توانید انجام دهید این است که پنل فی خودرو را بررسی کنید تا ببینید آیا فیوز سوخته است یا خیر. چنانچه خودروی شما دارای دو پنل فیوز است نسبت به پنل فیوز موجود در محفظه موتور باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بدانید: تعمیر موتور بنز

پنل فیوز یا جعبه مدار خودرو معمولا در نزدیکی پمپ بنزین خودرو قرار دارند که در یک جعبه سیاه کوچک با درب قابل جابجایی هستند. برای بررسی پنل فیوز ابتدا باید آن را بیرون بکشید سپس آن را بالا نگه دارید تا ببینید آیا المنت پنل شکسته است یا خیر. اگر المنت شکسته بود می توانید آن را تعویض و جایگزین کنید.

بیشتر بدانی: راهنمای جعبه فیوز بنز

هنگام جایگزین کردن ابتدا مطمئن شوید که از فیوز همرنگ یا فیوز با همان شماره AMP  استفاده می کنید. اگر فیوز سالم بود باید رله پمپ بنزین را بررسی کنید. برخی از خودروها به جای فیوز دارای کلید پمپ بنزین هستند. اگر نمی توانید فیوز پمپ بنزین خودرو را پیدا کنید می توانید از یک تعمیر کار ماهر کمک بگیرید تا برای یافتن محل قطع کننده پمپ بنزین به شما کمک کنند.

دلیل بوی بنزین در ماشین

وقتی موتور شما در هنگام شتاب گیری گاز می سوزاند وسیله نقلیه شما دود اگزوز تولید می کند. این دودها قرار است از طریق لوله اگزوز خودرو خارج شوند. با این حال اگر جایی بین موتور و مبدل کاتالیزور نشتی اگزوز داشته باشد ممکن است بوی گاز را در ماشین خود احساس کنید.

علت بوی بنزین در خودرو

بیشتر بخوانید: مشکلات بعد از تعمیر موتور خودرو

با گذشت زمان شیلنگ‌های لاستیکی و دیافراگم لاستیکی در سوپاپ‌های خودرو شما فرسوده می‌شوند و ممکن است مقدار کمی سوخت از بین برود. سوخت خیلی سریع تبخیر می‌شود بنابراین یک نشتی کوچک داخل خودرو می‌تواند بوی زیادی داشته باشد اما هیچ نشانه‌ای از نشتی قابل مشاهده نباشد.

علت خرابی گیج بنزین

رایج ترین مشکلی که باعث می شود گیج سوخت بنزین دچار خرابی شود خرابی واحد ارسال سوخت است.  واحد ارسال سوخت برای اندازه گیری و ارزیابی مقدار سوخت در باک سوخت و انتقال سطح سوخت به گیج سوخت بر روی داشبورد خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر با بیش از یک گیج بنزین در خودروی خود مشکل دارید ممکن است مقصر فیوز پانل باشد.

چنانچه بررسی کردید و فیوز پانل ابزار سوخته بود حتما آن را تعویض کنید. سپس ماشین را روشن کنید اگر گیج سوخت به طور خودکار مرتب نشد دوباره تست خوشه را اجرا کنید‌. فرستنده گیج سوخت که معمولاً به عنوان واحد ارسال سوخت نیز نامیده می شود مسئول ارسال سیگنال است که گیج سطح سوخت را در دسته ابزار کار قرار می دهد. واحد ارسال سوخت از یک بازو شناور و یک مقاومت تشکیل شده است که با توجه به موقعیت شناور تغییر می کند.

اطلاعات بیشتر:  تعمیر کاتالیزور بنز 

علت خرابی آمپر بنزین

خرابی آمپر بنزین خودرو ناگهانی و غیرقابل پیش بینی است و دارای علائم کمی است در واقع هر چه مسافت پیموده شده در خودرو شما بیشتر باشد خطر خرابی آمپر بنزین نیز بیشتر است. زنگ زدگی، کثیفی یا زباله در باک بنزین می تواند پمپ بنزین و آمپر بنزین را خیلی سریع از بین ببرد.

زنگ زدگی در مخازن فولادی قدیمی رخ می دهد در حالی که پس از 8-10 سال مخازن پلاستیکی شروع به خراب شدن می کنند.  تشخیص پمپ بنزین خودرو معیوب معمولاً آسان تراست همچنین در هزینه های تست و تشخیص به صرفه است. برای اطمینان از خرابی آمپر بنزین خودرو باید خطوط سوخت خود را با فشار سنج سوخت بررسی کنید. اگر آمپر بنزین صفر باشد احتمالاً آمپر خودرو معیوب است. شما همچنین می توانید جعبه فیوز ماشین خود را بررسی کنید. سوختن فیوز پمپ بنزین یکی دیگر از علائم قابل اعتماد خرابی پمپ است

علت خرابی صافی بنزین

گرفتگی فیلتر بنزین از رسیدن به مقدار صحیح سوخت به موتور جلوگیری می کند. در جستجو برای جبران فشار کم سوخت فشار پمپ بنزین می‌تواند افزایش یابد و باعث گرم شدن بیش از حد پمپ و سر و صدا آن شود و سپس موجب از کار افتادن پیش از موعد آن می‌شود. یک فیلتر سوخت اشباع شده اجازه می دهد کثیفی و شن از فیلتر عبور کند همچنین می تواند انژکتورهای سوخت را مسدود کند و باعث شود آن ها به طور کامل باز یا بسته شوند. علت های معیوب شدن صافی بنزین عبارتند از؛

  • زنگ زدگی در مخزن سوخت فولادی
  • پوسیدگی خط لوله سوخت فولادی و اتصالات مرتبط به آن
  • رسوبات ناشی از سوخت بی کیفیت
  • وجود رسوبات گل و لای درون مخازن ذخیره سازی
  • فیلتر هوای کثیف
  • ایجاد رشد در اثر تراکم در مخزن سوخت
  • ورود گرد و غبار و کثیفی به باک هنگام پر کردن سیستم سوخت

اگر فردی هستید که با سرعت در بزرگراه رانندگی می‌کنید و متوجه تند شدن یا تکان‌های موتور خود شده‌اید ممکن است پمپ بنزین شما از کار افتاده باشد. این مشکل زمانی ایجاد می شود که پمپ بنزین نمی تواند جریان آرام سوخت را به موتور برساند. به طور دوره ای موتور شما فقط هوا را زمانی دریافت می کند که انتظار دریافت سوخت را داشته باشد. امیدواریم در مطلب به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *