تهران، شیخ بهایی، سئول، جنب پل سئول
۰۲۱۲۲۶۱۸۷۶۰ – ۰۹۱۲۵۷۹۵۵۹۷
شنبه تا پنجشنبه 8 الی 20

تعویض لاستیک بنز

تعویض لاستیک سنسور دار

یادگرفتن نحوه تعویض لاستیک‌های خودرو یک مهارت ضروری برای همه رانندگان محسوب می‌شود. اگر برای تعویض لاستیک‌های خودرو در شرایط اضطراری کنار جاده منتظر هستید که کسی پیدا شود تا بتواند لاستیک خودرو شما را تعویض کند کاملاً اشتباه می‌کنید همیشه وضعیت آن‌طور که شما انتظار دارید پیش نمی‌رود، پس سعی کنید هنگامی‌که خارج از محدوده قرار دارید و خودروتان پنچر شده پنجره گیری را یاد داشته باشید.

تعمیرگاه بنز کاتب

بیشتر بدانید: تایم تعویض قطعات مصرفی بنز

جایگزین کردن لاستیک موردنظر شما یا تعویض لاستیک بنز آن‌قدرها که فکر می‌کنید سخت و دشوار نیست. لاستیک‌ها بخش مهمی از خودرو هستند. به‌عنوان‌مثال، وسیله نقلیه شما دارای سایز رینگ‌های تنظیم‌شده می‌باشد، شما می‌توانید اندازه‌های مختلف لاستیک را متناسب با رینگ موردنظر خود خریداری کنید، به‌شرط آن‌که رینگ‌ها متناسب با لاستیک‌ها باشند. یک وسیله نقلیه با رینگ‌های بزرگ‌تر معمولاً به لاستیک‌های بزرگ‌تری نسبت به رینگ‌های کوچک‌تر نیاز دارد. تعمیرگاه بنز تخصصی بهترین جا برای تعویض لاستیک بنز است.

تعویض لاستیک بنز

نکاتی که هنگام تعویض لاستیک‌های خودرو باید در نظر داشته باشید؛

  • داشتن جک
  • همراه داشتن آچار لنگه
  • لاستیک زاپاس خودرو باید کاملاً سالم و بدون آسیب‌دیدگی باشد. بیشتر بدانید: زمان تعویض شمع خودرو

اگر هنگام تعویض لاستیک بنز هر یک از این اقلام را به‌اشتباه جا انداخته‌اید، یا اگر همراه خود این وسایل و اقلام را ندارید، باید فورا این موارد را خریداری کنید و مطمئن شوید که لاستیک زاپاس را با توصیه PSI تهیه‌کرده‌اید. هر بار که سایر لاستیک‌های خودرو را بررسی می‌کنید، فراموش نکنید لاستیک زاپاس را هم چک کنید تا درصورتی‌که خواستید لاستیک خودرو را تعویض کنید زاپاس شما سالم باشد. به یاد داشته باشید که لاستیک خودرو بنز را بهتر است هرماه قبل از سفرهای طولانی بررسی کنید. برای تعویض لاستیک باید نکات مهمی را رعایت کنید.

بیشتر بدانید: تعمیر جلوبندی بنز

  1. یک مکان امن پیدا کنید

به‌محض این‌که متوجه شدید لاستیک خودرو شما پنچر شده و نیاز به تعویض لاستیک بنز دارید، بهتر است در همان زمان اتومبیل را متوقف نکرده و ترمز نکنید. ابتدا به‌آرامی سرعت خودرو را کاهش داده و در یک مسیر صاف و مستقیم در کنار جاده یا یک خیابان پارک کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر کامپیوتر بنز 

تعویض لاستیک بنز

  1. چراغ‌های خطر خود را روشن کنید

چراغ‌خطرهای خودرو یا «فلاشر» به سایر رانندگان کمک می‌کند شما را در کنار جاده ببینند و برای جلوگیری از تصادفات گزینه مهمی هستند. به‌محض این‌که متوجه شدید لاستیک کم‌باد است و پنچر شده بهتر است آن‌ها را روشن کنید تا به رانندگان دیگر نشان دهید خودرو با مشکل مواجه شده است. بیشتر بخوانید: تعویض روغن‌ بنز 

  1. HUBCAP یا درپوش چرخ را بردارید

چنانچه اتومبیل شما دارای پوششی است که مهره‌ها را می‌پوشاند، قبل از این‌که از جک برای تعویض استفاده کنید ابتدا درپوش چرخ را بردارید سپس به تعویض لاستیک بنز بپردازید. اگر مهره‌های خرطومی خودرو در معرض دید بودند، می‌توانید از انتهای صاف آچار لنگه خود را برای برداشتن کلاهک استفاده کنید که این برای اکثر خودروها اعمال می‌شود. بیشتر بدانید: راهنمای جعبه فیوز بنز

  1. مهره لاستیک‌ها را شل کنید

با استفاده از آچارهای خود پیچ‌مهره‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن‌ها را شل کنید. ممکن است این کار کمی زمان‌بر و دشوار باشد و مجبور شوید از زور استفاده کنید اما سعی کنید این مهره‌ها را کمی شل کنید. برای این کار باید مهره‌ها را حدود ¼ تا ½ دور بازکنید، اما آن‌ها را به‌طور کامل جدا نکنید. می‌توانید مهره‌ها را زمان برداشتن لاستیک و چرخ خود از وسیله نقلیه جدا کنید.

بیشتر بدانید: خرابی دیسک و صفحه ماشین

  1. جک را در زیر خودرو قرار دهید

برای تعویض لاستیک بنز محل مناسب جک معمولاً زیر قاب خودرو و در کنار لاستیک قرارمی گیرد. برای بلند کردن ایمن و جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو، ابتدا باید دستورالعمل‌های مربوط به‌قرار دادن جک را در دفترچه راهنمای خودرو بنز مطالعه کنید.

تعویض لاستیک از رینگ

با استفاده از ابزارهای مناسب جهت تعویض لاستیک خودروهای سواری می‌توانید لاستیک و رینگ خودرو را تعویض کنید. اگرچه این کار واقعاً آن‌قدرها هم سخت یا ذاتاً خطرناک نیست؛ اما باعث بلند شدن ماشین شما می‌شود. برای تعویض لاستیک بنز و رینگ انتهای صاف یکی از میله‌های چرخ را بین لاستیک و رینگ قرار دهید. سپس باید میله را به سمت عقب بکشید و در مرکز بچرخانید تا این‌گونه اولین قسمت لاستیک به بیرون رینگ برسد. در این زمان باید میله پیچ را در جای خود قرار دهید و آن را محکم کنید.

حتما بخوانید: صافکاری نقاشی بنز

لاستیک و رینگ

در اکثریت خودروهای بنز نشانگرهای تعویض لاستیک بنز وجود دارد، این نشانگرها سریع‌ترین روش برای تشخیص و شناسایی زمان تعویض لاستیک بنز و غیره است. هنگامی‌که این نشانگرها روشن شوند یعنی باید لاستیک خودرو را تعویض کنید. البته ناگفته نماند که طول عمر لاستیک خودروهای بنز و ب‌ام‌و بیشتر از لاستیک سایر خودروها است؛ اما هرچند ماه یا یک سال بهتر است آن‌ها را بررسی کنید. رینگ‌ها با جنس‌های فولادی، آلومینیوم و کروم وجود دارند و شما همچنین می‌توانید برای تعویض چرخ‌های آلومینیومی یا آلیاژی و… را انتخاب کنید. رینگ‌های استیل از رینگ‌های با جنس قدیمی هستند.

مقاله جامع تعمیر کامپیوتر بنز  را مطالعه کنید.

تعویض لاستیک رینگ‌اسپرت

هنگام تعویض لاستیک بنز یا تعویض لاستیک‌ها و رینگ‌ها برای هماهنگ کردن آن‌ها بهتر است عرض و قطر آن‌ها که در حقیقت دو عامل تعیین‌کننده سازگاری لاستیک و رینگ هستند را در نظر بگیرید. هنگام تعویض ابتدا مطمئن شوید که لاستیک‌ها و چرخ‌های شما دقیقاً با یکدیگر مطابقت داشته باشند. چراکه در غیر این صورت مشکلات متعددی برای شما به وجود می‌آید.

بیشتر بدانید: تعویض چراغ های مرسدس بنز 

تعویض لاستیک در محل

کاهش کیفیت عملکرد هنگامی‌که خود به تعویض لاستیک‌های خودرو بنز می‌پردازید اتفاق می‌افتد. رانندگی با لاستیک‌هایی که به‌درستی جا نمی‌شوند، می‌تواند به‌شدت مانع از عملکرد خودرو شما شود و خطرناک است. این کار با جلوگیری از تماس کامل آج‌ها با روسازی و درنتیجه کاهش کشش انجام می‌شود. برای که با اطمینان کامل رانندگی کنید بهتر است تعویض لاستیک بنز را در محل توسط مکانیک مجرب و حرفه‌ای انجام دهید.

بیشتر بدانید: مشکلات بعد از تعمیر موتور خودرو

تعویض لاستیک سنسور دار

لاستیک‌های سنسور دار درواقع دارای حسگرهای هستند که سرعت چرخش هر چرخ را اندازه‌گیری می‌کنند و می‌توانند توسط سیستم‌های کامپیوتری روی برد برای مقایسه با یکدیگر و سایر داده‌های عملکرد خودرو مانند سرعت استفاده شوند. با استفاده از این لاستیک‌ها، رایانه می‌تواند سرعت چرخش هر چرخ و اندازه نسبی لاستیک‌های خودروی شما را تفسیر کند. بیشتر بخوانید: اورهال بنز 

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به تعویض لاستیک بنز گفتیم. بهتر است برای محافظت بیشتر و عملکرد بهتر خودروها، هرچند وقت لاستیک‌ها را بررسی کنید تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید مواردی که باعث فرسودگی و از بین رفتن لاستیک‌های خودرو می‌شوند عبارت‌اند از؛ تنظیم نبودن باد لاستیک‌های خودرو، داشتن سرعت‌بالا در مسافت‌ها، تراز نبودن باد و فشار لاستیک‌های خودرو با یکدیگر، مناسب نبودن جاده‌ها و ترمز خودرو به‌یک‌باره.

بیشتر بدانید: علت لرزش ماشین هنگام حرکت

امیدوراریم که برایتان مفید باشد و اگر سوالی دارید یا نظری سازنده حتما در بخش دیدگاه مقاله بفرمایید. نظرات شما می تواند به دیگر خوانندگان مقاله نیز کمک کند. سپاس از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *